Ja som mal akurat vyuctovanie plynove kutenie a ohrev vody.. Novostavba 135m2, 4 clenovia domacnosti a rocne som zaplatil 451e. Este mi 21 eur budu vracat. Takze blbost to uplne nie je.
Ja som mal akurat vyuctovanie plynove kutenie a ohrev vody.. Novostavba 135m2, 4 clenovia domacnosti a rocne som zaplatil 451e. Este mi 21 eur budu vracat. Takze blbost to uplne nie je.
To je pravda. Preto som písal, že každý musí zvážiť čo sa mu oplatí. V takýchto prípadoch, ako píšete, je samozrejme lepšie, keď je človek zamestnanec. Ale sú aj práce, napr. kancelárske - grafik, IT, účtovník, projektant atď., kde sa môže oplatiť byť SZČO. Všetko potrebné vybavenie na podnikanie sa môže dať do nákladov. Ďalšou výhodou SZČO je, že si je sám sebe pánom a nikto mu nesleduje dochádzku, plnenie plánu a pod. Kedykoľvek si môže zobrať dovolenku alebo voľno na vybavovačky. Prácu si môže dorobiť aj podvečer alebo večer, ako komu vyhovuje v rámci možností. Je to individuálne.
Z uvedeného vyplýva, že je lepšie byť SZČO v prítomnom čase. Už menej sa to vyplatí pri nemocenskej a podobne, ale to nemá až takú váhu, keďže človek to až tak často a v takej miere nevyužíva. Nevýhoda je dôchodok. Ten bude minimálny. Z tohto pohľadu je lepšie byť zamestnancom. Na druhej strane nikto netuší, ako bude dôchodkový systém vyzerať a 30 rokov a či vôbec nejaký systém ešte bude. Tak isto môže byť mínusom nízka materská a ostatné dávky. Výhodou SZČO je na druhej strane to, že posiela menej peňazí do štátu a to čo ma naviac, si môže odkladať cez banku do podielových fondov na dôchodok. A z toho bude určite vyššia penzia ako od štátu. Aj jedno aj druhe má svoje +/- a asi je na každom, čo preferuje a čo od toho alebo onoho čaká.
Existuje jedno jednoduché pravidlo. Tovar z e-shopu objednávať len na dobierku. Ak neponúka možnosť dobierky, treba hľadať v inom e-shope.
Keď pripočítam cenu auta, je to 286€. Cenu prestavby nepočítam, tá sa mi vrátila už niekoľkokrát.
Mne sa to zdá nejak moc veľa. V servise riešim cez rok 2x výmenu oleja a 2x prezutie plus k tomu nejakú údržbu klimatizácie, bŕzd a pod. Poistku mam už len zákonnú za 98e ročne a jazdím na LPG 7l/100km a 0,55e/l a vychádza mi to mesačne na 150e pri 20 000km ročne. Ale zas keď má niekto veľké auto prémiovej značky, tak by som sa ni nečudoval.
Nech už je to ako chce, Katka Saganová je oveľa krajšia a aj na mňa pôsobí milšie. Aspoň podla toho, ako som obe dámy videl na fotkách.
Tak v prvom rade sa nemôžeme porovnávať s krajinami ako je Rakúsko, Francúzsko, Nemecko a napr. Slovínsko. Tie mali úplne iný historický a geopolitický vývoj ako Slovensko. My sa môžeme porovnávať s krajinami V4. Napr. v roku 2017 bola v Maďarsku a Česku min. mzda nižšia ako u nás. S poliakmi sme na tom takmer rovnako.
V druhom rade je minimálna mzda naviazaná na veľmi veľa finančný vzorcov. Napr. pre SZČO sa zdvihnú odvody. Čiže jedni síce zarobia viac a druhí zas menej. Tak isto aj firmy, ktoré budú nútené zdvihnúť minimálnu mzdu na vyše 600e a nezvýšia svoj obrat resp. zisk, budú nútené prepúšťať, resp. zamestnávať ľudí z dovozu.
Zvyšovanie minimálnej mzdy ma byť kontinuálne a pravidelné. A nie zvyšovať od rána do večera minimálnu mzdu o 30%, čo môže byť skôr kontraproduktívne. Za minimálnu mzdu pracuje cca 5% pracujúcich, kdežto len živnostíkov je na slovensku cca 16%, ktorým príjmy klesnú.
.
Keď sa spolujazdcovi nič nestalo, tak mi vychádza, že vodič asi nebol pripútaný. Nemyslíš, zaplatíš.
A som počul, že najviac sa oplatí kupovať SUV do mesta. A najlepšie s naftovým motorom :D. Sú to z vonku objemovo aj výškovo väčšie autá, ale sa mi nezdá, že by mali v interiéry nejak viac miesta oproti sedanom alebo hatchbackom.
No a práve to je na tom to smutné. A je to aj dosť nepríjemné, keď človek ide po ulici večer na prechádzku napr. aj v DS, tak sa tam cíti koľkokrát trápne a ako keby ani nebol vo svojej krajine.
Hahaha dobre som sa pobavil, keď som si to predstavil v slovenských podmienkach. Hlavne na okreskách, kde je človek rád, že vidí aspoň stredovú čiaru. Čiara na krajnici je už príjemný bonus. Jamy ako svet sú celoročným javom, kde tu nejaká rozkopávka cez pol cesty označená oranžovou reflexnou vestou. Aj tie orientačné stĺpiky vedľa cesty už človek berie ako príjemné spestrenie. A teraz si predstavte autonómne auto :D Na palubke by vyletelo toľko upozornení, že by sa ani nepohlo a drkotali by mu všetky plasty od strachu.
Tak ja dúfam, že nie je nutné ovládať maďarský jazyk na to, aby sa občan SR dorozumel aj na juhu krajiny po slovensky.
a ja ti rozmýšľam, reku čo je to za slovo. Až potom ma napadlo, že to bude asi po magyarksky Žilina :D. Paradox je, že hrajú slovenskú ligu, ale človek im nerozumie ani ho..., nič.
"Zlé rozptylové podmienky v Nitre súvisia s nepriaznivým počasím". To je síce z menšej časti pravda ale v prvom rade za to môže Jaguár a celý priemyselný park. Keby ste videli, čo tam jazdí osobákov, nakladiakov a z toho nezanedbateľný počet muzeálnych kusov. A lepšie to už nebude. Takže okrem práce, Jaguár neprinesie nič dobrého.
Už len treba počkať, kedy niekoho napadne púšťať na tých monitoroch reklamy :D :D ako písal pali3xy, tie Peugeoty sú pekne z vonku, ale z vnútra je to veľmi divné.
nebavime sa tu o podnikateloch, ktori zarabaju 200e denne. To totiz nie je drobny podnikatel. Zoberme si predavacku ktora ma svoj obchod, je SZCO a rocne zarobi sumu, z ktorej plati minimalne odvody a dane. Tym padom sa jej zvysia tieto polozky. Cize v konecnom dosledku niekto, kto zaraba minimum zarobi viac a niekto druhy, kto zaraba minimum bude mat este menej.
Mas uplnu pravdu. Je to cista kralikaren s 2m betonovymi plotmi. Vyhlad na murovanu stenu - fakt super. To radsej panelak a aspon 7. poschodie s vyhladom na mesto.
Odporúčame