To je vsetko krasne, ale cyklus voda --> elektroliza---> vodik--->Palivovy clanok--->pohon ma celkovu ucinnost cca 20%, takze ak vyrabate elektriku bezemisne tak na to aby ste sa odviezli stratite 80% energie ktoru ste vyrobili, Kdezto elektromobil aj po zapocitani strat pri nabijani, ci distribucii elektriny strati len okolo 31%.
Vodik ma samozrejme tiez opodstatnenie ak mate prebytky cistej ele. energie, ale namiesto osobnej dopravy to dava skor zmysel v nakladnej a leteckej doprave, bud vo forme skvapalneneho/stlaceneho vodika (v lietadlach testovane ako palivo uz v 50-tych rokoch) alebo sa vodik pouzije k vyrobe syntetickych paliv.
Jedine co je na vodikovom automobile viac atraktivne je cas potrebny na naplnenie vozidla, inak nevidim nic prijemne na myslienke ze mam za sedadlami nadrz natlakovanu na 350 - 700 atmosfer