Aj tak to skončí ako s rúškami. Táto vláda kričí aká je dialnica drahá ako nakúpené rúška minulou vládou a nakoniec bude drahšia tak ako dalšie rúška nakúpené novou vládou!
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Aj tak to skončí ako s rúškami. Táto vláda kričí aká je dialnica drahá ako nakúpené rúška minulou vládou a nakoniec bude drahšia tak ako dalšie rúška nakúpené novou vládou!
"Pozastaví Slovensko dočasne výber mýta?", znie nadpis. Ja, ako elektrotechnik a používateľ elektriny by som sa chcel rovnako opýtať: Pozastaví Slovensko aj platby za elektrinu, plyn a vodu? Inak túto otázku píšem hlavne preto, lebo tá by zaujímala aj mňa, mýto je pre mňa menej zaujímavé, to ma zaujíma len preto, že či naše cesty nie sú pánmi podnikateľmi viac drané, ako platené.
Ja diaľnice deriem málo a zaplatím si zato tú mesačnú známku za 15€, ak potrebujem niekam ísť. To len páni podnikatelia majú problém s platením, ale chápem ich, schudobneli by, keby platili, ako majú. V našom okrese nemáme diaľnicu a cestu prvej triedy máme iba jednu. Či sa na nej platí mýto, to neviem, nemám papiere na nákladné autá, tak ma to nezaujímalo. Ja len platím dane, ako ostatní.
Mýtny systém, ktorý u nás a v Čechách beží, je podľa všetkého nezastaviteľný a stal sa štandardom aj v EU. Ak ho zrušíme, budeme si musieť TAKÝ ISTÝ zadovážiť znovu, možno od inej firmy a tentokrát už nie bez zaplatenia za investíciu. Systém je dobrý a spĺňa všetky predpoklady, ktoré boli naň ukladané. Je to niečo podobné, ako s jedným počítačovým systémom - všetci ho ohovárajú, nadávajú naň, konkurencia skúša naň útočiť, mnohí sú nešťastní, že ho musia používať, lebo ak by chceli používať niektorý iný systém, tak by sa museli niečo nové naučiť, museli by investovať, mali by menšiu ponuku programov, bolo by menej odborníkov, ktorí sa v inom systéme vyznajú a ešte by získali systém, ktorý nie je taký priateľský a prepracovaný. Ale vymaniť sa z toho unavujúceho perfektného systému sa stále dá! Možno by tu bola nejaká ľútosť, ale isto existujú aj iné systémy. Kto nerozmýšľa v reálnom čase, bode rozmýšľať potom, že kam podel rozum a kto ho na to nahovoril. Kto loboval.
kde v europe sa pouziva tento system??....
co je dobre na systeme, ktory si kazdy rok vyzaduje naklady cca 100 milionov eur??...co stoji tych 100 milionov eur???
Spoločnosť SkyToll, a. s. v roku 2019 zvýšila zisk o 20 % na 25,07 mil. € a tržby jej narástli o 1 % na 75,44 mil. €. (Celkové výnosy 82 670 450 €)
Systém už používajú v Čechách a podobný, kompatibilný spúšťajú v Poľsku. Systém nie že by si vyžadoval nejaké náklady, on nám produkuje cez 200 miliónov €. To je iný uhol pohľadu, ten, ktorý nezávidí zisk aj iným, ak máme zisk aj my. A že Skytoll v zisku predbehla napríklad ESET, to znamená, že ich produkty sú dobré.
konkretne krajiny...
ceska republika...a dalsie??...kto dalsi pouziva tento, respektive obdobny system??....vymenuj tie krajiny....
NDS síce uhradila prevádzkovateľovi za vybudovanie systému 256 mil. eur, no ten jej napriek tomu nepatrí.
zlaty moj..ano, od majitelov autobusov a kamionov system vyberie 200 milionov..ale statu ostava ani nie polovica s tej sumy
takze, ak si objednas najnovsi autobus, cestujes z BA dfo ZA a za myto zaplatis cca 11.70, preco a zaco ide cca 6,5 skytollu?..za aku sluzbu??...
Skytoll v zisku predbehla napríklad ESET - takze to znamena, ze nas okrada....skytoll teda nema realne naklady 100 milionov,ale o len 75 milionov...
ty chapes, ze tento system je drahy pre stat?...
My tu neutočíme na funkcie systému, ale na jeho cenu.
Jeho cena bola bez debaty vysoká.
Systém nám neprodukuje žiadnych 200 mil. €.
Výnosy z ETC za 2019 218 mil.€ náklady 109 mil€ => 218-109= 109 mil.
Diaľničné známky 79 mil. €
A cena bude ešte vyššia, ak budete do systému vŕtať - bude ho treba preprogramovať na iné ceny, alebo cesty a za to sa platí najviac. Alo som už písal, náš múdry NKU to pripočíta k cene, ktorá sa platí za mýtny systém - službu podľa zmluvy, aby šokoval ľudí tou cenou, ale tú cenu väčšinou zavinia tí, čo štrajkujú a tak prinútia urobiť zmeny v systéme - draho zaplatené. Bez takých rypákov by ten systém fungoval lepšie. Vedenie Skytollu na to upozorňovalo, že to bude pre nás drahé, ak budeme dávať úľavy z mýta a robiť zmeny, ale nikto ich nepočúva. A boli to dobre mienené rady. Vy len počúvalte dopravcov, tí nás dovedú do raja, kde sa budeme mať všetci dobre, len nebudeme mať cesty, lebo dopravcovia neplatia. A my, osobní to na diaľničných poplatkoch neutiahneme.
Programovali ste niekedy niečo?
Ak zmena ceny vyvolala výrazné zvýšenie nákladov, tak sú to babráci.
Už chápem, prečo nemožno znížiť DPH späť na 19%, lebo by bolo treba prepnúť vo všetkých účtovných systémoch a pokladniach jeden parameter a to by stálo každého aspoň 10 000€
Vy budete zo Skytoolu, inak si to neviem zdôvodniť bránenie tejto zlodejiny.
Pri takých platbách za prevádzku, očakávam služby vrátane nastavenia, ale oni mali zmluve, že keď pohnú prstom stojí to 10 000€.
Diaľnice vôbec nie sú postavené z diaľničných poplatkov.
Poplatky pokrývajú max. údržbu.
Babrák je tu niekto iný. Niekto, kto si nevie predstaviť zložitosť systému, ktorý v jednom okamihu sleduje pohyb všetkých nákladných áut na všetkých diaľniciac a cestách prvej triedy, sústreduje neustále dopravované dáta v centre a vystavuje faktúry bez zásahu človeka, úplne automaticky. Musí brať do úvahy zóny, skoro na 1 meter presne, kde platia iné dohody, úľavy, ceny. Napríklad pri prvom štrajku si vyštrajkovali u Fica dopraváci, že vo vnútri mesta sa neplatí mýto. Technická univerzita vyčíslila túto chybu na ročnú stratu 42 000 000€ plus zásah do systému, cena za taký zásah je uvedená v zmluve a nie je malá. Ale nikto iný ju neurobí, iba ten, kto systém spravuje. Nebaví ma ozaj do niekoho hustiť tých zopár dát, ktoré som si zistil, lebo ma zaujala genialita tohoto systému a aj spôsob, ako dokázal zabezpečiť, že nikto neunikne presnému zaplateniu mýta. Toto by už ozaj mohlo stačiť. Ale možno by som mohol ešte povedať, že áno, niečo som už programoval. Len pre zábavu, ale áno.
Google dokaze sledovat premavku online a zadarmo.
Mas navigaciu? Vyskusaj ju. Ako dokaze navigacia zistit, kde sa nachadzas?
Zdá sa, že si nepochopil, o čom sa v tejto debate bavíme. Škoda. A občas sa zdalo, že máš aspoň štipku inteligencie. Tu píšeme o systéme výberu mýta, dokonca o jeho zastavení, čo by znamenalo aj koniec dopravy nákladných áut na diaľniciach. Únia by nemohla v jednom štáte dovoliť pri existujúcom systéme takýto výpadok, oproti iným štátom. Alebo si niekto naivne myslí, že áno?
