Som zvedavy ako chce dizajner vyriesit ekologicku lod, ked pri lodi TWIN CITY LINER su pouzite 2 dieselove motory MTU 2000 V8 M72 o vykone 720 kW. To bude tazky oriesok aj pre pana Ola Lilloe-Olsena (projektant lode TWIN CITY LINER). Pre porovnanie, ruske hydrofoil lode typu METEOR s dizlovym motorom Zvezda M400 V12 maju vykon 820 kW. Pre zaujimavost, podobne lode sa po 20 rokoch znovu zacali vyrabat v Niznom Novgorode (http://www.ckbspk.ru). Co je horsie, kupujeme si lode z Norska a my do Norska posielame lodnych konstrukterov, pretoze oni sami nemaju kapacity. Nechame spadnut lodenicu v BA a v KN, ktore mali 10 az 20x vacsiu kapacitu na vyrobu lodi ako Batservice Holding AS v Mandale (lodenica, kde bol TWIN CITY LINER vyrobeny). A co je najhorsie, nechali sme uplne spadnut aj katedru lodi na STU SjF. Este jedna generacia a lodiarina na Slovensku vymrie uplne. Slovensko na tento mega projekt dostane dotacie zo zahranicia a ako bumerang sa tie dotacie vratia spat do zahranicia. Smutne!