Vyroba baterii je skodlivejsia ako spalovacie motory?
Posli sem link s dokazom:
Vyroba baterii je skodlivejsia ako spalovacie motory?
Posli sem link s dokazom:
No jasne :):)
8.4 sa neda spravit :):)
Tie porovnania s tankermi :)
1. Eurazijsky kontinent je kontinent, kde sa da vyuzit vlakova doprava - vlaky na elektricky pohon.. v plane bolo vytvorenie obrovskeho fotovoltaickeho prstenca okolo zemegule, (napr. na pustach kde nezavadzaju),ktoreym vygenerovana energia by sa mohla distribuovat medzi krajinami.. urcite by to nestacilo, ale.. napad zaujimavy.. kazdopadne, mnoho kontajmerovych lodi premava z ciny do europy, a toto by sa dalo nahradit kolajnicami..
Nic z toho co si spomenul, sa neda vyriesit, ako som spomenul, transformacia nebude ekonomicky vyhodna a bezproblemova.. ale je uz nacase prestat si pilit konar na ktorom sedime..
Treba zacat hladat, vyvijat nieco lepsie, a to sa vdaka rozhodnutiu nemecka a velkych automobiliek nastastie zacalo.. byt nezavisly od ropnych magnatov a OPECu je dobry napad.. do 5-10rokov budu elektroauta stat menej ako 20tis, možno pod 15tis.. vsak su ovela JEDNODUCHSIE ako fosilne auta..
Ako by idealna mala budúcnosť vyzerat podla mna? Vela zelene, stromov, prirody.. bez znecistenych podzemnych vod, auta neznecistujuce ovzdusie, tiche.. pouzivat energiu obnovitelnu.. plasty mahradit kde sa len da.. atd
k fuznym reaktorom a fotovolt panelom krasne pasuju elektroauta, ktore maju muchy este, ale tie sa vychytaju len vtedy, ak sa velki hraci ako vw toyota rozhodnu pre ELEKTRO buducnost..
Ano, vyroba panelov, baterii a elektroaut este nieje uplne EKO, ale pamatajme, sme iba na zaciatku.. ale dolezite je, ze automobilky sa rozhodli pre elektro, financuju vyskum a vyvoj, a pod..
Elektroauto je parada.. teraz je drahe, lebo je este vo faze prototypovania.. AKE DRAHE BOLI DIESLE PRI ZACIATKU ICH VYROBY??
Ked prisli prve vlaky do ameriky v dobách divokeho zapadu, vela ludi bolo skeptickych, robilo si z vlaku srandu, a dostavnik-ari nicili kolaje.. a skeptici sa mylili..
Takze, otvorte si mysle, nebudte chamtivi, pozerajte sa trochu s nadhladom, a uvedomte si, začiatky transformacie byvaju tazke.. UDRZATELNOST je pre nasu budúcnosť klucova, a je dobre, ze si to velmoci ako Nemecko uz uvedomili.. Drzim palce, nech vyvojari vynajdu cim lepsie eko riesenia, a cim skorej!!!
Urcite tie cisla a dokazy o skodlivosti su prehnane, a v podstate by dieslovky mohli pokracovat.. ALE.. co vam mnohym, obhajujucim diesle unika, je hlavna pointa preco sa zbaviť dieslov..
Je treba si uvedomit hlavny problem, a to je, ze spalovanie fosilnych paliv je OBROVSKY OMYL, ktory ľudstvo vedie do zahuby.. produkujeme prilis vela CO2, co nicomu nepomaha.. je potrebna UPLNA TRANSFORMACIA, celkovo ludstvo sa musi odklonit od dosilnych zdrojov.. tato transformacia nebude lahka, a ekonomicky vyhodna... Obhajovatelia fosilnych aut, kde sa vidite o 100rokov, zalezi vam na budúcnosti svojich deti a tejto planety???
Pozerajte 100rokov dopredu.. nie ci je diesel lacnejsi ako benzin..
Nemci sa snazia zmenit veci, pozeraju do budúcna.. su inteligentni, robia najpreciznejsie veci..
Jediny systém, ktory je spravny, je taky, ktory je dlhodobo UDRZATELNY.. Zachvilu tu budeme mat fuzne reaktory (vyvoj ide dopredu), a s nim bude nadostac cistej elektriky....
Nuz, kolkokrat menis vstreky turbo do 200-tis, ak behas 90% mesto? ano, diesel motor vydrzi vela, no ostatne drahe diely zdaleka nie! vstreky, turba, EGR, DPF, vsetko zanesene, potom musis na dialnicu to vsetko vypalit.. ako nechapem, co je na tom take skvele???
Luky, terajsia elektro-sustava urcite nieje pripravena na nabijanie velkeho mnozstva elektroaut.. da sa vsak prebudovat, aj zasuvky dorobit :)
Mozes nabijat aj cez noc, praveze vtedy maju elektrarne nadbytok elektriky, ktoru spiaci narod nepouziva! Nocny prud aj byva lacnejsi v niektorych krajinach.. elektriku nemusia vyrabat uholne elektrarne, ale napr. jadrova elektraren je cista praca, pokial nebuchne samozrejme.. alebo ak mas domcek, das si panely na strechu, a dobijes si auticko zadarmo :) co je na tom neekologicke??
Hehe, no moj znamy ma ine skusenosti s C3 :):)
Pokazilo sa mu cistonove, a dva tyzdne ho nevedeli opravit (touchscreen), servisaci volali do francie.. no vravel ze katastrofa! Dufam ze tvoj vydrzi bez poruchy dlhsie.. drzim palce!