O com sa bavime? Ze stat plati rocne 100milionov sukromnikovi za nieco, co nevieme co obsahuje.
System vyberu myta je pre stat nevyhodny.
Zastavenie vyberu myta by zastavilo nakladnu dopravu? Co tebe uz prepina na n-tu?
Co ty tu trepes, kto komu ma co povolit? Sa tak strapnujes, ze mi je trapne za teba....
Co stoji 100milionov eur rocne na nakladoch ??
Toto je zrejme už diagnóza, nazval by som ju "Kompový syndróm". To si pestuj, je to vzácne!
Nehnevaj sa, ale napriek tomu, že sme ti viacerí poukázali, že ten systém nie je nijak náročný, trváš na svojich neobhájiteľných tvrdeniach.
Využíva GPS, ktoré je zadarmo. Jednotky tiež nevyvinul Skytool.
Presnosť systému nezávisí od technológie SKYTOOLu.
Údaje sa nemusia zbierať online, aj keď to nie je žiadny problém.
Spravujem sledovanie cca 50 firemných vozidiel a náklady na službu sú minimálne.
Spojenie nestojí ani 1€/vozidlo/mesiac. Náklady na SW sú 0,20€/vozidlo/mesiac.
Výnosy a náklady sú z overených dokumentov
(Výročná správa NDS, Účtovné závierky NDS, SKYTOOL)
Preto nechápem prečo brániš túto zlodejinu.
Úloha UNAS-u v proteste proti plateniu mýta či proti cenám, ktoré musia zaplatiť je tá istá, ako bola úloha pašerákov na východnej hranici po nasadení nového prístroja na odhaľovanie skrytého kontrabandu, ktorým vidno do dutín umelých aj prirodzených a dokázali s ním objaviť tovar, skrytý aj v dutine kmeňov stromu, odborne zamaskovaný, ktorý by sa inak dal zistiť len invazívnou metódou. Aj pašeráci začali veľmi proti takémuto prístroju protestovať a sypali naň obvinenia všetkého druhu. Vlastne sa im ani nečudujem. Prišli o svoj zárobok, ktorý mali len kvôli svojej drzosti a technickej nespôsobilosti ich odhaliť. Tak je to aj s dopravcami. Mýto sa nedá oklamať. Keby sa ho podarilo zničiť, aspoň na chvíľku, dalo by sa na tom zarobiť.
vysvetli nam, co doteraz stalo 900miliono eur na tom nasom mytnom systeme....zaco sme zaplatili 900 milionov a nevlastnime to...
zbino, a ty velky praviciar si odkedy za znarodnovanie a statne vlastnictvo ? :D
znarodnenie??...zas sa strapnujes...
vies, co ti poradim?
kup si toto : https://www.dobrytextil.sk/sportove-klobuky/…
podla toho, co pises som to pochopil tak, ze si za to, aby nas na myte neobabraval kapitalista a bolo by lepsie, keby bolo vo vlastnictve statu ako napr. v Rakusku.. ci uz ani ty sam sebe nerozumies ? :D
mytny system moze byt kludne vo vlastnictve statu a sluzbu vyberu moze zabezpecovat sukromna firma..
zial, v pripade mytneho sytstemu nas Pociatek a Vazny odrbali a cely system nechali v rukach sukromnika bez moznosti ovplyvnit nakladovu polozku
NDS síce uhradila prevádzkovateľovi za vybudovanie systému 256 mil. eur, no ten jej napriek tomu nepatrí.
no ved to hovorim aj ja, ze kapitalisti nas aj pri myte obabrali a obabravaju a bolo by lepsie a logicke, keby bol cely mytny system statny
ano su kapitalisti (ved si aj sam spomenul Pociatka ci ich cloveka Vazneho) a aj ta sukromna firma, co to vlastni je cuduj sa svete kapitalista... jedine, ze by si bol az taky duty, ze ani takuto elementarnu vec nie si schopny pochopit..
Takže sme si predali strategické podniky a zrazu by sme chceli vlastniť satelitný systém? A načo? Aby ho prvá rozpredávačská vláda, ktorá sa tu vyskytne zvolená pomýlenými Dzuromiklošovskými pohrobkami mohla predať do zahraničia? Zrazu ten štát je dobrý vlastník?
nie, nechcem vlastnit satelitny system....naco by nam bol??...nech si ho vlastni kludne aj Putin...
.
takze ty si proti tomu,aby sa statne podniky predavali sukromnym zaujemcom, places kazdu druhu noc pretoze dzurinda predal strategicke podniky., ale si stastny, ze stat plati sukromnej firme za zdieranie kamionostov a este tleiskas tomu, ze vdaka statu ma sukromna firma cisty zisk rocne cca 25 milionov....
.
ty si uzasny...takze si za statne alebo sukromne riadenie firiem, ktore spravuju sluzby pre stat??
Strategické podniky mali zostať v štáte a na to bol aj ochranný zákon, ktorý Dzuromiklošovia zrušili. Proti tomu som bol zásadne. Ale ak príde súkromná firma s niečim na predaj, čo je tak dobré, že dodnes na tom pricviknutí dopravcovia hľadajú chyby, tak som za to, aby tá súkromná firma mala také isté podmienky, ako akákoľvek štátna firma. A u Skytollu je to jednoznačne kvalita a pokrokovosť, dodnes neprekonaná! Akékoľvek námietky proti cene sú dobré len pre matovičovských pouličných bláznov, normálni ľudia sa o cene jednajú, obyčajne kupujúci s predávajúcim. Len míľnikovo kompovičovo bláznivý absurdistan môže dávať v diaľniciach na slová UNASU, ktorý zameranie je ochraňovať tých, čo diaľnice najviac derú, aby najmenej platili. To ako keby sa chodili do väzenia pýtať, ako majú byť platení policajti a prokurátori. Alebo to nikomu nič nehovorí? Mne áno. Mňa plač nad cenou tesne pred skončením zmluvného obdobia ozaj nijako nemôže pomýliť v mojom kladnom úsudku o mýtnom systéme Skytollu.
1, Kvalita a pokrokovosť
Dnes ti google ZADARMO oznámi na konci mesiace kde všade si bol a ako si tam išiel, stačí na to telefón.
Množstvo firiem ponúka sledovanie vozidiel, jednotky sú za smiešne ceny cca 60€ životnosť 10 rokov.
To čo skytool robí, je výpočet mýta na základe získaných dát a ich rozúčtovanie.
Ie je na tom nič extrémne pokrokové.
To aj čerpacia stanica, ktorá vyberie od vodiča spotrebnú daň z palív si môže polovicu nechať.
co je podla teba strategicky podnik??...
vidis, si pomäteny....chces stanu firmu ale aby to mal sukromnik...clovece, splietas neskuocne hluposti, az mi je to trapne citat...
.
takze myto nam vlastne vnutila sukromna firma...ona mala nieco na predaj a stat to plati??
ano, skytol je pokrokovy a kvalitny, ak len za minuly rok mal cisty zisk 25 milionov eur...to je pokrok a kvalita....
takze podla teba co nas rocne stoji tych 100 milionov?..co mame v tom systeme za tych 100 milionov rocne??...
NDS síce uhradila prevádzkovateľovi za vybudovanie systému 256 mil. eur, no ten jej napriek tomu nepatrí.
takze 900 milionov eur platime zanic....co je v tom Know-how?..pretoze zatial to vyzera, ze asi len velke Hov- nov.....
takze este raz.....zaco sme zaplatili 900 milionov a nevlastnime to
Keď vychádzaš zo zmätočného účtovníctva, tak to ti nedokáže nikto vysvetliť. Ale stále sa môžeš obrátiť na NDS as. s jediným akcionárom - štátom, tam ti to hádam budú lepšie vedieť povedať. Tam vedia, že aj zákon o použití prostriedkov z vybratého mýta predpokladá iné disponovanie tými financiami, rozhodne nie také jednoznačné, ako píše NKU len preto, aby naštartoval ľudí prioti predchádzajúcej vláde. Je to inakk a dúfam, že raz tá záverečná správa bude musieť byť prehodnotená, aj keď už škodu narobila - pobúrila veľa ľudí a postavila ich proti tým, čo niečo robili a ochraňuje tých, čo spôsobujú zníženú efektívnosť mýtneho systému.
ake zmätocne uctovnictvo?...cie uctovnictvo??...
co vsetko je podla teba v tych nakladoch 100milionov eur rocne?....co stoji tych 100milionov?....
