Dobrá blbosť. Mal som Hyundai IONIQ 2 roky. Kúpil som za 17500€, predal za 15500€.
Náklady na prevádzku (servis, STK, nová sada letných pneu, nabíjanie, diaľnica, PZP + havarijné, pár vylepšení ako predný kufor a i.) stáli 3777€
Najazdené 33559km.
Dobrá blbosť. Mal som Hyundai IONIQ 2 roky. Kúpil som za 17500€, predal za 15500€.
Náklady na prevádzku (servis, STK, nová sada letných pneu, nabíjanie, diaľnica, PZP + havarijné, pár vylepšení ako predný kufor a i.) stáli 3777€
Najazdené 33559km.
Aký má zmysel limitovať 3 zo 4 vozidiel, ktoré dokážu nabíjať vyšším výkonom ako 100kW kvôli 1 vozidlu, ktoré je limitované na 101kW DC?
VW ID.3 - max 124kW - 10-80% za 25min (80% = WLTP 280km)
MG4 - max 140kW - 10-80% za 24min (80% = WLTP 288km)
Renault Megane - max 129kW - 10-80% za 30 min (80% = WLTP 304km)
Citroën ë-C4 X - max 101kW - 10-80% za 26min (80% = WLTP 228km)
Niečo zohrajú aj nabíjacie krivky (ako dlho udrží batéria znášať vysoký výkon pri DC nabíjaní), ale ten test by dopadol inak, keby 100kW nabíjačky vymenili za 150kW.
Tesla Model Y - V kufri má 854l, pod kapotov 117l, sľubuje dojazd 455 až 535km podľa WLTP. Model Y SR - 42990€, LR - 49990€, Performance 52990€
BMW 5 Touring od 66000€
Na fotke je plug-in hybrid, p. Domeček. Hyundai IONIQ mal aj BEV verziu. Jazdím ňou posledné 2 roky.
Ja viem, oni sa stále hrajú so slovíčkami elektrifikovaný a elektromobil a batériový elektromobil... ale vždy len ako sa to hodí :)
Predaje idú dobre aj napriek meniacim sa alebo končiacim dotáciam v Nemecku a čoskoro aj vo Francúzsku.
Model Y úplne zvalcoval Európu a prevdepodovne bude v TOP 3 na celom svete. Ale Auto Pravda nájde spôsob ako aj to zhodiť :)
Podľa ACEA podiel predaja elektromobilov (BEV) za November medziročne stúpol z 15% na 16,3%. A tak isto stúpol aj medziročný podiel za Január - November. Z 11,1% na 14,2%.
By som bol šťastný, keby výrobca môjho auta ešte robil bezpečnostné a hlavne funkcionálne over-the-air aktualizácie SW môjho auta. Bohužiaľ, nerobí.
Apple zvoláva všetky iPhony - poslal im aktualizáciu OS. Same shit. Nie je treba článok
Predajcovia sa búria, zákazníci skupujú Tesly rýchlejšie ako sa stíhajú vyrábať :)
Mám EV a takto. Sadnem, stlačím start tlačidlo a vyhrievanie sedadla + volantu. Vyrážam. Žiadne zohrievanie elektromotora. Batéria sa ohreje používaním + môj model tam bazénové teplý vzduch od tepelného čerpadla do 2-3min po naštartovaní.
Výborný čas na kúpu EV jazdenky :)
Verím, že nikto neberie kúpu Hyundai i30 ako investíciu, ktorá sa niekedy vráti :D
Nie je žiadna vojna. Prestaňte, prosím, zbytočne polarizovať ľudí.
Ktovie čo bude auto roka podľa komisie, ale najpredávanejšie bude elektromobil Tesla Model Y :)
Prosím, vyberte si z takmer 1800 nabíjacích bodov
Ak bývate v dome, tak +1 bod navyše, ktorý zabezpečí plnú batériu každý deň.
Navyše najpredávanejšie auto tohto roka v Európe je elektromobil Tesla Model Y
Ibaže by nie.
Aj vami obľúbený a často citovaný kazdomesačný report hovorí opak - https://www.acea.auto/pc-registrations/new-c…
Ktorá časť?
Lebo predaje EV naozaj v septembri a októbri pokesli v Nemecku po úpravách v dotáciách. A vidno to aj na číslach predaja Tesiel v Nemecku. V Q4 zase narastú (október bude ešte taký pomalší, no november a december budú Tesla predaje v EÚ raketovo rásť. Zo Shanghai-u sú na ceste do EÚ min. ďalšie 4 lode, o ktorých vieme).
Nemecko naozaj bolo na nie krátku dobu miestom, kde sa oplatilo ísť si po 6-mesačnú zlacnenú Teslu :) Bez dotácii si ju môžem objednať vo svojej domovskej krajine a neriešiť si dovoz. Dánsku a Fínsku sa 2-násobil predaj Tesiel v septembri,
Odporúčame