heh, Kotleba no, ten tlčhuba by bol skôr pohromou pre túto krajinu
heh, Kotleba no, ten tlčhuba by bol skôr pohromou pre túto krajinu
klamete... takže ak si to rozoberieme, Slovensko: 14 strojov, 1 na 385 000 obyvateľov, 1 na 3500 km2... takže iné štáty: Fínsko 1 stroj na 100 000 obyvateľov, 1 na 6100 km2, hmmm Bulharsko 1 stroj na 220 000 ob., 1 na 3400 km... čo ja viem Belgicko 1 stroj na 252 000 ob., 1 na 700 km2... Holandsko: 1 stroj na 270 000 ob., 1 na 650 km2... Rusko 1 stroj na 130 000 ob., 1 na 15 400 km2 atď... čiže Slovensko nijakým spôsobom nevytŕča, ešte by som povedal, že je tých stíhačiek akurát, jediný váš problém je, čo je tuna na diskusii vidieť, že je to stroj od američanov, to je všetko čo vás škrie, ak by to bol Sukhoi či MiG tak by ste boli ticho
hmmm, dá sa povedať, že do dnešného dňa fungovala, pred pár hodinami došlo k názorovému stretu na spôsob opravy pomocou epoxidového lepidla, ESA a NASA vyjadrila pochybnosti, taktiež astronauti, došlo k odkladu, nakoniec si však Rusi spravili jak uznali za svoje a zalepili to, únik nebol veľký, vzduch ostával na viac ako 18 dní, diery mali rozmer 2 mm... teleso, ktoré spôsobilo tento únik malo rozmery ca. 6.13 mm
treba povedať, že mali, nie majú... síce nie sú bez chyby, ale ako relatívne stále mladá spoločnosť sa učia, momentálne testujú raketu aby dostala povolenie niesť astronautov, sériová výroba rakiet z rodiny Falcon prebieha už mimochodom 7 rokov..., momentálne 5ta a posledná generácia, živá posádka by mala na ISS letieť myslím v budúcom roku, neskôr tieto rakety budú na ISS vyvážať aj Rusov, vynášať posádky si budú vzájomne: 1) Boeing 2) SpaceX 3) Rosskozmos, na DSG k mesiacu budú posádky od roku 2022/2023 až do roku 2026/2027 vyvážať Američania, potom spoločne s Rusmi
raketoplán bol úplne iný typ stroja ako klasická nosná raketa, už len množstvo súčiastok je neporovnateľné... americký space shuttle, či ruský buran boli skvelé stroje, no drahé a zložité... klasická raketa má zložitú časť len v oblasti motorov, nad ním je len nádrž naplnená palivom
neviem odkiaľ ste zobrali túto správu, ale pravdivá nie je, v prvom rade motory BE-4 nie sú analogické k motorom RD-180, fungujú úplne na inom princípe, síce oba v uzavretom cykle, avšak BE-4 sú modernejšie s využitím paliva kyslík-metán (podobné motory k nim sú skôr Raptor od SpaceX, zatiaľ čo RD-180 kyslík-petrolej... motory BE-4 sú v sklze ca. 4 až 6 mesiacov oproti plánu, čo znamená, že hotové by mali byť v druhom alebo treťom kvartáli roku 2019, motor BE-4 nie je motor od firmy Boeing-Lockheed, toto konzorcium dodáva len raketu Vulcan, motory vyvíja firma Blue Origin... ak by firma Blue Origin nedokázala dodať svoj motor BE-4, až vtedy dôjde k odkladu celej rakety Vulcan, nakoľko by muselo dôjsť k prepracovaniu na motor AR-1 od Aerojet Rocketdyne, v prípade tohto motora ide o starší dizajn na princípe kyslík-petrolej, ako používa napríklad vyššie spomenutý RD-180 či RD-181 atď...