Zmätočným účtovníctvom sa blysol NKU vo svojej správe o mýtnom systéme.
Akoze NKU si vyrobilo svoje vlastne uctovnictvo? Alebo ako si to myslel?
V com je zmätocne? Bud konkretny.....109milionov si zobral Skytoll, 25milionov z toho je jeho zisk.... v com je to zmätocne?
Najdrahšie sú zásahy do systému. Ale na to prídeš, keď kukneš do zmluvy. Po každom štrajku si UNAS na našu škodu vybojoval nejaké úľavy a jednorázový vysoký poplatok za zmenu v systéme - preprogramovanie. Aby som pravdu povedal, Skytoll sa normálne musí tešiť, ktovie či aj nelobuje u UNASákov, aby stále do toho vŕtali, potom si môže Skytoll naúčtovať sumu, z ktorej žijú odborníci IT. To sú peniaze navyše, s tými nerátali, tie sa im hodia a NKU ich priráta k platbe za službu, zráta a podškrtne a už mu vyjde výsledok, že sme vraj už splatili systém. A my sme pritom splácali našu nervozitu, ktorú do nás naši dopravcovia, s veľkou pravdepodobnosťou povzbudení konkurenčnou mýtnou firmou, ktorá prehrala tender, naštepili.
ake zasahy?...bud konkretny...
kolko bolo strajkov UNASU??.....
.
ja ti to teda napisem tak,aby si tomu rozumel tu su naklady na system podla rokov
2010 - 106 407 milionov
2011 - 102 581 milionov
.
.
2014 - 79 160 milionov
2015 - 99 535 milionov
2017 - 102 012 milionov
2018 - 104 252 milionov
skus nam teda vysvetlit, ake zmeny vlastne boli v tych rokoch, ze sme platili okolo 100 miliono za prevadzku mytneho systemu.....co preboha stalo rocne 100 milioon..
NDS síce uhradila prevádzkovateľovi za vybudovanie systému 256 mil. eur, no ten jej napriek tomu nepatrí.
Zastavte, aspoň budete mať na čo potom nadávať. Už teraz je na našich cestách pšonkov a banderovcov ako nasraté, po zrušení ich môže byť aj viac. Len či zadiplomovaný kšeftár s bonami potom bude mať na byty keď títo zničia cesty a diaľnice:)
Každý je každý. Len pár dubákov sa tu pretvaruje, že to nevedia.
Ale tí sú na výplatnej páske, tak to majú v popise práce.
Znamená to každý hlupák a primitívny klamár.
Dokáž, že je niekto na výplatnej páske.
Samozrejme nedokážeš, pretože jediné čo dokážeš je písať sprostosti a primitívne klamať.
kazdy, co ma copy paste, ze zbino? :-D
niekto releventnajesieho nez papagajov ako zbino a naj7
tebe vadi, ze skopirujem pravdu a ty si potom za klamara??....no ano, budem kopirovat pravdu, aby sa ti odvorili tie tvoje male dubaciky
.
ale uplne ta chapem, ze si zas a znovu ponizeny a maju ta za klamara.....
skopirujem pravdy :-D :-D :-D lepsiu charakteristiku seba a vacsiu hlupost uz tohto roku nenapises
gratulujem :-D
bol vyrazne lacnejsi a aj ked to niektori vedeli obist, stale mal stat z toho neporovnatelne viac penazi ako my. nikde v eu nie je pomer medzi prevadzkovatelom a statom 1:1!
Lacnejší nebol. Bolo treba postaviť tisíce mýtnych brán a namontovať do nich infraštruktúru. Teraz Česi nevedia, čo s tými bránami, budú ich musieť rozobrať, lebo neudržované cestné zariadenie je nebezpečné. Navyše firma Kapsch bola pristihnutá po prehliadke prevádzky že tam mala množstvo peňazí, zjavne určených na lobing v prospech starého mýtneho systému, proti novému sytému.
este raz. ukaz mi v eu stat, kde vyber sa prerozdeluje medzi prevadzkovatela a stat v pomere 1:1
Slovensko má najmenej efektívny mýtny systém spomedzi piatich krajín regiónu. Pomer výnosov a nákladov za deväť rokov prevádzky elektronického výberu mýta v SR v rokoch 2010 až 2018 dosiahol v priemere iba 1,9. Nasledujú Poľsko s mierou efektívnosti mýta 2,9, Česká republika má úroveň 3,5, Nemecko 7 a najvyššiu efektívnosť má Rakúsko s hodnotou 8,3. V Rakúsku tak jedno euro v nákladoch na prevádzku mýtneho systému zarobí vyše 8 eur, na Slovensku len 90 centov.
Zaujímavé, že aj Česko prechádza z toho pôvodného genitálneho systému, na rovnaký systém, ako je na Slovensku. Však Siemens ho od začiatku vyvíjal tak, aby bol postupne zavedená v celej EU. Pridanie, alebo odobratie komunikácie znamená v ňom len zmenu dát v programe, kým v systéme mýta, od brány k bráne, ako majú v Česku, treba stavať nové mýtne brány. Dokonca bolo pred časom zverejnené, že aj zavedenie a prevádzku mýtneho systému v ČR vyhral opäť Sky toll. Na Slovensku bol hlavný problém, že bol systém zavádzaný len ako služba a navyše, v poplatkoch bola, okrem prevádzkových nákladov započítaná aj splátka nákladov za vývoj a za inštaláciu a systému, na ktoré štát nemal financie. Teda možno polemizovať o nastaveni poplatkov, na zohľadnenie časovej ceny peňazí, vložených na začiatku Sty tollom, prípadne aj o tom, aký bol podiel nákladov na vývoj, hradených samotným Siemensom, nakoľko systém vyvíjal, ako univerzálny pre celú EU, teda celý vývoj logicky neplatilo Slovensko.
veľmi dobre si pamätám ako na Markíze ,, zrejme sa museli veľmi pomýliť, keď šéf či šéfka komisie OLAF z Bruselu po skončení kontroly nášho mýtneho systému vyhlásil výsledky kontroly /lebo opoziční judáši poslali do Bruselu udanie a preto nám bolo rok a pol až do vyšetrenia zastavené čerpanie eurofondov/ a pri simultánnom preklade som sa dopočul, že náš mýtny systém hodnotil vysoko kladne, že je ako vzorový pre ostatné štátu Európy, že nebolo zistené žiadne pochybenia ako uvádzali opoziční judáši a udavači, že je to vysoko moderný a technicky dokonalý systém V. generácie, ktorý môže v budúcnosti naväzovať na vyspelé mýtne systémy európskych krajín. A že túto správajú odovzdávajú ministrovi dopravy. A to bolo jediné zverejnenie záverečnej správy kontrroly OLAFu nášho mytného systému. Túto správu už nikdy žiadne médium doslova nezverejnilo, ani nový minister dopravy Fígeľ ju nikomu neukázal.
Čo má vyspelosť systém s jeho predražením,
Ak si kúpim najlepší mobil za 4 000€, asi nebude pochýb o jeho kvalitách.
Ak systém spoplatnenia "zožerie" polovicu vyzbieraného mýta tak je to nehoráznosť.
kto povedal, že je predražený? Remišová, Nicholsonová a novinári? Nedaj sa vysmiať
Otázka je, či SR potrebuje BMW na výber mýta?
Ak by sme zostali pri elektronických nálepkách a vyberieme len polovicu, tak sme čo do príjmou tam kde s týmto bohovským systémom.
Mali by sme nemoderný, nepresný ale veľmi lacný systém. Nie som propagátorom takéhoto extrému. Ale ak na zaplatenie 100€ za diaľnicu, treba dať vyberačom 50€ tak je to predražený nezmysel.