Ake znecistenie? recyklacne firmy uz bezia na nefosilnych zdrojoch energie.. Toyota vyrabajuca hybridy aj tesla gigafactory, bezia na solar.. takisto recyklacia baterii moze bezat na nefosilnom zdroji energie
Prosim o konkretne argumenty.. V com zatazuje vyroba/prevadzka elektromobilu zivotne prostredie viac ako diesel???
Trakcna bateria.. je 100% recyklovatelna. .. jediny rozdiel od dieselu je tazba litia.. ok, berem, to je jedine naviac oproti dieslu.. ale oproti servisovaniu dieselu su elektroauta prakticky bezudrzbove, ziadne vymeny oleja..
Pri elektrike je dolezite ako sa bude vyrabat.. urcite hlavne centralne, v elektrarni.. ta ale nemusi byt pohanana fosilnymi zdrojmi .. napr jadrova el., solarna, veterna, vodna...
Clovek s nadhladom a trochu eko-zmyslajuci (pre vas ekoterorista) vidi, ze uz existuju aj ine, cistejsie riesenia, napr. hybridny pohon alebo elektroauto. Auto sa rozbehne na 50kmh spalovacim motorom, a potom uz iba plachti, na elektriku, pri brzdeni si rekuperuje energiu, ktoru potom znovu pouzije pri rozbehu. Ludia s autom travia drvivu vacsinu casu v meste, naco si zasmradzovat ovzdusie?? cista bezohladnost!
PS: smejem sa na tych km, ze diesel vydrzi vela km :):) asi nepoznate majitelov hybridov, taxikarov, ktori maju nabehane stovky tisic km, bez zavaznych poruch! a to uz nehovorim o hybride prekonvertovanom na LPG, jazdi sa za haliere..
Takze jaskyniari, prichadza cas, aby ste vysli z doby kamennej, a trochu sa porozhliadli po novsich, daleko vyspelejsich technologiach!!
Taktiez si treba uvedomit, ze spal. motor sa setri.. elektromotor je prakticky bezudrzbovy..starter netreba, motor rozbieha trakcna bateria.. a kopa ineho, nejdem rozvadzat.. trakcna Bateria? priusy sa robia od 1997, a baterky maju uz inak premakane.. poruchy su vzacnostou.
Hybrid nic pre agresivneho vodica.. ak ho pochopite a naucite sa ho ovladat, bude dobrym sluhom, najma spolahlivym. Vo viedni su taxikari co maju 1-1.5milion km najazdene.. bez vacsej poruchy :):)
A to je buducnost... elektroauta - bez udrzby, ziadny olej, spojky, prevodovky, sviecky, vyfuky a podobne kraviny.. iba bezudrzbovy elektromotor, a raz za 10rokov baterka, ktora sa da na 100% zrecyklovat.. sem-tam daka elektronika odide, ale spolahlivost bude ohromna! Ziadny bordel z vyfukov.. Elektrika z Atomovej elektrarne.. Elektro je buducnost.
Uz neviem, ci by som dokazal prejst spat do klasickeho benzin motora.. pride mi dost spiatocnicky.
Takto ja jazdim na 4.5l/100km, 7-miestne auto. No dolezita poznamka: spotreba nepriamo umerne klesa s casom jazdy.. hybrid pri nastartovani potrebuje zohriat motor, co trva 2min. tam je aj spotreba 15l/100km.. cize prvych 5minut je spotreba nic moc.. a samozrejme v zime sa motor ohrieva dlhsie, a tiez sa skor ochladi, cize spotreba utrpi...
Minule som dal trasu BB / Donovaly, spotreba 8l/100km.. Cesta spat: 2.5l/100km (vacsinu casu v elektro rezime).
Dialnica, BB-BA, 135km/h na adaptivnom tempomate, sledoval som jednu Hondu vacsinu cesty, 5.9l/100km... okresky s dedinami, 4l/100km a nizsie.. na 7-miestne auto..
Hybrid je pre ludi co sa mocu vacsinou v meste.. zapchy a krizovatky hybrid "zboznuje".
Mate pravdu, nie je to pre vsetkych.. no dajte mi auto, 7-miestne, ktore sa bude tocit 90% v meste, kratke trasy (do 10km). Naftaky? Zanesie sa motor a DPF.. alebo Benzin? pod 8litrov nenajdete. Hybrid je tu vitaz jednoznacny.
S hybridom je to tak.. bud ho jazdis ako bezne auto, vtedy mas spotrebu o nieco mensiu ako bezny benzin (vypne motor na krizovatke a pod) alebo ho jazdis ako hybrid :)
Mam prius+. a ked jazdi moja zena, ma spotrebu o hodne vyssiu, ako ked idem ja..
A zda sa mi, ze ani pani ktori testovali mondeo, nevedia o tejto technike. Vola sa "pulse and glide" (pulz a plachtenie)
Funguje to tak, ze pri pohynani sa cim skor (ale zaroven nie vysokymi otackami) dostanete na mierne nad vami pozadovanu rychlost (napr. v meste zrychlim na 55-60km) a potom nohu z plynu prec.. toto vypne spalovaci motor.. po tomto treba jemne na plyn pritlacit, a zacnete ovladat elektromotor.. v priuse elektromotor (cca 33 kW) dokaze udrzat 50-60kmh, po rovine.. Ked dochadzate ku krizovatke, treba zacat jemne brzdit, dobija sa bateria..
Cize, nedupat na plyn, plynule rozbehy a spomalenia.
Odporúčame