2 roky a po 750 milionoch nie je ani stopy, chcel by som vidiet kde sa realne poslali.
2 roky a po 750 milionoch nie je ani stopy, chcel by som vidiet kde sa realne poslali.
Mali by ste sa vazne zamysliet nad urovnou vaseho prejavu... ale to len bokom. Komunismus ako ho vnimal Marx je utopia.
Pekny clanok! To musi byt jasne kazdemu zdravemu cloveku, ze tie ich statistiky maju s realitou spolocne pramalo. Hlavne ze prasiatko Richter sa moze pochvalit svojimi vysledkami. :(
Marxizmus je aspon medzi akademikmi popularny takmer na celom zapade uz desatrocia, neviem o com tu pojednavate. Univerzita kde som studoval je dokonca taka mala Marxisticka basta. Jeho Manifest a Capital je v povinnom citani a v kazdom pripade by sa Marxovi urcite nepacila akakolvek parabola medzi nim a Jezisom. Bolo by pekne keby ste namiesto dlheho glorifikujuceho blogu o Marxovi popisali aj tu kritiku konkretne. Inak Marx bol komunista, neviem ci viete co to znamena, ale z toho ako bola jeho myslienka znetvorena Leninom, by bol vazne smutny. Komunizmus sme v modernej historii este na celostatnej urovni nevideli. Navyse kapitalizmus, ktory mame dnes, je tiez pekelne daleko od povodnej myslienky.
Vy ste asi nepochopili zmysel zakazu dieselovych automobilov. Ono sa totiz nejedna o Zivotne prostredie ci globalne oteplovanie, cely zakaz je hlavne o obrovskych, nadlimitnych emisiach NOx a microcastic tzv PM 2.5, ktore sa dostanu hlboko do pluc. NOx je karcinogenny a PM2.5 castice zase sposobuju zvysene riziko respiracnych ochoreni.
To zjednoduenie malo len poukazat na to, ze aj ked lode produkuju velke emisie, ina forma prepravy takeho velkeho obiemu nakladu by bola daleko horsia.
Vam uz nie je pomoci, diskutukuci academicus! Prestante sirit hlupost! Jedina spochybnitelna odborna fundovanost, je ta Vasa!
"americká agentúra pre životné prostredie...kto je to vlastne ? Nie je to ani ministerstvo ani nik odborne fundovaný."
Je to Federalna agentura FFS... Following President Richard Nixon's 'Reorganization Plan No. 3' issued in July 1970, EPA is officially established on December 2nd, 1970. The agency consolidates federal research, monitoring and enforcement activities in a single agency. EPA's mission is to protect human health by safeguarding the air we breathe, water we drink and land on which we live.
V absolutnych hodnotach Su lode velkymi znecistovatelmi, ale:
1. Ich merne emisie na tonu prepraveneho tovaru su daleko najnizsie zo vsetkych druhov nakladnej dopravy.
2 Nevypustaju emisie priamo v mestach kde ludia dychaju.
3. Ich merne emisie pojdu najblizsich 10 rokov drasticky dole zo zakazom tzkeho syrnateho lodneho paliva a postupnym prechodom na LNG ako lodneho paliva.
Pekny priklad je uvedeny tu: Lod prepravujuca 8000 automobilov z Honk Kongu do Los Angeles spotrebuje len 8% objemu paliva ktore by potrebovali tie automobily samotne, bez zaratania emisii a energie spotrebovanej 8000 vodicmi. Len tolko k vasim lodiam.
"Benzin je odpad pri vyrobe petroleja a pretoze je nestabilny, tak z neho museli urobit hnusnu chemicku zmes.
Benziny by mal byt zakazane, nie naftaky."
Vam nie je ani co vysvetlovat... Preco sirite nepravdy? Tym, ze tu zverejnite vase nicim nepodlozene informacie len zvacsujete kruh nevedomosti o kazdeho, ktory ju len pasivne prijme. Zrejme sa aj vam nieco podobne stalo v minulosti. Radsej si nieco precitajte o Rafineriach a ich vyrobnych procesoch, a potom sa vyjadrujte. Clankov, a to hlavne odbornych je na Internete naozaj dost.
Ak budu nabijat v noci aspon budu mat tie nase dva nove jadrove bloky komu predavat elektrinu :), 900 MW to je skoro 300 tisic domovych nabijaciek naraz plus samozrejme v noci je najnizsia spotreba tak ci tak a prebytku vykonu je dost. mozna budu nove spicky v noci a nie cez den ako teraz. Podla mojho skromneho nazoru, zdravotne benefity a znizenie zavislosti na dovezenych energiach (plyn, ropa) silne prevysuju negativa (pociatocne investicie).