V ČR je to asi takto:
Provozní náklady placené z vybraného mýta konsorciu firem pod vedením Kapsch představovaly v minulém roce 1,525 miliardy Kč, jejich podíl na vybraném mýtu celoročně klesl na 15 procent. Státu tak z každé vybrané stokoruny zůstává 85 Kč.
povedalo to nku a tuto spravu oficialne predlozili pelegriniho vlade a ta ju bez pripomienok akceptovala!
ale trrrt - povedal, ze je neefektivny,
mimochodom:
Výskumný ústav dopravný, a. s., v roku 2019 zverejnil informáciu o porovnaní mýtnych systémov v SR, Česku, Nemecku, Rakúsku a Poľsku. Slovenský mýtny systém je podľa analýzy najlacnejší spomedzi týchto piatich krajín, a to v absolútnom vyjadrení a tiež v prepočte na kilometre spoplatnených ciest.
dovolim si zacitovat
"Zlou východiskovou pozíciou pre štát z pohľadu prevádzkovania systému po roku 2022 je fakt, že aj keď sa systém v podstate za prvé štyri roky splatil, nie je a ani na konci zmluvy nebude jeho vlastníkom"
asi tolko k super vyhodnemu mytu
a nku jasne povedalo, ze na znamkach by stat dostal viac, ako dostaval z myta
Slovensko má najmenej efektívny mýtny systém spomedzi piatich krajín regiónu. Pomer výnosov a nákladov za deväť rokov prevádzky elektronického výberu mýta v SR v rokoch 2010 až 2018 dosiahol v priemere iba 1,9. Nasledujú Poľsko s mierou efektívnosti mýta 2,9, Česká republika má úroveň 3,5, Nemecko 7 a najvyššiu efektívnosť má Rakúsko s hodnotou 8,3. V Rakúsku tak jedno euro v nákladoch na prevádzku mýtneho systému zarobí vyše 8 eur, na Slovensku len 90 centov. Vyplýva to z analýzy Výskumného ústavu dopravného, a. s. (VÚD) v Žiline o fungovaní mýtneho systému v uvedených štátoch.
„Čiže aj napriek najnižšej nominálnej úrovni nákladov vykazuje slovenský systém najnižšiu úroveň efektívnosti,“ uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ VÚD Ľubomír Palčák. Slovensko má aj najnižšie priemerné ročné výnosy mýta za uvedené obdobie, a to 176 mil. eur. Najvyššie výnosy sú v Nemecku s objemom priemerne 3,8 mld. eur ročne, v Rakúsku dosahujú 954 mil. eur, v Česku 288 mil. eur a v Poľsku 286 mil.
a? stat ma v rukach najlacnejsi nastroj, tak nech ho efektivne vyuziva
Spomínaš si na prvé telefóny "mobily" a ich ceny? Náš systém bol jednoznačne prvý, u nás prvý krát po spustení použitý. Teraz ho napodobňujú všetci, alebo si ho kúpia tak, ako Česi. Pozrime sa na Poliakov http://ix.sk/OSxi4 Ak sa nedajú "opiť rožkom" svojim dopravcom, tak ich systém bude mať úspech a zrejme bude kompatibilný s našim, to všetko s požehnaním EU. Ceny za systém a jeho fungovanie musí dojednať NDS, lebo podlieha jej. Ak sa nevedia dohodnúť, alebo ak sa ceny mýtneho vidia pánom dopravcom privysoké, tak treba vypnúť mýtny systém a vrátiť sa ku konským povozom?
ukaz mi stat v eu, kde sa prerozdeluje myto medzi prevadzkovatela a stat v pomere 1:1.
U nás sa tak mýto neprerozdeľuje. Totiž modrák na čele NKU, ktorý ešte aj dnes, po zániku SDKU vnáša nesvár do štátu svojimi cielenými vyhláseniami asi zabudol vysvetliť, že s tou idstou firmou, ktorá vlastní mýtny systém má NDS aj ďalšie zmluvy na rôzne služby a tie sú tiež platené. Takže na mýto nejde polovica peňazí, ide tam iná časť.
ak nku v tej sprave zavadzalo, preco ju pelegriniho vlada bez pripomienok akceptovala a pelegriniho vlada ani neuvazovala o tom, ze stat vyuzije 5 rocnu opciu
Tak ju akceptovala, alebo neuvažovala o pripomienkach? Rozhodni sa pre jednu z týchto opozitných možností. Skutočnosť je taká, že NKU kontroluje a vláda vládne. Vláda asi pripomienky NKU zobrala, ako pripomienky, podpísané opozičným politikom a komentovať ich nepotrebovala, stačí pokračovať v svojej práci, o ktorej si myslí, že je správna. Aj vláda kontrolne podlieha NKU, tej nepodlieha len parlament. Vláda je funkčne podriadená parlamentu, a isto neurobí nič, za čo by jej parlament vyslovil nedôveru. Za to, že neakceptuje pripomienky NKU sa vláde nemôže nič stáť, kým má podporu parlamentu. Takže z tej modráckej správy NKU profitovali iba médiá a o tých vieme, kde sa tu zobrali a komu patria - to bola voda na ich mlyn, tie si na tej správe zgustli, zrazu boli zas zaujímavé, hlavne pre dopravcov.
no takze prelozim to do slovenciny: voci sprave nku nema nikto namietky, iba tunajsi diskutujuci
Prečo by sme nemali námietky voči tejto poslednej správe? Máme. Asi si nečítal debaty k tejto téme, táto totiž nie je prvá. Dokonca sme tu poniektorí už komparovali terajšie správu NKU so správou predchádzajúcou, ešte za vedenia NKU iným predsedom! Ale námietky kohokoľvek proti správe NKU nemajú žiaden účinok. Tá správa sa dá len nebrať, ak si to môže niekto dovoliť. A vláda, ktorá má nad sebou v tejto veci parlament, tá si to môže dovoliť. Opakujem sa už. Ale stále mám dojem, že nie som pochopený.
vlada nemala namietky, pretoze tam bola napisana vseobecne znama pravda.
Pravda je vec ošemetná. Záleží aj na tom, ako sa podá. Niektorí sa môžu aj rozkrájať a pravdu hlásať aj trikrát denne, nikdy pravdu mať nebudú.
Vládne námietky na NKU správu možno nejaké aj boli, ale boli by zbytočné. A to dokázali pochopiť aj Smeráci. Načo mariť sily na to, čo nemôžem zmeniť. Ak som presvedčený, že ja mám pravdu, môžem pokračovať v svojej činnosti aj bez vtiahnutia sa do sporu. Spory prenechám dôchodcom na fóre, nech sa hádajú, koľko chcú o veci, o ktorej nič nevedia, vláda zato môže kľudne pokračovať.
Mimochodom, ak má byť argument - vycicaný z prsta - o 1:1 prerozdelení peňazí vhodný na rozbitie mýtneho systému, ku ktorému sa práve v tomto období snažia prispôsobiť svoj systém aj Poliaci - aby nebolo treba viac mýtnych jednotiek vo viac štátoch - tak je to argument slabý, aby sme ním dovolili ničiť naše diaľnice, stavané posledných 20 rokov len s veľkou námahou a naťahovaním času a tak isto aj spoluprácu so susedným štátom / so susednými štátmi.
priamo v clanku je napisane ako sa prerozdelovalo myto. samozrejme podla teba vycucane z prsta
myto sa prerozdelovalo podla toho, ako bola nastavena uz na zaciatku zmluva - vitazna cena bola ccca 800 mil. eur za vybudovanie myta + poplatky za spravu
pytaj sa, preco nevybrali viac penazi, preco po protestoch UNAS museli rozsekat mytne useky na male cistocky, co cele myto predrazilo,
z tohot nech si vezme stat poucenie, nech zatne zuby. odkupi mytny system a prevadzkuje ho tak strasne lacno, ako si mysli
Zmluva zažila viac, ako 17 úprav. A vždy to bola NDS, ktorá prišla s návrhom na úpravy. Zo dve úpravy boli vynútené štrajkom a predstavujú v odpustení platenia a aj v zaplatení zásahu do systému - preprogramovanie - značnú, ale ozaj nezanedbateľnú sumu peňazí.
ja sa pytam, preco boli vyhodene lacnejsie ponuky a vyhrala to firma so sidlom na kajmanoch? preco stat zaplatil za vybudovanie systemu, ale nevlastni ho a nikdy nebude. co ma stat odkupovat? to, co sa uz raz zaplatilo?