presne o dva roky to nebude, raketa Vulcan sa musí zalietať, preto je pravdepodobné, že Atlas V bude končiť svoju službu niekedy v roku 2021, poprípade 2022, avšak bude dochádzať k postupnému utlmovaniu výroby a tým aj počtu štartov
prajem pekný deň, nie nebudú, raketa sa stavia okolo motora, preto nie je možné vymeniť ruský motor RD-180 za americký, nová raketa Vulcan je konštruovaná pre motor BE-4, s nákupom ruských motorov sa bude pokračovať na rakete Antares od inej súkromnej spoločnosti, tam však ide o motor RD-181
stanica sa má volať Deep Space Gateway, Američania budú zabezpečovať lety a dodajú základný modul (pohon a energia), Európska vesmírna agentúra s Japonskom by mali dodať dva obytné/laboratórne moduly a Rusko prechodový modul. Všetky tieto moduly budú vynesené NASA, nakoľko ostatné agentúry momentálne nedisponujú loďami pre let k mesiacu. Čo sa týka dopravy, tak NASA poskytne modul Orion a raketu SLS, Európa bude dodávať servisný modul pre Orion, Japonsko pripravuje zásobovaciu loď HTV-X a Rusi ku koncu dvadsiatych rokov svoju loď Federácia (tá bude najprv lietať na nízku obežnú dráhu a až neskôr k mesiacu)
raketa ITS poprípade BFR je len vo vývoji, nie sú žiadne objednávky na lety, pravdepodobne máte na mysli raketu Falcon Heavy, ktorá má letieť tento rok, nemá lietať k Marsu ale len na LEO a GTO
a? pred MIRom mali amíci stanicu Skylab a rusáci Salyut, po von Braunovi mali amíci kopu ďalších úspešných rakiet, tak ako rusi a? nechápem toto premeriavanie :)
ja som zvedavý ako bude Asad schvaľovať trvalé americké základne na ich "autonómnom" území, ktoré Kurdi práve pred niekoľkými dňami oznámili (boli tam už dlho, len teraz to bude aj po vojne), sami o ne žiadali... to predpokladám bude taká "autonómia", že vlastne Asad nad nimi nebude mať kontrolu...
ako vtip dobré :-) ...lenže to nie je pravda :-)
ruské motory používajú len dva typy US rakiet, prvou je Antares od súkromnej firmy Orbital ATK, kde je používaný v prvom stupni a druhou je Atlas od ULA (United Launch Alliance), tam je tiež využívaný v prvom stupni, posledná raketa bude v roku 2019 nahradená nosičom Vulcan s motormi z USA, potom už ostane len ten Antares... ostatné rakety využívajú motory vyrobené doma, asi toľko k tomu :-)
ale však jasné, všetci vedia, že Putin je zločinec, ale tak čo s tým, sedí na stovkách jadrových hlavíc, s ním sa nedá pohnúť, bohužel
krachla jedna firma, len vo vašich mokrých snoch majú banky problém... tá čo padla mala dlhy 50 milionov USD, z hľadiska US ekonomiky smietka, aj keby padlo 20 či 30, slovenskom tiež nezamával nejaký doprastav s hodnotou 130 mil. eur, a to sme ca. 60x menší a nehovorím o sile ekonomiky
Rusko dodáva raketové motory len pre prvé stupne na raketách Antares (Orbital Sciences), tá buchla práve pre chybný motor a potom pre raketu Atlas V, ostatné rakety či už Delta II, Delta IV, Falcon, budúci SLS, Athena, Minotaur atď majú americké motory vyrábané americkými firmami
taktiež nie je na tom nič zlé, keď ich Rusi ponúkajú lacno, prečo ich nekúpiť, ušetria sa peniaze na niečo iné... neznášam však keď niekto zámerne zavádza, že USA fičí len na ruských motoroch, pričom to nie je pravda a v prípade, že by prestali byť dodávané, je možné ich okamžite nahradiť, prajem pekný deň
exoplaneta... ak si chces prečítať niečo normálne o Rothschildovcoch tak tu máš článok, bez konšpirácií a blbostí, pekný deň...
do budúcna je to perfektný krok, ešte aby začali súkromníci lietať aj na mesiac a NASA sa môže venovať len medziplanetárnym letom (ktoré snáď časom tiež prevezmú súkromníci)