+++++++
Asi tak ako, keď sa začali v nočných hodinách prevážať z Rajky na Slovensko ? a odchytávali a vracali späť do HU ? Bože Slovensko má takú krátku pamäť.
Lepšie sa počúvajú pekné a ospevné slová a konštatovania ako tie opačné. No ignorovať jedno a nezvažovať druhé, nemusí byť to najlepšie na vytváranie názoru.
Myslím, že áno. Nechápem, že už ho pri texte nevidím.
Do posledného písmenka s Vami súhlasím ... Človek nemôže byť slobodným ak je jeho šťastie závislé od víťazstiev nad inými a nemôže byť šťastným ak sa sám vzdá slobody vlastnej! a túto vetičku podčiarkujem tisíckrát.
Trochu sme sa pustili do zmiešavania hrušiek s jablkami. Na jednej strane liberálna politika predpokladá, že sa jednotlivec postará o celú škálu sociálnych zmien vo svojom živote s minimálnou podporou štátu a na druhej strane, chceme, aby najväčšiu záťaž niesol štát. Otázka tretieho sektoru je z môjho pohľadu diskutabilná, pretože nie všetky organizácie majú za úlohu výlučne sociálny rozmer. Otázka dobrovoľníctva je v niečom úplne inom, ide o individuálny spôsob realizácie pomoci vo vybranej oblasti, samostatnú sebarealizáciu a motiváciu človeka. To, že sa združujú v spoločenstvách je preventívne opatrenie a rovnako slúži členom ako supervízia ich činnosti. Toľko by som nefrfľala, keby boli pokryté všetky sociálne oblasti. No nám neprináleží hodnotiť riadenie a kooperáciu jednotlivých zložiek. Skôr som narážala na skutočnosť, že by stačilo, keby sa každý jeden občan s otvorenými očami a srdcom poobzeral okolo seba a tých, ktorí prepadli oficiálnou sociálnou sieťou by menej.
Keby sme takých ľudí "naklonovali" 100 násobne aj tak by ich nebolo dosť.
Áno sú to vzácne výnimky. Vezmime si to zo štatistického hľadiska týchto dobrovoľníkov je prežalostne málo, aby pokryli celu sociálnu oblasť, kde ich treba. A ak by sme išli úplne do extrému nie je problémom získať informácie koľko rodín je v hmotnej núdzi, koľko handicapovaných občanov by potrebovalo pomoc len trebárs odviesť, či vybaviť na úrade, alebo upratať.
Mimo toho nie je cieľom článku riešiť politický liberalizmus, jeho motiváciu, zodpovednosť ako takú. Cieľom je popracovať s vlastným liberálnym myslením, postojom, správaním a činmi v kongruencii, čiže v súlade s tým ako hovoríme, tak konáme.
A ak by sme sa na to naozaj podrobne pozreli z hľadiska motivácie ohľadne politického liberalizmu nestačil by nám priestor. Preto je to v takej skratke slovo versus čin.
Neviem preč si to myslíte ... liberalizmus nie je len politický postoj ale aj postoj k životu ako takému. Nerozumiem tomu, prečo, to poniektorí berú ako nálepku, alebo nadávku. Ja sama mám liberálne postoje avšak s osobnou zodpovednosťou.
Liberalizmus – sloboda v myslení, konaní, prejavovaní je naozaj skvelá vec. Najmä, keď sa snúbi so zodpovednosťou za myšlienky, činy a konanie. Hovoríme o osobnej zodpovednosti, nie o kolektívnej zodpovednosti ani o zodpovednosti toho druhého na koho ju prenesieme.
Súhlasím ak nájdete v tomto duchu nejaké video budem Vám vďačná a poskytne to rovnováhu.
Možno treba čitať s porozumením, ale pomaly začínam chápať, že jeho vydanie kľudne mohlo par týždňov počkať, lebo v ľuďoch eskaluje volebný adrenalín.
Pýtate sa ma na politickú korektnosť videa, to naozaj neviem. A ani netuším, či ktosi zo Švedov, chcel kohokoľvek zdiskreditovať. Môj pohľad je zameraný na komunikačné techniky a sociálne správanie. A verte, čomu chcete, reakcia nepripraveného na fakt splniť nepríjemnú povinnosť sa nedá takto dobre nahrať. Vo videu máte všetky techniky na oddialenie splnenia úlohy.
Každá veta, každé slovo, všetko, čo sa deje v našich životoch je brané ako spoločenské, sociálne, alebo politické. Nie som politik a preto sa vyjadrujem z profesie, ktorú ovládam, čiže zo strany spoločenskej a sociálnej.
A ešte raz ak máte problém so základmi komunikačných techník v akejkoľvek diskusii máte dve možnosti alebo sa ich naučiť, alebo akceptovať fakt, že s Vami diskusiu končím.
Odporúčame