Isté je jedno - ak sa vláda, alebo NDS bude pokúšať jednať o mýtnom systéme s dodávateľom, tak si dobre poznač, že NKU v tom jednaní nebude, to je dobré len na lapanie múch ex post. Takú vec musia dojednať odborníci a vláda. A vláda aj rozhoduje, na to dostala mandát. NKU len kontroluje. Ak nezistí trestný čin, je v koncoch, môže len vyrobiť aféru v médiach, inak nič. NKU nie je vláda.
Štát za vybudovanie zaplatil a platí naďalej za službu podľa zmluvy. O odkupovaní je najlepšie jednať s tým, od koho chceme niečo kúpiť. Je zbytočné jednať s NKU, alebo s dopravcami, lebo tí len kritizujú a na predaj nič nemajú. Ani tu na debate nemáme nič z mýtneho systému na predaj.
presne tak. stat za vybudovanie uz zaplatil! ale nic nevlastni. ak chce myto prevadzkovat, musi ho znova odkupit! supervyhodne
Nemusí, ale ak sa po tomto všetkom ešte bude dať dohodnúť s vlastníkom systému, tak môže, je to jedna z možností. Nie je to však možnosť vhodná pre dopravcov, tí by nedohodli nič. Na to treba iný prístup, nie delostreleckú paľbu na uvítanie proti tomu systému. Ešte stále sa to môže skončiť tak, že ten systém prosto o dva roky vypnú a potom o jeden dva roky nás EU aj tak prinúti taký systém si znovu odnova zaobstarať, lebo medzitým ho budú mať všetci okolo nás a EU bude požadovať systém kompatibilný, aby v jednom kamióne nemuseli byť dve a viac mýtnych jednotiek. Je to mimoriadne smiešne, keď my, čo sme boli skúšobným kameňom v tomto satelitnom systéme a dokázali sme, že systém funguje a je aj flexibilný a aj presní, tak len z dôvodov politickej neznášanlivosti vypadneme zo systému a staneme sa outsidermi.
a tebe pride normalne, ze stat da 800 mega za vybudovanie a prevadzku mytneho systemu a po skonceni zmluvy ho nevlastni? a ak by chcel pokracovat v uzivani myta, MUSI ho odkupit?
a ze dopravcovia su nespokojni. no nespokojny som aj ja, lebo kamionisti platia viac, stat dostava tolko isto ako v ere znamok, akurat nejaky medziclanok z kajmanskych ostrovov si prisiel na slusne peniaze. a kto zaplati podla teba tie zvysene naklady po zavedeni myta? dopravcovia to premietnu do cien a nasledne vsetci ostatny tiez
Predsa len ešte, lebo dnešný svet. Nič nebolo vybudované. Kupujeme roky službu. Stačí to takto? SLUŽBU! nie nijaký hmatateľný majetok. Akýkoľvek majetok za tie roky by bol zastaralý a zrelý na výmenu, avšak služba je stále svieža a stále slúži. Ešte nebola zaplatená. Ešte zmluva neskončila. Tak si počkajme, čo vytvoria dnešní. Lebo nech sa hľadím ako chcem, voľakedy všetko fungovalo, dnes akosi niekto prehodnocuje cenu tesne pred skončením zmluvy. Nechápem ten rozum, ako z ústavu postihnutých. Ale tie tváre v uliciach, ktoré doviedli do kresla tých dnešných, tie tiež hovorili jasnou rečou, napriek tomu sa na nich niečo páčilo voličom - nikdy nepochopím, čo to mohlo byť a tak dnes riešime veci, ktoré nevyriešime, lebo nemáme na to ľudí, už sa minuli.
my sme zaplatili vsetky investicne naklady. aj pri ppp si objednavame sluzbu, ale nakonci to budeme my vlastnit
toto bolo od zaciatku na H. skytoll bol kritizovany od zaciatku, kedze sa jednalo o schrankovu firmu na kajmanoch a bola to najdrahsia ponuka, ostatni sa vyhodili s tym, ze za tie peniaze ako ponukaju sa to neda spravit...
takze urcite to nie je tak, ze teraz niekto objavil teplu vodu
Službu, podobnú tej zo Skytollu si objednávame od distribučnej spoločnosti v elektrických vodičoch, alebo os dodávateľa internetového pripojenia. Len tam si ju po skončení nemôžeme odkúpiť. Vyzerá to tak, že skepsa v slovenský rozum už zachvátila aj tých, čo šéfujú Skytoll-u a nevedia, ako sa zachovajú po skončení zmluvy https://row.sk/enAH5
No a tiež sa ozvali hlasy proti úľavám v platení https://row.sk/nbVaw
Mýto bolo spustené nato, aby zarábalo, nie aby sa z neho dávali úľavy úbohým dopravcom - podnikateľom https://row.sk/o0o8T
Neplatenie mýta v obciach nás bude stáť peniaze https://row.sk/7RUrr
Ideálny rozsah spoplatnenia ciest podľa univerzity https://row.sk/WdBZI
NKU stará správa https://row.sk/bYPr0
NKU nová správa https://row.sk/Hay9S
Definícia európskej služby mýta https://row.sk/4lZlp
preco by dopravcovia mali doplacat nato, ze stat za zahadnych okolnosti vylucil vsetky konkurencne ponuky. navyse stat teda ty a aj ja natom nic navyse nezarobil, dostali sme cca tolko kolko v ere znamok a nie preto, ze sa spravili nejake vynimky ale preto, ze sa vybrala nadrahsia ponuka na prevadzku myta
Opakujem - dopravcovia sú tí, ktorí zaťažujú diaľnice a pokúšajú sa na nich bohatnúť a neplatiť. Dopravcov treba riadne kontrolovať, či nejakým spôsobom neklamú v používaní diaľnic a keby začali prevládať nad individuálnou dopravou, tak treba zvýšiť ceny mýta. Diaľnica nie je postavená pre dopravcov, ale ak dodržia podmienky a platia mýto, tak ju môžu používať. Tu niekto pustil hlod, že v Čechách je len tretinové mýto, no ja byť dopravcom, už dnes by som jazdil len po českých diaľniciach.
dopravcovia a aj ja, ked vidia, ze peniaze miznu niekde na kajmanoch, platia viac ako v cesku ale cesty su horsie, tak podla mna opravnene ziadaju zlavy
Dopravcovia sa nemajú čo starať do peňazí, ktoré boli zaplatené, tie nepodliehajú ich kontrole, alebo inými slovami - dopravcovia nie sú vláda, preto nie sú ani akcionárom NDS a preto ani nerozhodujú o toku peňazí NDS. Sú v tejto veci úplne mimo. Satelitné mýto predpokladá, že sa bude mýto rozširovať aj na cesty druhej a tretej triedy. Takto zavedenie satelitného mýta zdôvodňujú Česi. Takže trend je skôr opačný, nie znižovanie mýta, ale rozširovanie mýta aj na cesty, ktoré doteraz nie sú spoplatnené.
dopravcovia to cele platia a platia vyrazne viac ako v ere znamok, ale nedostali zato nic navyse. jediny, kto z toho profituje je skytoll. takze maju sa dotoho co starat, tak ako ja sa mam co starat ako sa minaju moje dane
to, ze system nevlastni, bola chyba
lacnejsia ponuka, ktoru vehemntne presadzovalo SDKU, bol Kapsch, ten isty ak v CR s mikrovlnnym systemom, cxhvalabohu ze ten nie je
vies nam vysvetlit, co je v tych 100milionoch, ktore rocne platime ako naklady na prevadzku systemu??..
len pripomeniem, ze spaceX si uctuje za let do vesmiru cca 60 milionov...
