ano milovať blížneho svojho ale nenávidieť hriech.
A podľa učenia Cirkvi sú kňazi pastiermi veriacich a majú ich usmerňovať, to však neznamená, že majú hocikoho nútiť. Proste sú na to aby povedali takéto a takéto je učenie Cirkvi.
ano milovať blížneho svojho ale nenávidieť hriech.
A podľa učenia Cirkvi sú kňazi pastiermi veriacich a majú ich usmerňovať, to však neznamená, že majú hocikoho nútiť. Proste sú na to aby povedali takéto a takéto je učenie Cirkvi.
V čase komunizmu? Keby bbolo teraz toľko kresťanov katolíkov dnes ako vtedy vyzeralo by to inak.
Myslíte že dnes by sa podarilo vyzbierať toľko podpisov za niečo čo je protištátne ako sa podarilo Kardinálovi Tomášekovi, keď v čase tvrdého komunizmu vyzbieral za krátkyy časový úsek 22 000 podpisov za návštevu pápeža v ČSSR?
Myslíte že ak by tu dnes bola situácia ako za komunizmu by niekto vypískal ministra kultúry ako na púti vo Velehrade dňa 7.7. 1985 keď povedal " Cyrkil a Metod" a nie sv. Cyril a Metoda?
Myslíte si že dnes by sa zišlo 250 000 ľudí na púti ako tomu bolo na velehradskej púti v roku 1985, tak že to zasiahlo aj kardinála Casaroliho, blízkeho spolupracovníka pápežov Jána XXIII. Pavla VI. a Jána Pavla II., vedúcej osobnosti tedajšej vatikánskej diplomacie a predsedu Kongregácie pre mimoriadne cirkevné záležitosti?
kto to tvrdí že dobrý slovák je len kresťan katolík? Veru mnohí katolíci bueme veľmi prekvapení, keď zistíme kto všetko je v nebi, a kto všetko je v pekle.
o čom tu píšete?
Keď niekto tvrdí že patrí k tej a tej skupine tak by mal dodržiavať jej pravidlá.
skutočných veriacich by bolo toľko isto. Len by sa ukázalo koľko ich skutočne je a koľkí sa za nich iba prehlasujú.
Tých 62% RKC zo ščítania ľudu v roku 2011 je veľmi prestrelené číslo.
referendum nebolo iniciované RKC ale Alianciou za rodinu.
a to že ho podporila a odporúčala účasť? potom prečo politici odpoírúčajú? Či oni už môžu?
ako prepáčte, ale na Wikipédii trištvrte roka nikomu nevadilo, že je tam napísané, že Mesiac je najbližšia planéta Zeme
po 1. poznám x ľudí ktorí nie su veriaci a na referendum idú a označia 3 krát áno
po 2. takisto budú hlasovať aj niektorý homosexuáli
po 3. nepoznám ani 1 kňaza ktorý by tvrdil že homosexualita sa má liečiť
Najnovšie som čítal výskum, ktorý hovoril o tom, že homosexualita nie je vrodená.
Ale tak či tak pre RKC nie je problém homosexualita ako taká ale lobby za ňu.(porov. KKC 2357-2359)
A kto povedal, že celibát kňazov je prikázaný z Biblie (napr. i prvý pápež Peter bol ženatý). Celibát ako povinné bezženstvo rímskych kňazov vznikol oveľa neskôr až v roku 1139 II. lateránskym koncilom. V súčastnosti, každí kto chce byť diakon, kňaz alebo biskup v RKC musí žiť v celibáte. (isté výnimky sú u diakonov).
Ja som nič o tom nepísal v tomto príspevku. Tu išlo o to že 1 hriech môže byť v závislosti od okolností od ťažkého až po skutok, ktorý zaa daných okolností nie je hriechom. Príklad: zabitie je tažký hriech. avšak ak niekoho zabijete ako policajt pri zásahu tak že nebolo možné nijakým iným spôsobom zaistiť zneškodnenie nespravodlivého páchateľa (adekvátne) nielen že to nie je hriech ale je to aj vážna povinnosť.
Čo sa týka posudzovania hriechov.tie súdi Boh na Božom súde (osobnom a všeobecnom) ale taktiež by sa dalo tak charakterizovať aj činnosť pri spovedaní- kňaz konajúci in persona Christi.
