1. PHEV nemá 75k el. motor - má 85kW a 350Nm. Formentor aj v čiste elektrickom móde jazdí ako 2.0TDI. Dynamika v hybridnom režime sa s 2.0TDI nedá porovnávať.
2. Spotreba nie je 4,8l/100km s nabitou baterkou, taká je v hybridnom, ak sa baterka vybije. Taká spotreba sa na palubnom počítači objaví iba v prípade, že niekto najazdí približne 250km+ bez nabíjania baterky (počiatočný stav 100%). 6,5l spotreba je reálna pri jazde diaľnicami, ale až po 500-600km (Cupra e-Hybrid, ktorou jazdím, je to 5,7-5,9l pri dodržiavaní limitov).
3. Porovnananie nákladov je úplne mimo, majitelia PHEV, pokiaľ majú možnosť nabíjať doma, môžu bežné dojazdy do práce/po meste jazdiť s nulovými nákladmi na benzín. Nedá sa rátať spôsobom, aký ste zvolili - ak je niekto dôsledný, môže urobiť stovky kilometrov iba na elektrinu.
4. To isté sa týka ceny - základný diesel je v manuáli, PHEV je iba v automate. Preto sa dá porovnávať iba PHEV a diesel s DSG, tu je rozdiel v cene výrazne menší - 41.960 vs 39.860 Eúr.