Pri 23°C 110 km/h je dojazd 350 km
Pri -10°C 110 km/h je dojazd 275 km
Pre 140 km/h odpočítaj aspoň 20%.
platí pre batériu 84kWh.
Pri 23°C 110 km/h je dojazd 350 km
Pri -10°C 110 km/h je dojazd 275 km
Pre 140 km/h odpočítaj aspoň 20%.
platí pre batériu 84kWh.
50 týždňov po 10 letov (tam+späť) = 1000 letov
"V silných dňoch pritom lietadlá premávali dvakrát denne."
Cca 50 cestujúcich v jednom lete => celkovo 50 000 jednosmerných leteniek.
To si cestujúci nevie priplatiť 4€ na letenku? Potrebujeme dotáciu?
"Cena spiatočnej letenky sa pohybovala v rozmedzí od 100 do 200 eur"
Takže tá železnica nahradí kamióny?
Preprava po železnici klesá už roky. Koeficient poklesu 2022/2021 bol 0,92.
Prepravuje sa len ťažký tovar najmä železná ruda, kovy, uhlie, stavebniny, drevo, chémia.
Poskytovateľ poskytne Prijímateľovi NFP maximálne do výšky 13 000 000,00 EUR
Financovanie Projektu z vlastných zdrojov vo výške 8 706 898,89
Takže nie 20 ale 13 mil.
Nejde to jednej mimovládke, ale 6 nadáciám.
Nadácia otvorenej spoločnosti Bratislava
Nadácia Centra pre filantropiu
Nadácia EKOPOLIS
Nadácia PONTIS
Nadácia pre deti Slovenska
Nadácia SOCIA - Nadácia na podporu sociálnych zmien
Hlavne nejde o prepravu pár bohatých lietadlom na vzdialenosť 400km.
To NIE JE pre voličov, to je pre VYVOLENÝCH.
Kedy lieta RYR na trase KSC - VIE?
To si pamätáš zle. Každý musel byť ZAMESTNANÝ.
To je iste rozdiel.
To nesúvisí s hybridom.
Tu máš priebeh výkonu spaľovacieho motora v závislosti od otáčok motora. (červená krivka)
http://www.alfatuning.sk/images/power_CEGA_C…
V TP máš zapísané 125 kW. To ale motor dosahuje len pri cca 4500 otáčok.
Napr. pri 2000 ot. má výkon len 75 kW.
NIKTO nejazdí celý čas na plný výkon a ani to nie je možné.
Stabilne taký výkon nie je potrebný
Ak jazdíte na dvoch autách rovnakým spôsobom (rýchlosť, zrýchlene) a autá majú rovnakú hmotnosť je potrebný rovnaký výkon.
Údaje pochádzajú zo stránky SHMÚ a tam pracujú odborníci na počasie.
-41°C zaznamenali 11. februára 1929 v prírodnej rezervácii Pstruša v okrese Detva.
Nie však meteorológovia, ale lesníci na pracovisku štátnych lesov.
Tatranci môžu jazdiť na benzín, keď nafta zamŕza.
Len neviem na čo tam jazdia autobusy a nákladné autá.
To čo máš v TP ako výkon motora je MAXIMÁLNY výkon motora.
Maximálny výkon využívaš počas jazdy minimálne.
Tvoja uhlíková stopa je dvojnásobná.
Keď vezmem do úvahy ako sa to meria v SR na STK (nijako),
tak Nemci môžu overiť homologovanú hodnotu, tak že ju naozaj odmerajú.
1, Auto bude k dispozícii v dvoch verziách – jedna s dojazdom na nabitie až 668 km a druhá až 800 (!) km.
2, Využíva batériu li-ion LFP s celkovou kapacitou 73,6 kWh
73,6/6,68 = 11 kWh/100km to je spotreba za akých podmienok?
Možno "City - Mild Weather" ale určite nie "Highway - Cold Weather"
Rozdiel v spotrebe medzi týmito podmienkami je cca dvojnásobok.
To znamená dojazd po diaľnici v zime cca 330km.
Slovensko nakupovalo elektrinu z CZ.
Na UA sme elektrinu vyvážali.
-30 sú absolútne historické rekordy pre stanicu Lomnický štít. Myslím, že tam nikto neparkuje.
V Poprade v období 1951-2023 nebola dosiahnutá teplota -30°C
Od koho Nemci vykupujú elektrinu?
V tomto roku (2024) majú saldo -3TWh, t.j. pri výrobe 163 TWh cca 1,8%
Napr. Maďari majú saldo -4,3 TWh pri výrobe 9,9TWh (spotreba 14,2 TWh).
To o tých Nemcoch je asi tiež legenda.
Slovensko 15 rokov vykupovalo a vtedy Vám to nevadilo.
Momentálne SE znížili výkon na AE na cca 84% (takmer ako keby sme jeden reaktor vypli)
aby sa nedostávali do záporných cien.
Ako sa tie peniaze dostanú do tej poisťovne?
Nerozumieš mi.
Povedzme že mám auto s dojazdom 300km, ale do práce vyrážam s dojazdom 70km.
Lebo nabíjam len 2x v týždni.
V akom stave mám mať batériu? 50% z300km = 150km?
Koľko nabiješ za 10 minút? Na 70% z 300km ? =210 km?
Ja ešte 6-10 rokov vydržím pri spaľovacom aute.
Nechceš pochopiť, že problém nie je na MR ale na nepreplatení tohto výkonu poisťovňou.
Ak si zaplatíš cca 200-300€ tak ti nájdem niekoľko MR v SR ktoré ťa vyšetria do týždňa.
Napr. https://www.izd-tt.sk/cennik/
Neber to zase tak zle.
Keď som mal skutočný problém, tak CT vyšetrenie bolo do 2 hodín.
MR na druhý deň.
Za svoje peniaze sa môžeš liečiť kde chceš.
Vlhovú operovali v CH. Šustera v Innsbrucku,
Nemocnice žijú tiež z peňazí. Lekári a sestry chcú plat.
Farmaceutické firmy peniaze za lieky a diagnostika tiež nie je zadarmo.
No pozrel som si to super TEMU a nenašiel som nič, čo neviem kúpiť inde.
Ja tam množstvo vecí ktoré nepotrebujem, tak som chcel 2-3 tipy, čo sa oplatí.
Neviem s čím máš problém.
Predovšetkým sa nesmieme ponižovať, že sme chudobný štát.
Na svete je cca 190 štátov a SR bohatstvom patrí do prvej päťdesiatky.
Existujú 3x bohatšie štáty, ale existujú aj 10x chudobnejšie štáty.
Neviem ako je je to zo Slovákom, ktorý žije v USA, pretože ten reálne nevie odoberať trvale zdravotnú starostlivosť v SR. Môže tu absolvovať nejaké vyšetrenie či operáciu,
ale tú si bude hradiť zo svojich peňazí a následne mu to preplatí jeho US poisťovňa.
Naše zdravotnícke zariadenie je rado, že niekto zaplatil plnú rentabilnú cenu zákroku.
Ak by si na taký zákrok šiel ty, tak by SK poisťovňa zaplatila menej a neskoro.
Kto platí ten sa vezie.
Rovnako tak naši ľudia vykonávajú práce v zahraničí, či v SR vyrábame výrobky ktoré exportujeme.
To je ako by si sa hneval, že nemáš na poriadne auto a v SR sa vyrobí 10x toľko aut,
ako SR potrebuje.
Odporúčame