VW ID.2 X: Elektrický ‘T-Cross‘ sa predvádza na skiciach. Zatiaľ ako koncept
Automobilky vytvorili psychózu predaja na základe emócií. Pretože neexistuje dôvod kupovať si auto, keď už mám podobné doma. Nový ornament na kapote alebo otvor v nárazníku je hlúposť. Ľudia chcú krásny design, lebo nič inovatívne im automobilky neponúkajú. Automobilky predávajú autá, ktoré vyhovujú im, nie autá, ktoré potrebujú zákazníci. Stále tie isté opachy zabalené v novom pozlátku. A tento business model sa vyčerpal.
To neznamená, že auto v roku 2025 nemá byť krásne. Ale v prvom rade musí skrývať techniku hodnú 21. storočia.
20 rokov riešim energetickú stratégiu mojej domácnosti - rodinný dom. Je to moje hobby a boj proti Putinovi. Prešiel som z klasického fungovania elektrina-plyn-benzín na fotovoltaika-pelety-odpadové drevo-elektromobil. Ročná úspora len na aute je 2000 EUR. Spotrebujem 200 metrov kubických plynu, 20 litrov benzínu a 1500 kWh elektriny zo siete. K tomu 1,5 tony peliet za 450 EUR, orezané konáre zo stromov a 7500 kWh elektriny z FVE.