Ku ktorej reakcii patrila tvoja odpoveď???
Dovolím si tvrdiť, že nie je učiteľ ako učiteľ. A to, že Vy ste mali šťastie (alebo skôr nešťastie) na toho nesprávneho, je smutné. V školstve je veľa učiteľov, ktorí tam nemajú čo robiť a tí dobrí, ktorí sa chcú venovať plnohodnotne deťom tu časom nebudú, lebo nemajú na to podmienky (plat, všeobecnú úctu verejnosti a pod.) Preto učia veľakrát starí, dominantní a nemotivujúci učitelia, ktorí pchajú do detí len poučky.....Výsledok je odpor detí k škole, k učeniu a minimálna príprava na život.
To je jeden z faktov na ktorých treba zmeniť piliere školstva.
Vynára sa otázka, prečo si učitelia nemôžu dovoliť štrajkovať viac ako 3 dni.
Bude to pravdepodobne preto, že keď zo svojej 400-500 eurovej výplaty prídu každý deň o 20 eur, nebudú schopní dôstojne žiť a hlavne keď sa blížia Vianoce a mnoho z nich má malé deti. Za týždeň štrajku sa im výplata zmenší o 100 eur a viac :(
Pravda je tá, že vysokoškolskí pedagógovia neštrajkujú, prípadne veľmi málo.
Prečo by aj mali, keď žijú z poplatkov na prijímacie skúšky, úplatkov a dvojnásobného platu učiteľa na ZŠ?
Áno, na stredných školách je množstvo zbytočných učiteľov, ktorí učia pár žiakov a aj to neperspektívne odbory. Ale v radoch učiteľov na prvom stupni sú veľké medzery. Deti nemá kto učiť písať a čítať. Teda má, ale skúste sa postaviť do triedy kde je 35 detí a každému z nich sa musíte venovať, držať rúčku a motivovať ho.....
V strednom školstve sú veľké nedostatky a vo vysokom tak isto, nehádžte ale všetkých učiteľov do jedného vreca. Základné školstvo je to najnáročnejšie, nielen pre učiteľa, ale aj pre deti. A tí zarábajú najmenej!
Keď nemáte peniaze, vráťte, čo ste nakradli a bude aj na učiteľov, aj na zdravotné sestry, aj na ženy, ktoré stoja každý deň 12hodín za pásom a na robotníkov, ktorí ledva uživia svoje rodiny!!!!!!
Tak isto je zanedbateľný fakt, že učiteľ síce odíde z práce o druhej, ale doma opravuje písomky a pripravuje sa na ďalšie vyučovanie, aby deti nie len naučil, ale aj zaujal.
Problémom tejto profesie je to, že učitelia neučia pre peniaze (pre aké?), ale preto, že majú radi deti, chcú sa im venovať a chcú niekam posunúť túto spoločnosť.
Musím priznať že stredné školstvo je predimenzované a tu sa šetriť dá. Zlúčiť školy, vyradiť neperspektívne odbory, kde je v triede 10 žiakov, to áno.
Ale pán minister! Kto Vás naučil čítať, písať a počítať? Kto Vás naučil základné zručnosti a poznatky potrebné pre uplatnenie sa? Áno, kradnúť Vás naučili iní, to učitelia neučia.
V našich deťoch je naša budúcnosť a čím hlúpejší národ bude, tým viac budete môcť kradnúť a robiť si čo chcete. Preto je Vaše stanovisko pochopiteľné.
Žiadajú o navýšenie prostriedkov do školstva každý rok. Jediný rozdiel je v tom, že doteraz neboli natoľko hluční a radikálni. Preto som rada, že sa do štrajku zapojí obrovská väčšina škôl a verím, že to dotiahneme do úspešného konca. Tento štrajk nie je len o zvyšovaní platov učiteľov. Tu ide najmä o to, aby si vláda začala vážiť vzdelanie, pretože len vzdelaní ľudia dokážu posúvať našu krajinu dopredu.(z portálu www.zborovna.sk )A štrajky ešte len začali. Nie len tie učiteľské, nespokojní sú všetci!
Začínajúci VŠ vzdelaný učiteľ zarába okolo 400eur mesačne, za prácou dochádza, alebo si platí podnájom a každý mesiac zistí, že mu z výplaty zvýši ledva 10 eur. A to nehovoriac o rodine, kde sú obaja pedagógovia. (Plat neplatí pre prestarnutých učiteľov s 30ročnou praxou, ktorí dnešným deťom nerozumejú.)To, že učiteľ pripravuje naše deti na život, vyučuje cudzie jazyky, informatiku a iné predmety nepostrádateľné pre uplatnenie sa v dnešnej spoločnosti je zanedbateľné.
Aj keď to pán minister nechce opätovne pripustiť a hádže zodpovednosť za štrajk výhradne na plecia učiteľov, nie je to pravda. Zodpovednosť je najmä na pleciach vládnych predstaviteľov, ktorí odďaľovali stretnutie s odborármi, pretože si mysleli, že sa učitelia zľaknú a pred štrajkom cúvnu. Namiesto rokovania získavali zo škôl vlastné štatistiky cez krajské školské úrady o počte škôl, ktoré sa plánujú zúčastniť štrajku, pretože neverili štatistikám odborov. Ale naši vládni činitelia sa prepočítali. Naozaj si neuvedomujú, v akej situácii je dnes slovenské školstvo. Neuvedomujú si, že kozmetické úpravy už nestačia. Sú potrebné radikálne kroky, ktoré začínajú najmä pri financiách. Každý učiteľ chápe, že je kríza. Na druhej strane neobstojí argument, že teraz nie je vhodná doba na zvyšovanie platov, pretože za 23 rokov vhodná doba ešte nebola. A pravdepodobne najbližších 23 rokov ani nebude. Nie je tiež pravda, že učitelia doteraz čušali.
Odporúčame