Výborná otázka.
Ale pre Fica.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Robert_Fico
Výborná otázka.
Ale pre Fica.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Robert_Fico
Premiér a šéf Smeru Robert Fico odmietol včera povedať meno nového šéfa SIS.
V kuloároch sa stále hovorilo o bratislavskom krajskom prokurátorovi Jaromírovi Čižnárovi. Ten to vraj najprv odmietol, ale napokon ho Fico presvedčil.
Čižnár je Ficov spolužiak z právnickej fakulty, končili spolu rovnako v roku 1986.
Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/2811923/smer-vysle-do-vlady-8- poslancov.html#ixzz2DMGIieit
http://www.aktuality.sk/clanok/215733/desat-firiem -dostane-danove-ulavy-za-viac-ako-121-milionov-eur /
http://ekonomika.sme.sk/c/6554803/kazimir-chc e-elektronicke-kolky-system-ma-stat-sedem-milionov .html
7 mil. ročne namiesto priamych platieb
"znárodnenie" poisťovní - odkúpenie nás vyjde na takmer pol mld €.
Je to vyplatenie zisku na 20 rokov dopredu. A pričom miernou úpravou sa môhol znížiť na minimum a nepriečilo by sa to ústave
http://blog.sme.sk/diskusie/dpl/19186056/ Preco-na-Slovensku-neexistuje-zuctovanie-zdravotne ho-poistenia.html
Tender (už za tejto vlády)na rýchlostnú cestu Svrčinovec Skalité, kde sa firmy pospájali do 4 konzorcií a za cestu v POLPROFILE bola víťazná ponuka blízka cene ako za tunel Višňové(pričom tunel má 7 násone vyššie náklady ako cesta). Tam mal štát (NDS) okamžite zrušiť obstarávanie a vyšetrovať firmy pre kartelovú dohodu. (podľa mňa min 150 miliónov visí len tak vo vzduchu).
" keď vyšlo najavo, že VOS okrem Gučíka odpočúvala redaktorov denníka Pravda, pracovníkov rezortu a desiatky ďalších nevinných ľudí."
už podľa tejto formulácie redaktora je poznať, odkiaľ fúka vietor.
Manipulácia najvyššieho rangu.
1) Už v nadpise píšu niečo ako fakt, ktorý sa deje, hoci v článku dávajú iba názor ministra
2) Diaľnica D1 Jánovce – Jablonov, kde sa podpery mosta zrútili, vyjde štát na necelých 60 miliónov eur, pričom ministerskí experti odhadli stavebné náklady na hranici 95 miliónov eur.
Nie nie odhad expertov, ale nacenenie podľa cenníka stavebých prác. Už pred krízou boly ceny v cenníku tak vysoké, že firmy v pohode dosahovali zisk z danej stavby v desiatkach percent. V kríze po znížení cien materiálu a práce je polovičné zníženie súťažiacich ponúk oproti cenníkovým cenám akceptovateľné.
To iba Smer sa snaží zdvihnúť ceny na pôvodnú úroveň za ich predošlej vlády, dôvod si nájdite sami.
Jedno našepnutie PPP vo Fínsku - 51 km - cena 620 mil € - splácanie 25 rokov
PPP Pr1bina - 52 km - cena 3,9 mld € - splácanie 30 rokov.
(Fíni mali viac mostov)
ak rozumiem dobre
Pravdu oslovil vyšetrovací tím pod vedením Kaliňáka...
V Sme citujú Počiatka. Ten hovorí hlúposti.
1) Porovnávaj niečo v rozdiele 30% ceny
2) pri stavbách máš aj "ochutnávača", ktorý nesmie dopustiť, aby si také niečo nedostal na stôl.
3) Je to podvod. Prečo nebojuješ za to, aby podvádzajúci boli spravodlivo potrestaní, ale za vyššie ceny?
Fínsko - 51 km diaľnice - 25 rokov - cena 620 mil €
Slovensko - 52 km - 30 rokov - 3,92 mld eur.
Vychádaš z niekoľkých mylných predpokladov
1) Sumy za minulej Ficovej vlády neboli primerané, ale poriadne predražené. Medzitým ešte prišla kríza, klesli ceny, platy robotníkom a podobne
2) Vo švajčiarsku firma zle nacenila projekt, vyhrala súťaž, postavila tunel (v požadovanej kvalite) a išla do krachu. Prečo by nižšia cena mala znamenať horšiu kvalitu?(teda okrem našepkávania Pravdy a Smeru). Mal by to byť problém víťaznej firmy a nie na úkor kvality.
Úlohou štátu je zabezpečiť kvalitný stavevný dozor.
Skús písať o niečom, o čom máš šajnu.
Prečítaj si Zákon o verejnom obstarávaní, zisti si,j kto dával návrhy na zmeny. Ako rozhoduje UVO, že musel odísť niekto, kto tam chcel zmeny v prospech transparentnosti, atď.
Lenže za každé odvolanie musíš skladať kauciu.
A pokiaľ si premiér rozumie so šéfkou UVO....
že je iba podmienka zverejniť vo vestníku EÚ. Ale ide sa podľa pravidiel Slovenska.
EU iba rozhodne, či peniaze preplatí, alebo nie.
Prečo by sa malo predražiť?
Je to problém víťazov tendra, že im zomreli ľudia pri stavbe mosta. A všetky náklady s tým spojené by mali ísť tiež na ich účet.
Bogl a Krysl spadol most aj pred 4 rokmi, keď ešte žiadna kríza nebola. Vtedy sa ešte stavalo za predražené projekty.
Chybu hľadaj niekde inde ako v cene. Teda ak nepriznáš, že robíš politiku.
Keď súťažiaci išli do súťaže o Jablonov, dostali ten projekt a podľa toho si nacenili cenu stavby. Toto je problém firmy, ktorá súťaž vyhrala.
Vo švajčiarsku firma zle nacenila projekt, vyhrala súťaž, postavila tunel (v požadovanej kvalite) a išla do krachu.
Riešenie nie je vo zvyšovaní cien(tie boli za min. vlády zreálnené) ale v samotnom prístupe ku stavaniu stavieb.
Prečo sa neprijme zákon, že subdodávky víťaznej firmy(konzorcia) nad 5% z hodnoty zákazky budú zverejnené
Južná strana vyjde viac ako 2 miliardy.
Nedávno "vysúťažená" (a zadaná už za tejto vlády) rýchlostná cesta Svrčinovec - Skalité je vyšetrovaná UVO pre kartelovú dohodu. Cena za 12km v POLPROFILe bola takmer rovnaká ako víťazná ponuka za 13,5 km úsek s 8 km tunelom Višňové, čo je neporovnateľne drahšia práca.
Plánuje sa prepúšťanie ľudí v STV.
Za zvýšenými koncesionárskymi poplatkami bude zvýšené objednávanie u externých firiem.
Odporúčame