VW ma jedinu sancu vratit sa k svojej podstate ktoru ma v nazve, "ludove" vozidlo. Konkurovat cenou Dacii a kvalitou nad.
Nie hrat sa na "premiovku" ktorou nie je, na to tu je dost inych ako Audi, BMW, Mercedes.
VW ma jedinu sancu vratit sa k svojej podstate ktoru ma v nazve, "ludove" vozidlo. Konkurovat cenou Dacii a kvalitou nad.
Nie hrat sa na "premiovku" ktorou nie je, na to tu je dost inych ako Audi, BMW, Mercedes.
Nechceme zandarov. Uz mame najviac policajtov na obyvatela. Kradez nad 20E nech je trestny cin. Nech sa tresta verejnoprospesnymi pracami v radoch dni. Vacsie basou na par dni.
Tri nehody kolobezky s chodcom rocne a to sa riesi v 600.000 meste?
Predpokladam, ze aj porezani sa pri cisteni zeleniny je v tomto meste radovo viac? Ideme to zakazat?
Myslis Cinu? Osobna doprava je rentabilna len tam kde su ludia, medzi velkymi centrami a na denne dochadzanie do centier. Na Slovensku by to splnalo len par trati do Bratislavy, Mozno do Kosic, Presova, nie trat krizom cez Slovensko.
Slovensko jednoducho nema populaciu na uddrzanie zeleznicnej dopravy.
A daj mi tu nejake priklady toho celosvetoveho trendu zeleznic, kde sa zvysuje nakladna doprava.
V nasich podmienkach autobus ktory obeha par krat do dna dedinky je ovela pruznejsi a lacnejsi ako zeleznicna trat do kazdej dediny.
Prečítaj si môj príspevok nižšie, ked píšem, že osobné vlaky platené štátom úplne zrušiť, takže všetky tie peniaze by mohli ísť na cesty a pokrytie autobusmi do každej dediny.
Niekde som spomínal zrušenie nákladnej dopravy?
V 2001 som dochádzal IC vlakom Košice - Bratislava za 4h50minut, dnes po 24 rokoch najrýchlejšie spojenie Bratislava - Košice je 5h24m. To je výsledok nalievania miliárd do zrýchlenia trate BA - ZA.
"Modernizácia úsekov na trati Bratislava – Žilina, dlhej cez dvesto kilometrov, trvala postupne viac ako dvadsať rokov a stála približne dve miliardy eur" - SITA
Za ten čas do železninej dopravy odišlo z daní v súčasných peniazoch okolo 12,5 miliardy Eur.
To je 14,5 miliardy do luftu, za polovicu tejto sumy sme mohli mať diaľnicami pokryté celé Slovensko a choditť autobusom Bratislava - Košice za 3 hodiny.
Ako som napísal, nech ostane to čo je komerčne životaschopné, aj v USA kde v 50tych rokoch vytrhali trate a dobre spravili sú linky ktoré na seba zarobia. Takmer bez výnimky sú to linky na denné dochádzanie do veľkých aglomerácii.
Myslím, že aj u nás by nebol problém aby sa uživila linka napríklad Senec - Bratislava.
Zeleznica na prepravu osôb v súčasnom formáte je prežitok, doprava 19teho storočia. Je to len príťaž na nohe ekonomiky.V súčasnosti náklady na jazdu vlakom su 5,5 násobne vyššie ako cena za lístok na vlak. Podľa výročnej správy ZSSK za rok 2024 boli náklady 664 miliónov Eur, zisk z lístkov 120 miliónov EUR. Rozdiel sú viacmenej dotácie platené z daní.
Napríklad reálne náklady na prepravu jedného človeka Bratislavy do Košíc sú 106Eur, pri cene lístka 19,20Eur.
Toto nie je reálne udržateľné, ked preprava vlakom je 2,5x drahšia ako cesta jedného človeka autom aj pri cene benzínu zaťaženom obrovskymi daňami.
Je to udržiavanie mŕtvoly pri živote za peniaze z daní.
Za peniaze do vlakov sme mohli mať vybudovanú predimenzovanú luxusnú cestnú sieť.
Úpne stopnúť dotovanie vlakov, nech ostane len to, čo je komerčne životaschopné.
Znova zastavuju dialnice
Zalezi ci chceme denne svetlo vyuzit na zivot, alebo otrocenie v praci. Kazde ine rozdelenie denneho svetla ako 50% na pracu a 50% na sukromie je nespravodlive.
Viskupič minule na otázku ako sa stará o cesty v Trnavskom kraji odpovedal, že kto chce vedieť nech sa prevezie zo Senca do Sládkovičova, kde zrekonštruovaná cesta začína presne na Trnavskej strane a na Seneckej je pôvodná panelovka. To je čistá hanba pre bratislavsky kraj a Senec.
Hlavné je to sledoovanie dopravy
A nekupuju len propagandou vymleti.
Vieš čo je problém, že niekto bude mať fosílnych palív na 100 rokov a bude môcť žiť aj jeho vnuci tak ako doteraz a EU sa ich ide vzdávať dobrovoľne a urobiť zo seba predčasne žobráka.
Kedy budú na Slovensku vývojové centrá. Keď vývojárovi zo superhrubej mzdy okolo 140.000E rocne zoberú celkovo do 30% na odvody a dane.
Takéto dristy som počúval keď chceli znížiť rýchlosť z 60 na 50 v obci. Žiadnu plynulejšiu premávku to neprinieslo, len väčšie kolóny v mestách. Nikto nikde slavnostne neoznamoval, že o koľko klesli počty nehôd.
Ano ta ktora sa bez pomoci Europy nedokazala rozbehnut 5000 rokov.
Oblb na zakaznikov, ked namiesto vratenia kvality a pomeru cena vykon, aumobilky chceli zacat na zelenej luke a predavat len za vysoku cenu. Seat, Citroen...
Okrem toho DS znie ako cinska znacka.
Tie casy si dobre pamatam, cakal som na kazdy usek od roku 2004. Jediny dovod preco dialnica nebola do 2010 je, ze Fico nedal peniaze, nenavysil rozpocet na dialnice a zdrziaval vsetko co uz bolo vo vystavbe.
Odporúčame