To by ma zaujimalo co je to kovany europejec?
To by ma zaujimalo co je to kovany europejec?
Nikde v clanku sa nepise ze bude extremne draha. Nikde sa ani nepise ze by obsahovala nejaky predtym nepouzivany drahy material.
Nova generacia produktov je vzdy drahsia ako nieco co uz produkuju vo velkom, ale prejdu 2 roky a to o com sa teraz pise uz bude stara generacia a oni budu predstavovat zase nieco nove.
Staci sa pozriet na taky Nissan Leaf. Pocas necelych 10 rokov uviedli 3 generacie baterii, pricom ta posledna mala skoro 3x vyssiu kapacitu ako ta prva. To pekne odraza pokrok v oblasti baterii za poslednych 10 rokov.
Pre mna je dolezite to ze sa dokazali vlastnostami LFP baterie dotiahnut na NMC baterie, aj ked NMC vyvoj medzi tym tiez napreduje takze v skutocnosti ich zrejme nikdy nedobehnu. Dolezite je ze zakaznik dostane za rovnake peniaze viac ako pred par rokmi.
Zase si zabudol na deti v Kongu. Aj ked ta bateria asi kobalt neobsahuje.
Bateria samozrejme bude fungovat aj s tymi nabijackami ktore mame. Aktualne ponukaju nabijacky vyssi vykon ako dokaze vacsina aut vyuzit. Navyse maximalny vykon dokaze bateria prijimat len obmedzeny cas (nie pocas celeho nabijania). To znamena ze ak pride na trh nova bateria s rychlejsim nabijanim, tak sa dokaze rychlejsie nabijat aj na pomalsej nabijacke - pretoze ju dokaze vyuzivat na maximum dlhsiu dobu pocas nabijania.
Kde je to tak, ze po pripojeni viacerych aut klesne dobijaci prud? Ja som na slovensku na ziadnej rychlonabijacke nic podobne nevidel. Rychlost nabijania je dolezita na rychlonabijackach pretoze clovek caka na nabitie auta aby mohol pokracovat v ceste.
Pri pomalych nabijackach ktore beznu clovek vyuziva vo vacsine pripadov, nieje rychlost podstatna.
Pokusy s vymenou baterii uz robilo viac automobiliek a pokial viem tak ich uz robi len cinske NIO, ale vzhladom na to ze ide o luxusne auta a automobilku dotuje cinska vlada, tazko povedat ci sa im to vyplati. Urcite je to velmi drahy spas.
Kde sa v clanku pise o 100% elektromobilite? Ziadny pohon automobilov nemal nikdy 100% podiel.
Ktore krajiny maju kvoli elektromobilom obrovske problemy s elektrinou? Mylis si lokalne problemy s nedostatocne dimenzovanou sietou s nedostatkom elektriny.
Nevedel som ze nas nasa vlada tlaci do znicenia. Dokonca isti ludia tvrdili ze ta predosla vlada bola zla a ta nova uz bude dobra...
Keby len Tesla, ja som pocul ze k reklame sa uz uchyluje aj Toyota, VW alebo Mazda. Poniektore znacky sa k nej uchyluju dokonca uz niekolko desatroci...
Prevazna vacsina ludi jazdi po dialnici 120 km/h
Ak je auto jazdiace 120 km/h brzdou v premavke, tak co su potom kamiony, autobusy a auta s privesnymi vozikmi.
140 km/h je prekrocenie povolenej rychlosti a dovod na pokutu.
Urcite sa najdu aj ludia ktori jazdia 150 a pre nich je kazdy kto jazdi menej ako 150 brzdou v premavke.
Ak si niekto mysli ze by sa vsetci mali chovat tak ako on (napriek tomu ze porusuje predpisy), tak by nemal vlastnit vodicsky preukaz.
Napriklad taka elektricka Kona je fakt hnusna, ale benzinova to uz je pekne auto.
Ja som sucasnu vladu nevolil - skor by som nieco take cakal od teba.
Pozor aby ti nepraskla zilka od zlosti. My sa pozname? Nutil som ta niekedy k niecomu? Zda sa ze si ma s niekym mylis...
To je uryvok z Huliakovho manualu skoly zivota?
Ak som spravne porozumel, tak asi uznavas ze spalovanie ropy v autach ma vplyv na klimu. Tiez to vyzera ze elektromobily nepovazujes sa dobru alternativu k spalovakom. Ale uz som sa nedozvedel co by malo byt tou lepsou alternativou.
