Janko,
1. Škoda, že si zabudol dodať, že Pavol napomína pánov aby so svojim otrokmi zaobchádzali dobre s vedomím, že aj oni majú Pána v nebi. Kresťania malo dosť problémov už preto, že odmietali uctievať cisára, nepotrebovali ďalšie krviprelievanie tým, že budú robiť triednu revolúciu. Tak či tak, ak by sa väčšina obyvateľov stali kresťanmi, otrokárstvo by skončilo.
2. trochu to máš chronoligicky popletené: Najprv spomínaš spirituálne videnie Pavla, potom strohý Marek atď. a poukazuješ na postupný chronologický vývin. Až na to, že Pavlove listy sú najstaršie, Marek je celkovo strohý a nezaoberá sa detailmi atď. A čo poviem na rozdiely?
Keby boli evanjeliá úplne totožné vo všetkých detailoch, povedal by si, že to je jasné, že odpisovali jeden od druhého a že teda nemáme štyri nezávislé svedectvá. Pretože keď viacerí svedkovia rovnakej udalosti rozprávajú o tom, čo zažili, ich svedectvo nikdy nie je úplne rovnaké, ale zhoduje sa v podstatných veciach.
Keď sa evanjeliá rozchádzajú v nepodstatných detailoch, poukazuješ na ne ako na dôkaz nedôveryhodnosti. Takže tak či tak budú pre teba vždy nedôveryhodné. Simon Greenleaf známa a uznávaná osobnosť v oblasti určovania spoľahlivých dôkazov práva na súde, skúmal štyri evanjeliá z právneho hľadiska. Poznamenal, že typ očitých svedkov uvedených v štyroch evanjeliách, záznamoch, ktoré sa zhodujú, kde sa každý spisovateľ rozhodol, že vynechá alebo pridá detaily, ktoré sa líšia od ostatných – je typický pre spoľahlivé nezávislé zdroje, ktoré by boli prijaté súdom ako silné dôkazy. Keby evanjeliá obsahovali presne rovnaké informácie s rovnakými detailmi, písanými z rovnakého pohľadu, znamenalo by , že išlo o dohodu, t. j. že bol čas, keď sa autori stretli s cieľom „zjednotiť si príbehy“ predtým, ako niečo napísali, aby sa ich spisy zdali vierohodné. Rozdiely medzi evanjeliami, vrátane zdanlivých sporných detailov hovoria o nezávislých charakteristikách spisovateľov