Južná R2 sa rozbieha, problémom je Zvolen
Prirovnanie s Zvolena s Pov. Bystricou je nevhodné - na Považí diaľnica prekonáva údolie, v ktorom je položené mesto (keďže ho neobišla tunelom), Zvolen je prípad iný. Tu sa priam vyžaduje prieťah , ktorý napokon jestvuje, musí byť len dobudovaný do priofilu R-cesty a pridať obslužný koridor. Výhodou je trasovanie cez priemyselnú zónu, ktorú by sa patrilo "usporiadať", navyše by sa elegantne vyriešili odbočky do zvolenských južných štvrtí (sídl. Sekier), ktoré sú dnes kritizované. Akým-takým porovnaním môže byť Einsteinova v BA, len s tým, že na Pohroní by sa neoddelila štvrť od Dunaja, ale len sídlisko od industrálu.
Opakujem, polovica trasy vo Zvoloene je vybudovaná ako východný vjazd a južný poloobchvat (R1xR2 Zv-centrum/Budča - R2xI/66 Zv-Krupina), pričom posledná uvedená križovatka bola ukončená len pred 2 - 3 rokmi.
Pravdaže, betonári budú presadzovať variant, z ktorého nie je vybudovaný ani centimeter, zbytočne vzbudzuje vášne a neprispeje ani riešeniu dopravy...