A VW sa už tešil. Nejak to VW nevychádza.
"...pri primeranom a dlhodobo udržateľnom raste mzdových nákladov" - Tak sa predsa dohodnite na 5 rokov dopredu a budete vedieť čo máte čakať!!!
PS: Odbory, nezabudnite pri percentuálnom navýšení platov dať strop, lebo to bude "super" keď gen. riaditeľ a TOP manažéri dostanú pár miliónov EUR viacej, len vďaka vašim protestom.
Veď o to ide - ak sa dohodnú o zvyšovaní napr. 10 % tak aj gen. riaditeľ bude mať o 10 % viacej. Ak sa dohodnú o zvýšení o 100 EUR, tak generálny riaditeľ príde o 8 998 800 EUR ročne (10 % z 90 mil. mínus 100 EUR mesačne, ktoré aj tak dostane :-D )
Takže bude pár miliónov pre robotníkov, ktorí reálne vytvárajú hodnoty!!!
Ohľadne štrajku na budúci rok - to je chyba firmy a aj odborov, že sa už teraz nedohodnú na zvyšovaní platov aspoň na 5 rokov dopredu.
Pri presťahovaní výroby sa do úvahy berú aj iné faktory ako je plat. Je tam aj spomínaná produktivita práce, potom prepravné možnosti výrobkov (cesty a náklady na prepravu), či sú v EU - colné náklady (čas, byrokracia, cena!), korupcia v danom štáte (Rumunsko a Albánsko ju majú ešte vyššiu ako v SR)....
Keby všetko bolo len o cene práce, tak sa všetci presťahujú z Viedne do BA!!! Veď je to len 60 km a cena práce polovičná.
Stále nechápem prečo si nedohodnú fixné navýšenie - napr. 10 % z "priemerného" platu 1800 EUR je 180 EUR - a to už pri platoch 900 EUR brutto je 20 %. Jednoznačne by z toho najviac profitovali najmenej zarábajúci!
Nechápem prečo sa tu stále rozpráva len o dlhovej brzde. Veď možností je viacej. V samotnom článku je dokonca napísané, že bez zmeny zákona sa dá ešte požičať. Dokonca keby si požičali do 55 % HDP, tak by len vláda dala "opatrenia", že výberom mýtneho a rozvojom stavebníctva sa zvýši HDP a to znamená percentuálne zníženie dlhu k HDP:
Hlavne sa čudujem, prečo sa tu nevraví o "súkromnej" diaľnici. Keby sa to dobre nastavilo, tak by sa našlo dostatok finančných zdrojov a nebol by to štátny dlh. (Napr. NDS R3 a.s., ktorá by si požičala, alebo by vydala obligácie - verím, že by aj obyčajný ľudia "investovali", ak by to bolo výhodnejšie ako mať peniaze v banke.)
"Nevieme nikde zohnať ľudí" a VW sa tvári ako keby za bránami čakali tisíce ľudí.
Veď nech presunú časť výroby do Rumunska. Veď prečo majú robiť Rumuni na Slovensku, keď môžu doma. VW platí málo - nevie zohnať ľudí, tak ich vozí z Maďarska...
Ako nás médiá presviedčajú, že priemerný plat má ŠIKOVNÝ zamestnanec za 5-7 rokov. Inými slovami, kto sa vie tlačiť do správnej diery, ten má :-(
V Nemecku robia za 4x viacej (je to v článku uvedené), takže žiadne sťahovanie do Nemecka nebude. Utečenci po 10 rokoch budú mať 40 %-nú nezamestnanosť (oficiálne predpoklady). VW v BA má vyše 500 ľudí z Maďarska, lebo nevie zohnať nových ľudí - ich ponúkané platy sú jednoducho nízke!!! Takže ak aj presunie časť výroby a nebude mať zamestnaných cudzincov, tak sa v podstate nič nestane.
