Zákazka by mala byť urobená včas a v požadovanej kvalite.
Buď je problém v tom, že obstarávateľ nevie požadovať danú kvalitu, alebo vymôcť vykonanie danej kvality.
Ale nehádžte to na cenu ako takú.
Zákazka by mala byť urobená včas a v požadovanej kvalite.
Buď je problém v tom, že obstarávateľ nevie požadovať danú kvalitu, alebo vymôcť vykonanie danej kvality.
Ale nehádžte to na cenu ako takú.
To povedz Ficovi.
Ale keď oni majú vo zvyku vybrať tie ponuky s vyššou cenou, Ako napr. pri mýtnom tendri. Tam šlo iba o šesť mld. Sk naviac.
Prečo mám znovu pocit, že tento článok vznikol ako alibi pre niečo iné.
Najprv postrašíme, že postavené pred rokom 2022 nebude. A potom ponúkneme PPP projekt.
Pekelne predražený projekt. Ako sme zažili pri projekte Pr1bina. Za 3,9 mld €, keď vo Fínsku to šlo za 620 mil €(52 vs 51 km).
Dosť tendenčne podané zo strany ministerstva.
Projekt, ktorý sa realizoval ešte za prvej Ficovej vlády, zmeny schválené tiež. Ale účet(faktúry) už platila nová vláda.
Občanov by malo skôr zaujímať, kto schválil také zmeny na projekte, ktoré neboli financovateľné z eurofondov. Pretože tie faktúry bolo treba uhradiť. Otázkou len bolo, či zo št. rozpočtu alebo z eurofondov.
Za celú predchádzajúcu vládu došlo k nárastu o cca 11 tisíc nezam.
Fico ich za kratší čas predbehol o dvojnásobok.
Podľa nadpisu som očakával, že tento článok bude v rubrike inzercia. Ako platený inzertný článok Smeru.
Fico je takmer rok vo vláde a ešte sa nezačal stavať ani 1 km diaľnice, ktorý by vytendovali za jeho vlády.
Zatiaľ majú na konte jeden tender v úseku Svrčinovec -Skalité, kde v POLPROFILE bola víťazná cena takmer rovnaká ako pri tuneli Višňové (tunel je 7x drahší ako cesta) a bol naň podaný protest na protimonopolnom úrade pre kartelovú dohodu. Ministerstvo sa nemá k tomu, aby to zrušilo.
A v druhom tendri prednedávnom vyradili 3 najlacnejšie ponuky a priklepli to Váhostavu. A že prečo obmedzili protesty v schválenej rýchlonovele o verejnom obstarávaní.
Čiže vieme 3 veci
- ututlanie funguje dobre
- 2 mesiace mali na vymyslenie zdôvodnenia
- a hlavným cieľom je kšeft za desiatky miliónov €
Typický článok vzniknutý na objednávku.
Kde výhra Váhostvavu ako 4. v poradí s tesnými odstupmi sa porovnáva s námietkou druhého Doprastavu voči Skanske pri tuneli Višňové. 44 miliónový rozdiel v cene sa nazýva na krk dýchanie. A ak som dobre porozumel, tak dané systémy vetrania sa v cene obstarania až tak nelíšia, skôr potom v prevádzke. A ani nie je známe aký systém chcú firmy použiť.
Toto odpútavanie pozornosti od Váhostavu a nahrávanie Kaliňákovi zveličenými príkladmi na novelu zákona...
Keby bola Ficova vláda šetrila v 2009 a 2010, keď boli 8%-né schodky štátneho rozpočtu, nemusela by šetriť teraz, aby dosiahla 3% a mohla sa riešiť podpora rastu ekonomiky.
V rozhadzovaní sú majstri, ale šetrenie im nejak nejde.
A Buchláková tiež zaperlila - nadpis hovorí o úsporných balíčkoch, ale prvá veta hovorí o napĺňaní štátnej kasy.
Čiže vláda si pod úspornými balíčkami predstavuje zvyšovanie daní a poplatkov? Niečo nové som sa dozvedel.
Spoj si tú medzeru v mojom odkaze predtým(Dial nicny) a prečítaj si, čo som skutočne myslel.
a neplkaj tu voloviny.
Fínsko - 51 km - 620 mil € 25 rokov splácanie
SVK - 52 km - 3,92 mld € 30 rokov splácanie. (6x viac ako vo fínsku)
Okradli nás o miliardy a ty im ešte tlieskaj.
spojiť príp. medzery.
http://hn.ihned.cz/c4-10084250-22543510- 500000_d-f
2 kliky cez Google a môžeš si celú Alfu prečítať.
A prečo to funguje vo Švedsku, Fínsku atď. ?
Netreba len tieskať politrukom na zhromaždeniach ale otravovať , pýtať sa, žiadať vysvetlenia.
ale nestavia cesty, ani nepečie chlieb.
Samozrejme najvýhodnejšie je vytvoriť štátnu superfirmu ktorá bude mať nakúpenú všetky stroje a zariadenia. Väčšinu využije párkrát do roka,bude mať niekoľkokrát školených ľudí na dané stroje, prístroje a zariadenia, ktorí väčšinu roka budú LHK. Efektivita na entú.
samozrejme.
Zodpovedných je tých 10-tisíc eur, ako naznačila autorka.
Mýliš sa.
Štát by mal mať v prvom rade kvalitné zákony(platné pre všetkých) a dbať na ich dodržiavanie.
Umožniť čo najlepšiu konkurenciu pri výbere dodávateľa zákazky a kvalitný dohľad jej uskutočnením.
Aj za Fica boli chybné diaľnice a to sa stavalo predražene.
http://www.topky.sk/cl/10/813207/Dia lnicny-most-pod-Spisskym-hradom-je-asi-prekliaty
Lenže za toto by už bolo zodpovedné súčasné vedenie NDS, čo by politicky viedlo k ministrovi a jeho minimálne politickej zodpovednosti. A tomu sa jednoznačne chcú vyhnúť.
Medzi dodávateľmi elektriny áno. Ale nie medzi distribučnými spoločnosťami, ktoré priamo vlastnia káble na dodávku elektriny až k vášmu domu. Tam sú 3 spoločnosti, z ktorých má každá monopol na časť slovenska. A toto určite patrí pod URSO.
Kdeže je ten Holjenčík ako nominant Smeru v URSO, ktorý je stále pred kamerami pri znižovaní cien?
Keď sa zvyšuje, sú na vine monopolné spoločnosti a keď idú ceny dole, tak rozhodlo URSO na čele s Holjenčíkom? Aspoň to mi vychádza z článku.
Odporúčame