My ozaj niečo platíme? Ja to vidím tak, že práve nám niekto niečo platí! A to bez investície! A platí nám to takým spôsobom, že ešte aj jemu z toho vyjde zmluvne dohodnutá odmena. Tak čo to platíme? Kde sme tie peniaze zarobili, z ktorých to vraj platíme? Je žiarovka pohlcovač tmy, alebo zdroj svetla? Ja som myslel, že aj tento systém je zdroj peňazí - pre nás, nie pohlcovač nejakých našich peňazí, ktoré sme nemali, tak sme ich ani nemohli do systému vložiť, museli sme dočkať, kým ich ten systém vygeneroval, zarobil, aby sme mohli zaplatiť aj za ten systém a aj nejaký zisk z ničoho pre nás.
ano, my platime...
z vyrocnej spravy NDS (Údaje v tis. €)
Výnosy z ETC : +218 453
Náklady na ETC : -109 468
ano, platime....109 milionov sme zaplatili za sluzbu Skytollu....
Služba Skytollu si zarobila a zarobila aj pre nás. Tvoje účtovníctvo nestojí za nič.
Ja nepripúšťam možnosť, že by to bola chyba, že nevlastníme ten systém. Chyba je iba ohováranie systému, ktorý nám zarába peniaze bez akejkoľvek investície z našej strany, naši do systému investujú iba na kontrolu a zabránenie jeho obchádzania, nič iné. Investície sú aj akékoľvek zmeny v systéme, ale to zmluva jasne hovorí, ceny za zmeny sú jasné a pevné. Myslím si, že o tých cenách by sa dalo jednať s dodávateľom, lebo predsa doba pokročila, aj keď platy IT odborníkov, ktoí programujú ten systém pravdaže neklesajú, skôr naopak. To nie sú absolventi vysokej školy zo Skalice, títo musia niečo vedieť!
ake peniaze nam to zaraba??.....ze majitel kamionu zaplati myto a polovica tej sumy ide na sukromny ucet?.....
.
ak je to take vyhodne, tak predaj svoje byvanie a plat najom novemu majitelovi....ak je to podla teba take vyborne...nemas ziadne investicie, nic nevlastnis, len platis....
Inak - to predania "svojho bývania a platenie nájomného novému majiteľovi", to je presne to, čo sme kritizovali na Dzurindomiklošovskokaníkovskom bašovaní a rozopredávaní majetku všetkých občanov štátu, on to robil pod heslom že "štát je zlý vlastník" a teraz sa dozvedám, že štát by mal mať nejaké výhody oproti súkromnému vlastníkovi? To naozaj? Toto je príčina na rozbíjanie systému, ktorý z ničoho vygeneroval dosiaľ hrubý zisk 2,5 miliardy, alebo možno ešte viac? Mňa totiž množstvo peňazí neohromuje, na veci sa pozerám pohľadom, či a ako fungujú, preto sumy ozaj nekontrolujem, nič by som z toho nemal.
este raz..
z vyrocnej spravy NDS (Údaje v tis. €)
Výnosy z ETC : +218 453
Náklady na ETC : -109 468
Môžeš to ešte veľakrát napísať, mne z toho vychádza len jedno, mali sme dvojtretinový zisk z činnosti, do ktorej sme nič neinvestovali, len boj proti dopravcom, ktorí nechcú platiť.
aky 2/3 zisk??....co ty tu trepes??...
NDS síce uhradila prevádzkovateľovi za vybudovanie systému 256 mil. eur, no ten jej napriek tomu nepatrí.
Celkové výnosy systému elektronického výberu mýta pre vozidlá nad 3,5 tony za deväť rokov jeho prevádzky v rokoch 2010 až 2018 dosiahli 1,577 mld. eur. Čisté príjmy po odrátaní nákladov na prevádzku systému v uvedenom období predstavujú 716,2 mil. eur s podielom na výnosoch 45,4 %, náklady vo výške 860,5 mil. eur dosahujú podiel 54,6 % z vybraného mýta.
vies, co je to 1/2 a 2/3 ??....
Je to krok späť. Ale dá sa to. Na každú križovatku rampy a drába, ktorý vymôže od každého kamionistu správnu čiastku mýta.
naco je nam myto, ktore zarobi menej ako znamky, pricom kamionisti platia pri sucasnom myte neporovnatelne viac ako pri znamkach?
Kamionisti neplatia pri tomto mýtnom systéme VIAC, oni teraz platia PRESNE, skoro na meter. Tento systém je mnohokrát spravodlivejší, ako akékoľvek známky, lebo je presný. Keď kamión stojí, neplatí nič. Mýto je príliš dokonalé, až to niekomu vadí!
Mnoholrát spravodlivejší? :-)) Pre vyberača najziskovejší.
Neplatia na meter - mnohí obchádzajú spoplatnené cesty a tak o spravodlivosti reč nemôže byť..
Za obchádzanie platby mýta nemôže mýtny systém. Kontrola nad obchádzaním predpisov patrí štátnej polícii a iným zložkám.
Ale stojí peniaze. Sú to náklady navyše. Výber mýta je pre štát stratový.
Štát mýto nevyberá. Faktúry posiela mýtny systém, je to v jeho cene. Ak si štát nevie urobiť s neplatičmi poriadok a dovolí im svoju vinu hádzať na fungujúci systém, tak je štát neschopný. Možno by stačila osveta medzi pánmi dopravcami. Ak nestačí, musí štát investovať do zložiek, prípadne do ďalšieho systému ktoré zabezpečia poriadok, inak sa to nedá! Ale stále to nemá nič spoločné s mýtnym systémom. Ten funguje podľa predpokladov spoľahlivo.
Systém funguje, ale pre štát nemá zmysel. Lebo systém bol vytvorený na okradnutie štátu a občanov a generuje zisky pre Skytoll.
Tento mýtny systém je iba jeden obrovský TUNEL-
To, že či je niečo pre štát tunel, to nechaj pekne na tých, ktorí riadia štát. A tiež na svojich zástupcov v parlamente. Nás o tom nemusíš presviedčať, nič v tejto veci nemôžeme podniknúť, len trpieť pokusy dopravcov v boji proti plateniu a ich štrajky, ktoré ochromujú dopravu osobnú. Presvedč tých, čo vládnu, že sa budeme mať lepšie, keď si zadarmo necháme rozbiť tie diaľnice, ktoré aj tak akosi viaznu vo svojej výstavbe.
Tunel je to na peniaze každého občana.
Čo je nechám alebo nenechám, je moje rozhodnutie a nechám ho na seba.
Trpieť musím akurát okrádanie smeráckou mafiou, ktorá spáchala túto lúpež storočia, nazývanú mýtom.
Tak teda to nenechaj. Ako chceš. Nech ti je vyhovené. Keď sa do mýta lepšie vyznáš, tak kandiduj, nechaj sa zvoliť a riaď to, čo podľa teba iní nevedia. Budeš slávny, že si zachránil dopravcov od platenia mýta. Smeráci mali zásadné chyby, že sa snažili vyhovieť tým, ktorí ich nevolili, na úkor svojich voličov a to aj proti všeobecnej logike a pravdepodobne aj právu - myslím tým rušenie amnestií. Tým sa stali pre mňa nevoliteľnými všetci, čo sa na tej komédii zúčastnili svojim súhlasom plus strata prestíže ÚS, ktorý sa vazalsky na tom tiež podieľal. Ale čo sa týka (aj) mýtneho systému, tu urobili Smeráci zo začiatku dobrú prácu jeho výberom, dokázali skasírovať (nielen) slovenských dopravcov spôsobom, ktorý je správny a nenapadnuteľný a je napodobňovaný už aj ostatnými štátmi EU, čo skončí pravdepodobne jednotným systémom, možno úplne technicky zhodným so slovenským mýtnym systémom. Márne sú vaše politicky kryté plače v tejto veci.
Ja chápem, že ty z PR-oddelenia Skytollu máš informácií viac a ospevuješ tu svojho chlebodarcu za špinavé peniaze z mýtnej lúpeže .