A taktiež každý človek má svedomie, aby dokázal rozoznať čo je, čo nie je a aký to je hriech.
Jn 21 15-19
Keď sa najedli, Ježiš sa opýtal Šimona Petra: „Šimon, syn Jánov, miluješ ma väčšmi ako títo?“ Odpovedal mu: „Áno, Pane, ty vieš, že ťa mám rád.“ Ježiš mu povedal: „Pas moje baránky.“ Opýtal sa ho aj druhý raz: „Šimon, syn Jánov, miluješ ma?“ On mu odpovedal: „Áno, Pane, ty vieš, že ťa mám rád.“ Ježiš mu povedal: „Pas moje ovce!“ Pýtal sa ho tretí raz: „Šimon, syn Jánov, máš ma rád?“ Petra zarmútilo, že sa ho tretí raz spýtal: „Máš ma rád?“, a povedal mu: „Pane, ty vieš všetko, ty dobre vieš, že ťa mám rád.“ Ježiš mu povedal: „Pas moje ovce! Veru, veru, hovorím ti: Keď si bol mladší, sám si sa opásal a chodil si, kade si chcel. Ale keď zostarneš, vystrieš ruky, iný ťa opáše a povedie, kam nechceš.“ To povedal, aby naznačil, akou smrťou oslávi Boha. Ako to povedal, vyzval ho: „Poď za mnou!“
Mt 16, 13-20
Keď potom Ježiš prišiel do okolia Cézarey Filipovej, pýtal sa svojich učeníkov: „Za koho pokladajú ľudia Syna človeka?“ Oni vraveli: „Jedni za Jána Krstiteľa, iní za Eliáša a iní za Jeremiáša alebo za jedného z prorokov.“ „A za koho ma pokladáte vy?“ opýtal sa ich. Odpovedal Šimon Peter: „Ty si Mesiáš, Syn živého Boha.“ Ježiš mu povedal: „Blahoslavený si, Šimon, syn Jonášov, lebo ti to nezjavilo telo a krv, ale môj Otec, ktorý je na nebesiach. A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu. Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi.“ Potom prikázal učeníkom, aby nikomu nehovorili, že on je Mesiáš.
Už len ten kto sa riadi Božím slovom vie, že Magistérium má v učení vo veciach viery a mravov zaručenú neomylnosť a minimálne v Katechizme Katolíckej Cirkvi je napísané že rodina je Matka+ Otec+Deti
Keby to aj všetko bola pravda, tak ja ako clovek s chybami nemám právo ich posudzovat. Čo ak b\ to už dávno oľutovali.
A v prípade p. arcibiskupov Sokola a Bobera aj keby to bola pravda, aj tak sú to stále biskupi. Za hriechy si bude zzodpoved každý sám za seba.
No to je síce pravda, ale zasa musíme pochopiť, že hriechy treba posudzovať podľa okolností
' Manželstvo podľa Bible nie je len zväzkom muža a ženy?
Genezis 1,26-28
Genezis 2,18.21-24
Evanjelium podľa Matúša 19,4-6
List Rimanom 1,21.22.24-32
A biskupi a kňazi že majú byť ženatí? Nikde v Biblii sa o tom nepíše. Zato sa tam píše o Magistériu- všetko čo učí pápež učí vo veciach viery a mravov má Bohom zaručenú neomylnosť ak tak koná ex cathedra.- Zjednodušene všetko čo nie je výslovne Bohom zakázané alebo prikázané v Biblii môže Magistérium (pápež spolu s biskupmi) zmeniť a učiniť záväzným. Mt 16, 13- 20 13 Keď potom Ježiš prišiel do okolia Cézarey Filipovej, pýtal sa svojich učeníkov: Za koho pokladajú ľudia Syna človeka? 14 Oni vraveli: Jedni za Jána Krstiteľa, iní za Eliáša a iní za Jeremiáša alebo za jedného z prorokov. 15 A za koho ma pokladáte vy? , opýtal sa ich. 16 Odpovedal Šimon Peter: Ty si Mesiáš, Syn živého Boha. 17 Ježiš mu povedal: Blahoslavený si, Šimon, syn Jonášov, lebo ti to nezjavilo telo a krv, ale môj Otec, ktorý je na nebesiach. 18 A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu. 19 Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi. '
Odporúčame