Dovodom je spotrebna dan, ktora je na slovensku u nafty vyrazne nizsia. Vasina statov ma tieto dane vyrovnane, iba na slovensku si pred x rokmi dopravcovia vystrajkovali, ze u dane je cca o tych 20centov na liter nizsia.
Dovodom je spotrebna dan, ktora je na slovensku u nafty vyrazne nizsia. Vasina statov ma tieto dane vyrovnane, iba na slovensku si pred x rokmi dopravcovia vystrajkovali, ze u dane je cca o tych 20centov na liter nizsia.
Myslim ze som to spravne nasiel na mape. V podstate existuju rozne strategie ako pouzivat cestu a kazda ma svoje aspekty. V principe sa tym zmeni pomer aut ktore mozu z jedneho a z druheho smeru prist. Ak sa vyuziju oba pruhy tak sa obmedzi pocet aut ktore mozu zist z Prietahu. S temou zipsu to ale podla mna velmi nesuvisi. Zips je o tom, aby spajanie bolo bezpecnejsie a efektivnejsie, cize aj tym, co schadzaju z Prietahu by mal pomahat. Ak je raz jedna cesta dvojpruhova a pripaja sa jeden pruh, tak to znamena ze kapacita je nerovnomerna. Ak je to tu konkretne problem tak moze mesto ten usek pozmenit, napriklad spojit tie dva pruhy do jedneho pre tym ako sa pripoji prietah. Kazdopadne keby som tadial isiel ja, tak ma urcite nemozes nazvat ponahlajucim sa, jednoducho jazdim vpravo, nemam ako poznat a zohladnit tvar krizovatiek dopredu.
Obavam sa ze s takou silnou davkou ironie asi pravdu nenajdeme. Ak nie je zapcha tak sa tam 20-te auto urcite nezmesti, pravdepodobne ta rozculuje uz prve alebo druhe, ktore nejde podla tvojich ocakavani. Ak nie je zapcha tak je ale dost nebezpecne ho blokovat. Tam by som to urcite nerobil, lebo tym ohrozujem aj ostatnych. Problem vznika skor v zapche. Priebezny pruh sa zaplni a na toho kto pride po pripajacom az nakoniec sa pozera ako keby neviemco strane urobil. Lenze ten priebezny je tiez potrebne vyuzit a kedy sa to asi tak ma stat? niekto musi byt prvy. Ja osobne donho nejdem kvoli pohodlnosti a kvoli tomu aby som na konci tych v priebeznom mohol pustit.
Na tie argumenty som presne cakal, ale ziadnych som sa nedopatral. Jedine co sa tu spomina su akesi pocity ublizenia. Nikoho nezaujima ani bezpecnost ani plynulost. A kedze sa ide pouzivat hruba sila tak zrejme ani zakon nie.
Fungujuci zips inak moc casto nevidno, este stale je velky podiel vodicov, ktori maju svoju predstavu o tom, co by ostatni mali pre nich vsetko spravit. Minimalne jeden som ale videl - ked bolo odstavene auto tak, ze prerusilo priebezny pruh tesne pred spojenim pruhov. Z priebezneho sa tak stal pripajaci a z pripajacieho defakto priebezny. Zrazu ti, co boli v povodne priebeznom pruhu boli odkazani na slusnost tych v pripajacom, lebo sa museli oni zispovat. Vsetko krasne hladko fungovalo. Bolo pekne vidiet v ktorom pruhu je viac skusenych a slusnych vodicov.
Pokial je to taka jednoducha situacia, ze je zuzenie z 2 na 1, potom sa to vrati na 2 a opat na jedna a potom dva tak je to uzke hrdlo pri prvom zuzeni, ktore vytvori zapchu a urci priepustnost, ktora sa uz potom zachova. Rozdelenie do dvoch (aj na 1 km) ma vyhodu vacsich rozostupov, cize bezpecnosti. Taketo rozdelenie by sa malo vediet spojit zase do jedneho pruhu, ale museli by ludia dodrziavat rozostupy a celkovo pri tom zipse spolupracovat. Ak to neurobia, tak samozrejme spravia len chaos a nie fungujuci zips. To docasne rozsirenie na dva pruhy ma len kratkodoby vyznam z pohladu bezpecnosti, pripadne moze fungovat ako kolektor ak by sa medzi tym este pripajala ina cesta.
Ani som necakal ze budes vediet odpovedat. Po dialnici prejde napriklad 1000 aut za hodinu, pripoji sa ich napriklad 100 za hodinu. Mne je uplne jedno kde sa pripajaju ci na konci alebo na zaciatku. Je uplne jedno kde sa pripojj prave to auto ktore teraz vidim vedla seba. Pokial je aut tolko ze su zapchate oba pruhy, tak je dolezite aby sa nepredbiehali, aby ten zips isiel cca jedna k jednej. To sa najlepsie dosiahne zipsovanim na konci, len musi mat kazdy istotu ze ho pustia a nebude ho niekto blokovat.
A preco by som to mal robit? Aky by to malo vyznam? Ja ked idem v priebeznom pruhu, tak mi nevadi ze sa ti z priebezneho pripajaju na konci, preco by mi to malo vadit? Ved je to cesta a je volna, tak sa ma pouzivat.
To je jednoduche, je tam zapcha, ktora by tam bola tak ci tak. Samotny zips ale priechodnosti pomaha. Vidiet to na semafore kde je len jeden pruh. Ked naskoci zelena, prve auta prejdu relativne tesne za sebou potom ale sa zacnu robit medzi nimi velke medzery, priepustnost radikalne klesa. Zips to zlepsuje.
To sa ma sice netyka, tyka sa ma ale drzost a nadradenost tych, co su v priebeznom pruhu.
Dovod pre ktory ta predbehnu auta cez pruh pred prekazkou je ten, ze sa mnohi nezipsuju az pred prekazkou ale ovela skorej a potom ich dalsi mozu predbehnut. Tak sa nezipsuju jedna k jedne ale niekedy aj jedna k dvom alebo trom. Keby sa ludia vedeli spolahnut, ze zips funguje, nemuseli by stresovat dopredu a bolo by to ferove a fungujuce.
Ja takto nezvyknem prihrmiet a aj tak sa obcas najde odbornik, ktory sa rozhodne ze ma nemusi pustit a mozem sa aj zabit napriek tomu, ze popri nom idem aj 50 metrov. Jednoducho mi chce naznacit, ze potrebujem narazit na slusneho cloveka a on nim nie je. Je mu jedno aj to, ze pri danej rychlosti ma mat odstup od auta pred nim, kludne ohrozi vsetkych naokolo pre svoju pravdu.
Kazdy sa zaradi vtedy ked chce. Co sa talianov tyka, o ich soferovanie je legendarne. Ako presne to myslis s tym pripajacim a pravym pruhom?
Hlavne ze si ty spokojny, na ostatnych nezalezi.
Pravdepodobne sa ti v lavom pruhu budu citit, ze im bolo nejakym sposobom ublizene. To bude trvat dovtedy, kym si neuvedomia, ze dva pruhy su na to, aby sa dva pruhy pouzivali a ze vodici v lavom su rovnako poctivi ako ti vpravo. A ked ich bude dost, tak to zrazu zacne krasne fungovat.
Odporúčame