Cieľom mýta mimochodom nie je niekoho skasírovať.
Rád by som v takej firme pracoval, ale pre mňa z viacerých dôvodov miesto isto nemajú. Z dôvodu veku - mám už zopár rokov , z dôvodu vzdelania - v mojom čase ešte IT nefičalo a Skytoll len na vývoj nášho systému použilo 250 IT-čkárov a isto by sa našlo aj viac dôvodov. Ale som zvyknutý z minulosti, že keď sa chytím na nejakú dobrú vec, tak som tu na debate považovaný za kde koho. Už som bol Mečiar aj Slota a aj za Harabina ma poniektorí mali. Ale aj s inými ma stotožňovali, napríklad nedávno som podľa niektorých vlastníkom gastráčovej firmy. Rád by som, ale nič takého. Dôchodok. Cieľom mýta je niekoho skasírovať. Zato bolo vymyslené. Problémom by mohlo byť vnímanie podstaty slova "skasírovať", ktoré som na spestrenie použil. Podstatou mýta je nedovoliť, aby na diaľniciach prevládla nákladná doprava, tieto cesty sú rátané na dopravu osobnú. Takže nazvime to napríklad "regulácia".
No vidíš. A práve na tom skasírovaní všetkých sa ukazuje, že tvoje tvrdenie je blud.
Tvrdíš, že dôvodom je, aby neprevládla nákladná doprava... keby to bola pravda, tak by neboli spoplatnené prívesné vozíky, karavany a pod, ak presiahnu 3,5tony...
Bola by spoplatnená ťažká kamiónová doprava nad 7,5 tony ako napr. v Nemecku.
Nie je žiadny dôvod aby bol mýtny systém na Slovensku 3xdrahší ako v Česku. To je podstata problému - a kam tie stámilióny tečú.
Mýtny systém na Slovensku nie je drahší, ako v Čechách. Stačí si spočítať, čo stál Čechov predchádzajúci systém, ktorý teraz vyhodili - po celý čas jeho fungovania už u nás fungoval Skytoll, ktorý nám tu bezplatne spustil službu, ktorá na seba zarába. Niekomu sa zdá, že zarába málo, ale faktom je, že okrem poplatkov nás nič nestála. Azda len urýchlené vybudovanie siete GSM v dosahu diaľnic, lebo bez toho tá služba nemôže pracovať. A to zas nie je zlý zisk, že všade na diaľnici a na ceste I.triedy máme prístup do telefónnej siete. To by sme pri mikrovlne nemali, iba v miestach reálnych mýtnych brán.
Čo to táraš za sprostosti?
Tá vraj služba nás stála 1 miliardu EUR a 3x drahšia ako rovnaká služba ktorú poskytuje Skytol v Česku.
Tá služba je platená z peňazí, ktoré si sama zarobí. Žiadne iné peniaze tam nie sú. Dohoda ceny - len za službu mýta - bola asi 815 000 000€. Ale ako som už napísal, NDS má ešte ďalšie zmluvy s tým istým podnikom, ktorý nám dodáva mýtny systém. A tie tiež treba zaplatiť. Pre NKU je jednoduché spočítať všetky peniaze, ktoré bolo treba zaplatiť Skytoll-u, ale to pravdaže pohľad na mýtny systém silno skresľuje. Keď ani NKU nedokáže poriadne pracovať, tak potom čo by sme tu vlastne chceli? Há? V Čechách neexistuje podobná služba, tam existuje mýtny systém, ktorý na (pravdepodone) polovicu vlastní český štát, je to spoločný podnik so Skytoll. A to je rozdiel. Keďže majú spoločný ppodnik, tak to know-how pre partnera v podniku má zrejme inú, menšiu cenu. Ale ako polovičiari budú aj Skytoll-áci zarábať zrejme polovicu zo zisku, takže to vynosia z Čiech aj cez spoločný podnik, čo u nás museli zarobiť, aby im z toho bolo zaplatené.
Ty si zázrak prírody.
nie si zo skytollu ale vieš, čo je v zmluvách, vieš, aký hlúpi sú kontrolóri z NKU a ako nevedia čo je realita...
Takže v Česku je mýtny systém, ktorý na polovicu vlastní Česká republika a Česká republika teda inkasuje polovicu zisku...
Takže Česká republika platí v 2xväčšom štáte 1/3 ceny ako platí Slovenská republika ale ešte v spoločnom podniku inkasuje polovicu zisku.
A ty tu ešte obhajuješ lúpež storočia spáchanú Slovákom.
Ťažko je s niekym komunikovať, kto nevie pochopiť, že u nás bol ten systém získaný zadarmo s platbou , ako za službu a to asi 13 rokov skôr. Dnes, keď sa už potvrdilo a to práve u nás, že ten systém je funkčný a neoklamateľný, tak na ňom tí, ktorým zabránil zadarmo drať ťažko postavené diaľnice, hľadajú chyby. Ale nepomôže im to, ak pravdaže ešte existuje nejaká spravodlivosť. Takže si zbytočne nepoť tričko.
Však tí géniovia, ktorí sa snažia šetriť, obchádzaním spoplatnených úsekov sa podpísali pod úvahy, na najviac obchádzaných úsekoch spoplatniť dokonca aj cesty 2. triedy. Potom budú určite neskutočne šťastní, ako sa im podarilo vybabrať s mýtnym systémom. Práve v systéme, používanom na Slovensku, sa dá taká zmena urobiť prakticky na počkanie.
Mýto platia v konečnom dôsledku všetci spotrebitelia v cenách tovarov a služieb.
Ak sa v cenách služieb objaví priveľká chamtivosť podnikateľov, tak občania tie služby vynechajú, či obmedzia a budú sa musieť zaobísť aj bez nich. Príde konkurencia s lepšími cenami a menšími očami.
Najchamtivejší podnikateľ v tomto reťazci je Skytoll a ľudia ktorých korumpuje.
Skytollu konkurenciu Vážny zrušil.
Skytol konkurenciu nemá a v dohľadnej dobe sa ani neukazuje. Stal sa štandardom. Prišiel s niečim, čo nikto pred ním nemal a čomu vtedy neverili napríklad ani Nemci a dnes už aj oni vyvinuli podobný systém a vyvíjajú ho aj Poliaci. U nás som nepočul, že by niekto niečo také vyvíjal, čo by aj bolo smiešne, lebo to máme a vyvinuté to je dobre.
Dokonca máme aj vrtuľníka a nikto na nich nelieta do práce, lebo sú drahé.
Ten systém ako taký nemá zmysel, lebo je drahý.
Za 10 rokov dostal štát od Skytollu v čistom okolo 1 miliardy EUR. Celkovo bol výber 2 miliardy EUR.
To je ročne 100 miliónov štátu a 100 miliónov Skytollu.
Štát vynakladá ročne desiatky miliónov na Mýtnu políciu. Zavedením mýta sa presunuli kamióny na nespoplatnené cesty nižších tried a spôsobujú škody rádovo stovky miliónov EUR ročne na týchto cestách.
Takže "elektronické mýto" je čistá STRATA pre štát a obrovský zisk pre Skytoll.
Vďaka skorumpovaným vládam smeru.
Evita03 tolko demagogie pokope som naozaj dlho nevidel.
Ked sa myto zavadzalo hlavnym argumentom bolo, ze peniaze sa budu pouzivat na vystavbu ciest.
Dopravcovia zaplatili 2 miliardy Eur, za to sa dalo postavit 100 - 300 km novych dialnic. Polovica penazi skoncila v sukromnych rukach a druha polovica sa sprivatizovala v NDS.
2 miliardy boli aj po odpusteni myta v miest, naco vyberat viac penazi, ked z nich nemame nic, len drahu dopravu a tovary?
Rezia na vyber statnych poplatkov je normalna v jednotkach percent 1-5%, aj 25% co sa chceli dohodnut je nonsens.
