Kazda neprevzata poukazka su predsa usetrene peniaze v rozpocte :)
Kazda neprevzata poukazka su predsa usetrene peniaze v rozpocte :)
Pretoze si mafia zebetonovala pozicie 5% limitom na vstup do parlamentu a vacsina ludi sa boji, ze ich hlas prepadne. Resp. je navytvaranych 20 nezvolitelnych stran a ked by aj vsetci ludia dali hlas im tak maju pod 5% a nedostatnu sa do parlamentu.
Asi 25% tychto pravidiel je vyslovene nebezpecnych.
Od Senca po Sereď 5. Na obchvate Galanty smer Šaľa 3
Všetko som počítal konzistentne v maximálnych možných priepustnostiach, to, že realita je niekde o 30% nižšie nemá vplyv na pomerné výsledky.
Ja som ti vypočítal reálne spotreby a zvýšenie spotreby na typickom kruháči v okolí Senca, kde je zvýšenie zbytočnej spotreby 800l vs. 11l v neprospech kruháča a ty mi tu tlačíš nejaké propagandistické štúdie.
jJa som za 20 rokov na kruháčoch v okolí Senca musel zbytočne brzdiť a pridávať tak 7500 kráť a zakaždým ma to stálo 0,05l paliva. To je 375l benzínu ktorý som spáliť nemusel. Predtým to bola hlavná cesta kde som chodil plynule.
Žiadne Cherry Picking.
štúdie nič nemenia na tom, čo som povedal, že všetky autá na kruháči stratia 0,04l paliva a kamióny 0,2l.
V našich končinách sa kruháče dávajú na miesta kde majú sviatoční vodiči problém dostať sa z vedľajšej na hlavnú. Tam je to celkové skóre križovatky iné. Bez kruháča na hlavnej autá bez straty paliva. Vedľajšia 2000 áut denne stojí po 30s.0,7l/h to je 11,6l paliva do vzduchu.
Na kruháči, 18000+2000 áut denne spáli zbytočne po 0,04l paliva, to je 800l paliva. Takže si ďalej snívaj o svojich štúdiách OECD, FHWA a pod.
Bezpečnosť. sledoval som postavenie kruháča za Sládkovičovom, smer Senec, Velké Úľany. Bezprostredne po postavení tam bolo okolo 20 nehôd, skokani, kamióny cez kruháč, vážne nehody. Teraz je tam priemerne raz mesačne nová koľaj vyoraná stredom cez kruháč, občas nejaké auto v priekope vedľa kruháča.
Predtým som na tej klasicke križovatke videl asi jednu nehodu za 15 rokov.
Stavajú, napríkad pruhy okolo Senca kde sú kruháče majú intenzity ako D1
V naších podmienkach je štandard odstup medzi autami do 1s, pretože inač nejdeš, ale stojíš. Chod sa povoziť na vstupy do Ba.
Celková kapacita kruháča je daná kapacitou okruhu, tam pri 20km/h s 1s odstupom prejde max 1800 áut za hodinu. To keď rozdelíš rovnomerne na 4 vstupy tak máš 450 áut na vstup. To písal kolega pod nami. To je funkčná konfigurácia. Alebo máš na na 2 vstupoch hlavnej po 900 áut/h a z vedľajších 0. To je funkčná konfigurácia. V našich podmienkach nereálne. U nás máš z hlavnej z jedného smeru 1200 áut/h, z vedľajšej 100 a oproti 100 to je nefunkčná konfigurácia. Tok z hlavnej pri akomkoľvek prerušení padne na 900 áut/h a vzniká ti statická zápcha a skolabovaný kruháč. Preto ani nemôžeš povedať, ze kruháč má celkovú kapacitu 1800 áut/h. Reálne ti skolabuje pri 900 z lavnej a 1 z vedlajšej cesty. Ergo tých mojich 1200 áut/h v reále.
Takže hlavná/vedľajšia majú teoreticku max kapacitu 7200 áut/h a kruháč teoretickú max kapacitu 1800, takze je to 4 násobne menej.
A kapitola sama o sebe, kamón na kruháči. Z vlastnej skúsenosti mám mnohokrát odpozorované, ak tesne pred kruháčom predbehnem kamion, tak ja som za kruháčom už 1km keď on vyjde konecne z kruháč. Kým sa naspäť dostane na cestovnú rýchlosť, ja som už 2km ďaleko.
Celkové zdržanie osobného auta za kamiónom cez kruháč sa pohybuje okolo 1,5 minúty. Oproti plynulému prejazdu 90km/h.
A ešte na jeden z najdoležitejších argumentov si mi napísal, ze vraj dramatizácia.
Priechodzí pruh zvládne do 3600 áut/h, t.j. 1 auto za jednu sekundu, za hodinu 3600 áut.
Zo statickej kolóny sa však autá dokážu rozbiehať len 1 auto za zhruba 4s, ciže 900 áut/h.
A toto je maximálna kapacita hociktorého pruhu do kruháča. Ak je na hlavnej ceste v špičke 1500 áut/h a nejakého génia napadne, že z vedlajšej sa ťažko pripájajú tak tam postavíme kruháč, tak tých 1500 áut pojde cez ten kruháč len do momentu, kým z vedľajšej nepríde auto a nezastaví celý hlavný prúd.