Tak samozrejme s vysokou saturaciou nastanu nejake logisticke problemy, ale nic co by sa nedalo modernymi technologiami vyriesit, pravdepodobnost, ze nabijat budu vsetci v rovnaky cas je minimalna. Ani na benzinku nechodite vsetci naraz, ale ak ako hovorite by sa tam nasli 16ti naraz pred domom tak sa hold prikon rozlozi rovnomerne medzi vsetkych. Nabijacky nemusia by ale len pred domom, Nabijat mozete aj v praci, pri supermarkete na verejnych parkoviskach atd. V Dansku uz su majitelia elektromobilov ktori sa zapoja odmenovany za poskytovanie regulacnych sluzieb. Ak mate vela veternikov, obrovska skladovacia kapacita tisicov elektromobilov je skvela. Sme na zaciatku. Netvrdim, ze to bude jednoduche, ale buducnost nezastavime. V neposlednom rade bude aj spolocnost musiet prejst recionalizaciou. 2-3 auta v rodine je prezitok, buducnost aspon dufam, bude vidiet menej SUV-eciek kde sedi 1 max 2 ludia, ale, ze sa ludia dohodnu a budu zdielat. Ludia sa boja zmeny, je to pre nich prirodzene.
A zase hoaxy.. priemerny odber v meste mam cca 10 kWh/100 km a nabijam raz tyzdenne cca 25 KWh za ten cas mame v domacnosti spotrebu minimalne 5 krat vyssiu. Este pred par desatrociami sme mali v dome len v ziarovkach skoro KW prikonu. To co mi teraz zozere tyzdenne auto, sme pred 20 rokmi cela rodina pomali presvietili. Ine spotrebice a ich usporu ani neberiem v uvahu. Netreba histercit, treba si o tom nieco nastudovat....
Kamiony netravia cely cas v Meste, Autobusov je v BA cca 1200 ale Osobnych vozidiel skoro 400,000!!! Kolko z nich je dizel? 50-60 % to je 200,000 dizlov v krepej BA. Dizel je aspon zatial pre Kamiony, traktory a Autobusy ok. Nemusime ale to svinstvo palit aj v osobakoch. Kludne si to pozrite:
Jazda elektromobilom, je aspon pre mna dost navykova. A to som dusou petrolhead.
Suhlasim, Nezmyselne tlacenie na CO2 emisie bola chyba. Este vacsia ked sa rozhodli zaroven redukovat NOx aj CO2. Nieco kontraintuitivne, pretoze Cim menej CO2, tym viac Nox.. Preto vsetky SCR PDF a EGR somariny.
To sa stane ked Enviromentalisti (menej CO2) a zdavotnicka organizacia (menej Nox) nema ani zakladne inzinierske vedomosti a nekonzultuje svoje nariadenia s odbornikmi.
Co tu trepete somariny, prosim vas? Energeticka narocnost vyroby elektromobilov je nizsia nez pri vyrobe standardnych aut, Elektromobily su daleko efektivnejsie vo vyuzivani energie a ich merne emisie zalezia drasticky na energetickom mixe krajiny v ktorej ten elektromobli jazdi, co v pripade Slovenska predstavuje cca 50% jadro. najvacou devizou elektromobilov ale je, ze nevypustaju ziadne dalsie emisie tam, kde ziju ludia. Je rozdiel mat 1 elektraren daleko od mesta s najlepsimy DE-NOX, DE-SOX technologiam a elektrostatickymi odlucovacmi, ktora je neustale pod regulovanym dohladom, ako 30 000 dizlov priamo v meste, kde ludia dychaju, polovica s vykuchanym PDF alebo nefunkcnym. Preco myslite ze tak drasticky narasta pocet respiratornych ochoreni poslednych 20 rokov? Ak vam toto vysvetlenie nestaci, tak neviem co este.
To je naozaj naivne zmyslanie, ale berem, je to vas nazor.
Mozte aj ukazat kde ste takuto informaciu (Hlupost) ziskali? Vsak mali v Prvom polroku rekordne predaje...
To je sice pravda, ze aj velky balik penazi sa da minut, ale oni naozaj investuju rozumne. A ak clovek investuje rozumne, tak velky balik penazi sa bude len zvacsovat. To, ze my budeme zhanat plyn a ropu, ich trapit nebude musiet, dovtedy budu uz mat kompletne elektrifikovanu dopravu a tie 2 Plynove elektrarne ktore v krajine maju su zapnute aj tak len koli produkcii uhlovodikov. My hladime z nostalgiou do minulosti ale nori hladia uprene a s viziou do buducnosti, tam je rozdiel. Pre Europu ako taku by bolo uplne najvyhodnejsie sa oslobodit od Importovania Energii z co najvacsej moznej miere.
2018 ma prist online Gina Krog, O rok neskor sa vrati do produkcie Njord a Statoil ma zacat produkciu z najvecieho developmentu poslednych dekad (Odhadovany Capex 11 mld €) - Johan Sverdrup. Nori si sikovny narod, netreba sa onich obavat,. Elektrifikuju si dopravu, 98 % elektriky maju z Hydra, su zahojeni.
Norsko ma 5 millionov obyvatelov a 875 milliard Dollarov na Dochodkovom ucte. O nich strach mat nemusite. Culzean Johan Sverdrup, Gina Krog a niekolko dalsich Projektov, ktore maju rozbehnute, im Prinesie v najblyzsich rokoch opat navysenie produkcie. A to ze nenarazili v Barentsovom mori tento rok na nic prevratne, neznamena ze sa im to nepodari. Mimochodom Norsko dovaza do EU skoro tolko plynu ako Rusko, Tak tu vkuse nerobte z nich zachrancov vesmiru, Si myslite ze to vsetci robia nezistne?
Odporúčame