Neviem, aká réžia. U nás mýto je komplexná služba, riadne fungujúca, vytvorená a vymyslená na to, aby prinášala tvorcovi a majiteľovi zisk. Nie zisk dopravcom, ale zisk prevádzkovateľom a majiteľom systému. Zisk dopravcov sú existujúce cesty. Ich používanie musia zaplatiť a toi bez toho, aby ich zaujímalo, čo sa s ich peniazmi robí. Zákonné poplatky, teda napríklad dane a mýto sú od okamihu zaplatenia v správe správcu poplatkov a nie platiteľa! To by tak ešte chybovalo, aby dopravcovia rozhodovali o použití peňazí, ktoré musia za použitie ciest zaplatiť! To by sme ozaj dopadli! To je vec vlády a nikoho iného. Pozrime sa, čo sa písalo o zavedení mýtneho systému v roku 2004 https://row.sk/UjkKk Tam sa píše "... Z týchto príjmov sa bude prostredníctvom Diaľničnej spoločnosti čiastočne splácať aj výstavba niektorých diaľničných úsekov na ťahoch D1 a D3..." Teda "čiastočne"!! Z mýta veľa diaľnic nepostavíme.
Za používanie ciest sa platí už dlhé desaťročia spotrebné dane na naftu a benzín, cestné dane.
V nafte a benzíne sú poplatky za bežné používanie. Podnikatelia, bohatnúci na používaní verejných prostriedkov musia platiť iné, vyššie poplatky.
Splietaš nezmysly. Kto viac jazdí, viac spotrebuje a zaplatí viac spotrebných daní. Absolutne spravodlivé.
Že niekto je podnikateľ a mal by platiť viac je taká komunistická tupina - v konečnom dôsledku sa mýto prenáša do ceny tovarov a zaplatí ho spotrebiteľ tovarov = občan.
Obávam sa, že s diaľničným mýtom sa na Slovensku opakuje situácia, ktorá tu bola a stále jej následky tu sú, že aj pri výstavbe diaľnic to chytili po zmene vlády do rúk tí, ktorí to nevedeli a tak diaľnice, ktoré už mali byť postavené komplet asi 12 rokov, dodnes nemáme dostavané. A dnes ešte k tomu pripojme špekulovanie s fungujúcim mýtnym systémom! My sa tu máme! My si môžeme dovoliť experimentovať, však sme strašne bohatý štát! Treba si uvedomiť, že špekulácia s novým mýtnym systémom je zameraná na nahnanie peňazí niekam, kde vedia dobre lobovať a aj štrajkovať. Dopravcom do kešení! Dane a poplatky nie je problém, ktorý sa má riešiť štrajkom a ani referendom - tam je to dokonca jasne vylúčené! To by sme si mohli vyštrajkovať aj lacnejší benzín, však odvod do štátu z ceny je vysoký, nežili by sme si ľahšie?
Prestaň trepať nezmysly evita03-doterajšie mýto pod SMERákmi bol TUNEL!!! ZLODEJNA!!!! To ti nevadilo?
Jasné že pod štátom budú výnosy OVEĽA VYŠSIE.
Ale treba dohliadnuť aby sa nepokradlo pri nákupe technológie a výnosy šli na výstavbu diaľníc a opravy ciest.
Najväčšiu škodu na celom systéme spôsobil - NKU potvrdením mýtu, ktorý tu ktosi zaviedol na to, aby dosiahol svoje. Vraj z peňazí, vybratých na mýte sa majú stavať diaľnice! To nie je pravda, to sa nikdy neplánovalo, na to mýto nestačí. Nikde na svete nie. Diaľnice sa stavajú s daní a zo súkromných peňazí. U súkromných diaľnic je pravdaže hlavný zisk majiteľov, nie verejné používanie obyvateľov, daňovníkov, ako u štátnych. Mýto a diaľničné poplatky môžu pomôcť pri výstavbe, hlavne však musia zabezpečiť udržovanie postavených diaľnic v prevádzkovom stave a zlepšovať ho. Z mýta v nijakom prípade veľa diaľnic nepostavíme. To by sa muselo zvýšiť natoľko, že by sa už nedalo vyberať, lebo by doprava odišla z platených ciest. Platenie musí byť vyvážené a to vedel už aj Vážny. Igorkovia tiež na to prídu, len medzitým možno systém "zareve" a zhasne.
Mýtny systém fungoval a zarábal. Avšak pred rokmi, po štrajku autodopravcov dostali títo úľavy, ktoré mýtny systém dosť znehodnotili - odpustili dopravcom mýto vo vnútri miest!! A vraj predražené mýto! Keď dnešní nevedia ani používať mýtny systém, ktorý je jedinečný a stal sa medzitým štandardom - už dnes EU nepripustí budovanie iného mýtneho systému, ako satelitného - tak nech sa do toho nepletú. To prináša úžitok len tým, ktorí to vedia. Ktorí neustupujú autodopravcom pri draní drahých diaľnic na podnikanie v doprave tovaru, keď boli postavené za dane ľudí na dopravu osôb, ktorú si tí ľudia zaplatia v diaľničných poplatkoch bez reptania. Len podnikatelia sa chcú stále vyvliecť z platenia! A zdá sa, že sme sa dopracovali k strašne múdrej a výkonnej vláde, ktorá im to skonzumuje a vyhovie im na našu všeobecnú škodu.
Samozrejme, mýtny systém fungoval a zarábal - organizovanej zločineckej skupine.
To smeráckym ovciam nevysvetlíš. Súčasný systém mýta je ZLODEJNA!!!! ZLODEJNA, nič iné.
Zahraničným dopravcom "vytvoríme koridor" lacného mýta. To bude následok neustáleho boja o mýtny systém.
toto nemozes povedat nahlas, ved by Sulik pustik od úľaku balonik z ruky
Aj keby sa mýtny systém úplne zrušil, štát by na tom získal.
Dnes sú škody na nespoplatnených cestách a náklady štátu na mýto vyššie, ako výnosy.
Aké náklady má štát na výbere mýta? Žiadne. Štát platí len za mýtny systém, ako službu. Jediným nákladom štátu je kontrola, či mýto naozaj používatelia zaplatili a to robí polícia, vybavená nejakými prístrojmi. Mýto by fungovalo stopercentne aj bez tej kontroly, ak by tí dopravcovia boli čestní ľudia a nevypínali by si mýtne jednotky, nepoužívali rušičky GPS a GSM a podobné fintičky na zbavenia sa poplatkov. Dokonca aj štrajky!
Mýtna polícia - desiatky miliónov, Skytol 100 miliónov, škody na nespoplatnených cestách - stovky miliónov.
Mýtna polícia nemá nič spoločné s mýtnym systémom. Je to štátna zložka a má úlohy od štátu. Nie je platená z mýtnych peňazí, ale z daní. Škody na nespoplatnených cestách nezavinil mýtny systém, ale snaha dopravcov neplatiť za používanie verejných komunikácií a zariadení na vlastné bohatnutie na úkor daňovníkov.
Mýtna polícia by neexistovala a nestála by nás desiatky miliónov, keby nebolo zlého mýtneho systému. Ten je STRATOVÝ. Nezmyselný pre štát.
Škody na nespoplatnených cestách spôsobil zlý mýtny systém
Keby nebolo mýtneho systému, tak by už nebolo diaľnic. Nebolo by ich začo udržovať pri živote, lebo nenásytní dopravcovia by sa pod najrozmanitejšími zámienkami a rôznymi fintami vyhli plateniu za používanie ciest na svoje bohatnutie.
Boli by "nálepky" a vybralo by sa rovnako veľa peňazí za desatinu nákladov.
No, skús získať pre svoje vízie súhlas EU, lebo títo už štandardizovali mýtny systém v tej podobe, ako je u nás. Len naši dopravcovia tu dymia. Inak všetko funguje. Bolo by treba robiť poriadky v UNASe!
UNAS chce vlastnú kontrolu nad mýtnym systémom a podnikatelia by isto chceli vlastnú kontrolu nad daňovými úradmi. Za chvíľku tu už budú platiť poplatky len tí najchudobnejší. Podnikatelia majú odpustené platenie daní a mýta, banky majú odpustené bankové poplatky, no, to ním naozaj bude sveta žiť! Niečo také sme tu už mali v stredoveku.
Odporúčame