V tom momente sa z hlavnej do kruháča autá dokážu rozbiehať len 900 áut/h, kdežto zozadu pribúdjú 1500 za hodinu. A máš skolabovaný kruháč.
Napríklad kruháč pred Sencom od D1. Ráno od Senca, poobede do Senca. Kým tam nebol na tej ceste nebol problém.
Obmedzenie 900 áut/h automaticky vylučuje použitie kruháčov už na mierne, alebe stredne vyťažených cestách.
Presne v tomto prípade ti na tej kapacitne vyťaženejšej vznikne zápcha a celý kruháč skolabuje.
Predtým stáli na vedľajšej 3 autá ktoré čakali na svoju príležitosť. Po kruháči ti tam budú stáť všetci.
Kruháč je do vyťaženosti križovatky nad 2000 áut za hodinu zbytočný a pri 1800 autách za hodinu ti skolabuje.
Tak si mi odpísal, ze sa mýlim o nejaké percentá, 3600 áut za hodinu je optimistické, iba osobné a so sekundovým odstupom, ale asi si ešte nešiel do Bratislavy z D1 v špičke....
A nevyvrátil si základnú vec, že kruháč prenesie 1200 áut za hodinu, ale zo všetkých smerov, kdežto obyčajná križovatka ti prenesie cez hlavnú cestu 2x3600=7200 áut za hodinu.
t.j kruháč prináša zhruba 5 násobné zníženie priepustnosti.
A ďalšia vec, keď sa už takto hráme na ekológiu, vieš o tom, že každý kruháč mimo obce je pre osobné auto strata okolo 0,04l benzínu, rátané na stratu energie brzdenim o 80km/h, váhu auta 1300kg.
A pre kamión o váhe 10 ton je to strata okolo 0,2l nafty.
A toto vynásob tisícami áut denne ktoré tam prejdú.
Že vraj kruháč zvyšuje priepustnosť križovatky? Kde autor prišiel na takú somarinu? Priepustnost jedného pruhu na hlavnej ceste je okolo 3600 áut za hodinu. Ak sa tam postaví kruháč priepustnosť na hlavnej ceste klesne na zhruba 1200 áut za hodinu.
Kruháče fungujú len v úzkom pásme zaťaženia premávkou medzi 500-1200 áut za hodinu.
Na hlavnej ceste pôsobia čisto ako úzke hrdlo.
Pri prekročení zaťaženia 1200 áut za hodinu sa vytvorí kolóna zo všetkých strán a priepustnosť klesne na hlavnej ceste na iba 500 áut za hodinu.
Kruháče na cestách nemajú čo robiť, pri nízkych intenzitách funguje klasický koncept hlavná/vedľajšia s pomocou odbočovacích pruhov.
Pri vyšších intenzitách je nutná mimoúrovňová križovatka, alebo viacpruhová svetelná križovatka.
Kruháč je len lacné "poriešenie" situácie s obrovským záberom pôdy.
Akurát, že problémom v mRNA vakcínach je samotná RNA. To nie je chemicka látka, to je kód života ako takého a dá sa ňou vyrobiť všetko čo dokážu akékoľvek živé organizmy vytvorit. A to naozaj všetko, vrátane napríklad rakoviny.
Ak ja RNA použitá v týchto vakcínach nebola škodlivá, tak to nie je zárukou, že tá ďalšia nebude.
Na fotke tam zrejme chyba kolik v zasuvke predlzovacky.
Z prsta vycucanych 66.000 usetrenych zivotov. Pritom cele je to len o merani emisii. Realny stav kedy sa nesposobile auto stiahne v dvojrocnom intervale a rocnome nebude mat ziaden vplyv.
Jediny vplyv je na penazenky soferov a ich psychicke zdravie.
Nacierono postavene vily budu rast aj nadalej a budu sa vyberat pokuty za altanky a ploty od beznych ludi.
Ten plot ma celkom dostal, ak niekto ma vo vlastnictve pozemok, ma automaticky mat narok na postavenie plota.
Rozumej rodicia vo viacdetnych pracujucich rodinach sa budu skladat asocialom. Na podporu, na zdravotnu starostlivost, na dochodky, na zlavy na energiach. Presne ako je to teraz, len viac a viac.
Problemom v mRNA je RNA a co je zakodovane v nej.
Toto hovori jedine, ze vlady predtym, rozumej Fico, Fico, Fico, Meciar, Meciar, mozno Dzurinda na zistovanie stavu mostov kaslali.
A jedina vlada ktora zacala seriozne kontrolovat stavy mostov bola ta 2020 az 2023.
Mostu trva 50-70 rokov kym sa dostane do takeho stavu.
Páni ešte nepochopili? Že uź sme za maximom výberu? Každé ďalšie zvýšenie daní z hocičoho, len dá ďalšiu ranu ekonomike a nakoniec sa vyberie menej.
Dane majú´byť 20% a nie 80%
Ale týmto výpalníkom je to úplne jedno, svoje miliardy do svojich vreciek si vyberú aj cez krv a slzy a po nich potopa.
Odporúčame