To ci sa daju stare elektromobily opravit zalezi na tom kolko ich v danej krajine bude na cestach. Slovensko je v tomto smere samozrejme cierna diera a elektromobilisti to budu mat tazke pretoze okrem autorizovanych servisov im nikto nepomoze. V cesku uz nejake neautorizovane servisy specializujuce sa na EV existuju.
Zivotnost baterii je rovnaka ako zivotnost auta (Samsung udava pre clanky v BMW i3 zivotnost 30 rokov). Problem je v tom ze ak odide jeden z clankov, potrebuje bateria servis a toho sa docka len tam kde existuje nejaky dostatocny pocet elektrickych aut.
Ja to vidim tak, ze ak sa slovakovi pokazi elektromobil po zaruke (8 rokov) a problem je niekde vo vysokonapatovej casti, tak ho mozno bude musiet predat na nejakom medzinarodnom portali. Ale kedze vieme ze elektromobil uz nema po 8 rokoch ziadnu cenu (vsak pani odbornici), tak to asi nebude ani ziadna skoda. Podla tejto skvelej logiky este zarobi.
Ja mam s vakcinami aj inu skusenost: vacsina tych co sa nezaockovali a boli stari a chori nelutuje. Skoncili na cintorine. Nepoznam nikoho kto by z vakciny zomrel, ale poznal som kopu antivaxerov ktory skoncili na cintorine alebo na invalidnom dochodku po tom ako si par tyzdnov polezali na JISke.
Je neuveritelne ako rozdielne dokazu dvaja ludia vnimat tu istu situaciu, vsak?
Bravo! Googlit uz vies.
Tak si skus vygooglit o com je klimaticka zmena, alebo po starom 'globalne oteplovanie'.
Problem nieje v tom ze sklenikovych plynov je v atmosfere nejako extremne vela (CO2 je len jednym z nich), ale v tom ze ludska cinnost sposobila ich vyznamny narast. Koncentracia CO2 v atmosfere sa zdvojnasobila od cias priemyselnej revolucie. Podobne je to s metanom a oxidmy dusika.
Drviva vacsina vedcov ktori sa vyskumu venuju sa priklana k nazoru ze klimaticka zmena tu je a sposobuje ju clovek spalovanim fosilnych paliv.
Preco by sme mali verit par ludom ktori tvrdia opak? Cim to maju podlozene? Internetovymi clankami od neznamych pseudoodbornikov?
Ani nevies aku hlupost zase pises.
Tu mas clanok spred 10 rokov kde sa pise o vysetrovani Toyoty pretoze vozidla samovolne zrychlovali a doslo pri tom tusim aj k niekolkym umrtiam. Nasledkom toho boli velke zvolavacky kde sa upravoval prave akceleracny pedal. Viem to pretoze som sam so svojim autom na takej zvolavacke bol.
Cina je urcite v situacii ked potrebuje bateriove technologie kopirovat od Slovakov...
Nefandi si ani s tymi spalovacimi autami. Dnesne spalovaky plne elektroniky a pocitacov uz sotva skoncia v Afrike. Ak ti odide nejaka riadiaca jednotka tak je to auto na odpis alebo je odkazane na darcu organov (ale to sa da aplikovat aj na akykolvek elektromobil).
Auto s dojazdom 70km je v dnesnej dobe extrem.
Ja mam auto s malym dojazdom a doma ho udrziavam v stave nabitia aspon 50% a viac.
Ked sa obcas stane ze musim ist dalej ako je aktualny dojazd, tak sa zastavim na rychlonabijacke - vacsinou len na zhruba 10 minut, pretoze to mi zvycajne staci. Samozrejme ze je to menej pohodlne ako tankovat benzin, ale je to otazka zvyku.
Rychlonabijaciek je uz dnes na Slovensku dost, takze aj s autom s malym dojazdom sa da dostat kamkolvek, ale nie vzdy sa da na vsetky nabijacky spolahnut. Na druhej strane, vacsina ludi cestuje opakovanie na tie iste miesta, cize po case uz ma svoje overene nabijacky a nemusi sa stresovat.
Dalo by sa povedat ze pri mojich rutinnych cestach (90%) ma auto nijako neobmedzuje, ale tych zvysnych 10% vyzaduje nejaky cas naviac a planovanie.
Odporúčame