Priemerný plat v Číne cca. 500 EUR - neviem, či je to k našim platom smiešne (samozrejme chápem, že robia viacej hodín, nemajú dôchodky...)
Ohľadne robotou súhlasím, ale treba si uvedomiť, že pokiaľ sa majitelia robotou nebudú deliť s druhými, tak nebude mať kto kupovať ich výrobky. Takže buď budú dane z robotov, alebo sa zavedie garantovaný príjem, alebo majitelia robotov "darujú" svoje bohatstvo vo forme pôžičiek. Jednoducho peniaze sa v tomto systéme musia točiť, ak nie bude kríza a aj majitelia robotov prídu o peniaze (fiktívne nuly na účtoch)
Štandardne býva, že priemerný plat má 1/3. Ostatné 2/3 majú nižšie mzdy. Priemerná mzda je spolu s nadčasmi, s príplatkami za nadčasy, nočné...
A veta: "V minulom roku boli podľa Volkswagenu Slovakia priemerné mzdy zamestnancov na úrovni 1 804 eur v hrubom a v tejto sume nie sú započítané odmeny vrcholových manažérov."
Čo je tam napísané? Že v tej mzde je počítaná aj mzda vrcholových manažérov!!! Len ich odmeny tam nepočítali :-O (Samozrejme, možno to aj zle napísali, ale aj tak 2/3 má nižšiu mzdu ako je priemer)
Rozhorčený som nad nespravodlivým systémom vo svete! No platy v Číne nie sú až tak malé - sú vyššie ako v Rusku, alebo v Rumunsku a ak to pôjde takto ďalej, tak predbehnú aj nás. A do Ázie patrí tiež Japonsko, Južná Kórea... Inými slovami, štáty ktoré majú výrobu s vyššou pridanou hodnotou (napr. výroba áut) majú aj vyššie platy.
PS: Otázka pre vás: Prečo nechcete, aby zamestnanci VW mali lepšie platy??? (Tarifná trieda 1 - 679 EUR brutto - je to vari veľa????)
Prosím čítajte pozorne - tam je napísané, že v tom nie sú zahrnuté ODMENY, o platoch vrcholového manažmentu reč nie je.
Tarifná trieda 1 v VW - 679 EUR brutto (537 EUR v čistom) Toto je v praxi nástupný plat!!!
Ako to vravievate? Aááá: Keď sa vám nepáči môžte odísť. Aj vy môžete ísť robiť do VW.
Hľadáte toto?:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0…
Tarifná trieda 1: 679 EUR brutto (537 EUR v čistom) (prenájom garsónky v BA od 300 EUR!)
A podľa mňa to môže pomôcť ekonomike Slovenska. Ak si zamestnanci vydobyjú lepšie platy, tak to zlepší kúpyschopnosť obyvateľov Slovenska!
PS: Konkurencieschopný k západnej Európe budeme, ak by nám aj dnes zdvojnásobili platy - stále by boli naše platy nižšie ako na západe a to platí aj pre VW. (Wolfsburg - priemerný plat 4610 EUR)
A ja navrhujem aby europoslancov presťahovali do dedín v Rumunsku a na Ukrajine - tam kde nemajú vodovod, asfaltované cesty... tam sa môžu nadýchať čerstvého vzduchu a možno dostanú trošku sedliackeho rozumu.
Priemerná mzda vo Wolfsburgu je 4610 EUR. Takže tí čo plačú, že zamestnanci VW chcú nemecké platy, tak sa prosím zobuďte!!! Priemerná mzda 1600 EUR v takej firme je viac ako len úbohosť. Nehovoriac o tom, že VW nevie zohnať ľudí a dováža ich (napr. z Maďarska).
PS: Odborári - skúste sa dohodnúť na zvyšovaní miezd na niekoľko rokov dopredu. (napr. chceme 50 % z platov vo Wolfsburgu - a nech firma predloží plán ako to dosiahnuť a za koľko rokov :-) )
Odporúčame