Takychto komentarov su tiez tisice ... :-)
Vy ste sledovali diane okolo prichodu Jaguaru? Vlada mu ponukala niekolko lokalit, z toho dva boli na vychode, jedna na strede a stvrta bola Nitra. Vzhladom na realie je pravdepodobnost 2:3 ze v hre bol Poprad a v pripade BB .. no, mozno im ponukali Zvolen. Otazka sa i tak nemeni, dialnica je hotova dalej nez do Nitry, preco to nevyuzili? Pretoze to nie je taky faktor.
Cital som na Aktualitach v case ked sa Jaguar rozhodoval o prichode na Slovensku. System vyhladavania na aktuality.sk je jaky je takze som sa k tomu clanku nedostal a patricne podla toho som upravil text.
Takze v Zapadnej Europe je prosperita preto lebo maju dialnice :-o A ja ze nerzumiem ekonomike. Skusme takto prv tam bola prosperta alebo prv boli dialnice? Trebars Anglicko bez dialnic to bola bohozabudnuta diera. Nemecko kym nepostavili dialnice nemali na chleba. Fakt?
Mimochodom trebars najklucovejsi dodavatelia VW su v Lozorne, cize par kilometrov od samotnej fabriky .. cize asi tolko k tym slovenskym dialniciam na dopravu suciastok. I ked aj do Lozorna obcas leti vrtulnik vyzdvyhnut daco co sa nenaplanovalo :-)
Miesto osocovania z "tupych klamstiev" mi radsej zospovedajte preco teda Jaguar odmietol BB ci Poprad ked do spustenia fabriky tam dialnica bude?
Co by som asi mal obhajovat? Obhajujem svoj clanok a obhahujem ho argumentami na rozdiel od vas. Tupe klamstvo nie je argument ale nadavka, skuste aj vy argumentovat.
Je jedina infrastruktura ta cestna? Poculi ste niekedy o Eurostari alebo TGV?
A za druhe nehovorim ze prestat stavat dialnice ale ze prehodnotit, ved Ministerstvo dopravy potrebuje dalsich 20 miliard eur aby to cele dokoncilo. Ak sa nebude investovat aj do inych oblasti tak sa nam tu rozpadnu nemocnice i skoly a zeeznice tiez .. sice potom mozme dalsich 20 miliard dat na opravu toho co sa teraz zanedbava a tak stale dookola.
Nikde netvrdim ze vodnu dopravu chcu uzivat na dopravu svojich suciastok, Jaguar ju chce kvoli exportu do sveta. Tie marketingove reci ze kamionova doprava dokaze zabezpecit dopravu suciastky na stvrthodinu by sme uz fakt mohli prekonat. Sklady existuju ale su obmedzene trebars na tyzdnove zasoby. Kamiony nevykladaju nic na vyrobnu linku ale cakaju trebars aj den kym ich vylozia do skladu a takto potom vznika ta presnost na stvrthodinu dojazdu, ze tam uz stal hodiny, kym sa uvolnil v sklade priestor.
Ina vec su potom nevyhody just-in-time ked sa nenaplanuje a hrozi zastavanie linky tak poslu vrtulnik alebo specialne kamiony ktory ide len po jednu paletu .. atp.
Fabrika ma zacat plnu prevadzku v roku 2020, dovtedy bude skoro kompletna trasa do Popradu, uz teraz je prakticky hotova trasa do Banskej Bystrice. Ak by dialnica bol klucovy faktor tak preco nie tieto dva mesta? Pretoze nie je klucovy faktor. Firmy zvazuju viac faktorov nez len cenu dopravy dielcov ale aj cenu exportu dielcov (ved to je hlavny faktor preco tu vobec prisli), naklady na pracovnu silu, atp.
Inak cena dopravy suciastok a nutnost dialnic je fakt vtipna mantra. Ano, kamionova doprava je nutna ale potom si treba uvedomit ze ani zdaleka nie vsetci subdodavatelia sidlia na Slovensku alebo v nasej blizkosti. Niektore hi-tech diely sa dovazaju len z Japonska a trebars po Fukusime hrozilo ze VW zastavi kvoli tomu linku. Dovaza sa z Mexika, Brazilie a mnozstvo subdodavatelov je v Rumunsku a Polsku a tam su nase dialnice nulovy faktor. Cize ano vela sa to just-in-time omiela ale az tak vela to s nasou dialnicnou sietou spolocne nema.
Som zo Zemplina a moje cestovanie by zlepsilo keby stat dal tych cca 80 mil eur na elektrifikovanie trati za Trebsiovom a obnovil priame spojenie z He do Bratislavy alebo idealne spustil Snina-Ba. Clovek by tak sadol na jeden vlak a za 6-7h by mohol byt v BA. Nie ako teraz ze sa to po Zempline vlecie priemerne 40km za hodinu ...
Elektrifikacia a zrychlenie za cca 80 milionov eur nie 20 miliard, co stoji ta obludna stavba storocia.
Odporúčame