Šibačka a oblievačka: V knihe Slovenský rok v ľudových zvykoch, obradoch a sviatkoch o týchto zvykoch čítame: „Pôvod šibačky a oblievačky tkvie ešte v predkresťanskom období, keď Slovania slávili sviatky jari ako symbol plodnosti a dotyk vŕbových prútikov so ženským telom znamenal odovzdanie plodivej sily.“ Z Malej encyklopédie Slovenska sa dozvedáme, že svieže prúty, ktorými sa šibalo, „mali podľa ľudových predstáv zahnať zlé sily a preniesť na človeka svoju sviežosť, rast, plodnosť“. Oblievaniu sa zas „oddávna pripisovala magická očistná funkcia“.
Ďalšia vec je napríklad už to že keď vznikal kresťanský sviatok veľká noc, tak bolo to vedome ako konkurencia židovského sviatku pesach, preto kým pesach je vždy 14. nisana, veľká noc má pohyblivý dátum.
Za zmienku stojí aj to že v biblii by sme sviatok "veľká noc" hľadali márne. Samozrejme že niektoré účelové preklady to do biblie umelo vložili,aby tak vytvorili dojem biblického sviatku.