Ak niekto cestuje denne autom, asi nemá tak hlboko do vrecka, aby si nemohol kúpiť lístok za pár centov. Navyše, počas prvého mesiaca a pol bude mať 168-hod. lístok cenu 5,70 €.
Ak niekto cestuje denne autom, asi nemá tak hlboko do vrecka, aby si nemohol kúpiť lístok za pár centov. Navyše, počas prvého mesiaca a pol bude mať 168-hod. lístok cenu 5,70 €.
Nie, aktivisti vtedy navrhovali BUS pruh len na Štefánikovej, pričom tiež upozorňovali, že treba upraviť aj signalizáciu na križovatke pri SAVke.
Mesto nakreslilo pruhy na celom úseku od Mosta SNP, signalizáciu neupravilo, naviac sa počas celej trojdňovej akcie niekoľkokrát stalo, že dopravný policajti ručne zasiahli do svetelnej signalizácie tak, že uprednostnili Šancovú a predĺžili tak červenú na Štefánikovej.
Ako bývalý zamestnanec dopravného odd. magistrátu by si to mohol vedieť.
Tie v podjazde majú zabezpečiť lepšie pripájanie vozidiel, ktoré prichádzajú z Bajkalskej. Pri priraďovaní do končiaceho BUS pruhu budú dávať prednosť len autobusom, nie všetkým autám. Rovnaké riešenie už roky funguje v podjazde na Hodžovom nám alebo na staromestskej strane Mosta SNP.
Okamžité zrušenie bus pruhov bude znamenať, že budú stáť v kolóne všetci. Takto sa načas dostanú všetci čo využijú verejnú dopravu a počkajú si všetci ostatní.
Počty sedia, súčasná kapacita na Gagarinovej je nasledovná (v rannej špičke medzi 7 a 8):
L75 . . . 5 spojov, kĺbový bus (130) . . . 650 os
L201 . . . 9 spojov, kĺbový bus (130) . . . 1170 os
L202 . . . 10 spojov, kĺbový bus (130) . . . 1300 os
L212 . . . 8 spojov, kĺbový bus (130) . . . 1040 os (ide po Mierovej, ale stále z toho istého smeru)
regio autobusy . . . 16 spojov, krátky bus (70) . . . 1120 os (len spoje Slovak Lines v IDS BK; k tomu ešte nejaké spoje SAD DS)
2. pobyt na zastávke 40 sekúnd v žiadnom prípade nie je; za 40 sekúnd stihneš nie len obslúžiť zastávku, ale aj prísť k ďalšej (nie vždy, ale napr. medzi Ondrejovovou a Brodnou alebo Brodnou a Gagarinovou určite áno).
celkovo teda dokonca 5280 (resp. 4240 bez L212)
Akurát, pri stavbe polovičného profilu zaplatíš aj práce, ktoré potom využiješ pri dobudovaní do plného profilu. Ide najmä o nadjazdy, križovatky, terénne úpravy a pod. Od ich rozsahu sa potom odvíja cena dobudovania do plného profilu. (Napríklad na maďarskej M15 už viac menej stačí vyasfaltovať druhú polovicu.) Je potom pochopiteľné, že cena polovičného profilu nemôže byť presnou polovicou.
Na druhej strane, pri polovičnom profile ušetríš peniaze na údržbu (zimnú, letnú, dopravného značenia), ktoré by si inak vynaložil pri prevádzke cesty ktorá je len málo využitá.
Podľa tých nákresov to vyzerá, že by mohol využiť 29.augusta a Špitálsku. Prípadne preložiť trasu cez Radlinského a Americké nám.
Jednoducho... pražský magistrát dotuje tamojšiu dopravu oveľa väčším balíkom peňazí ako bratislavský. Samotný rozpočet DPP je väčší, ako rozpočet celej Bratislavy.
A dosiahnete tým čo?
Preložíte hlavné mesto do Banskej Bystrice alebo do Žiliny? Však tam vám tiež už dnes bezplatnú dopravu nedajú.
Zatiaľ to funguje len na predplatné lístky a len v smere na Záhorie. Aký lístok a kde kúpite si môžete nájsť napr. tu
http://www.bid.sk/cestovne-listky/
alebo tu
"ŤZP a ich sprievodcov, darcov krvi a vojnových veteránov v MHD...?...nie je ich na státisíce"
No schválne si podajte 211tku na MPSVaR, nech vám napíšu koľkým bol vydaný preukaz ŤZP. Budete veľmi prekvapený. A to už nespomínam darcov krvi a veteránov (ktorých je aj 70 rokov po vojne stále viac a viac).
Pán riaditeľ z Banskej Bystrice síce vraví pravdu, že na zľavu si u nich stačí vybaviť len čipovú kartu. Ale (odhlianuc od toho, koľkým návštevníkom Bystrice sa oplatí si túto kartu vybaviť) už celkom nespomenul, že aj s kartou občan ŤZP za cestovanie platí 0,15 € za jednu cestu, pričom ak potrebujete so sebou sprievodcu, platí aj ten. Ak takú kartu nemáte, platíte dokonca plných 0,70 € za každého.
A tu sa vedie boj o to, či sa majú prepravovať bezplatne (a pokiaľ možno aj bez karty).
Cenník cestovného v DPMBB: http://www.dpmbb.eu/documents/cennik_140101.…
Ale kým je dostatok voľných chodníkov v okolí bydliska, nijako to nemotivuje majiteľov vozidiel nejakým spôsobom parkovanie riešiť. Až bude táto plocha pre nich tabu, potom sa niektorí "zobudia" a bude záujem aj o parkovacie domy. A keď dopyt, začne sa tvoriť aj ponuka.
Mimochodom, nie je to tak dávno, čo obyvatelia Macharovej v Petržalke asi 3 roky bojovali proti prenajatiu parkoviska odťahovej službe... vraj tie miesta chýbajú a chcú tam parkovať. Už vyše roka je toto parkovisko znova prístupné. A koľko áut tam parkuje sa niekedy môžete ísť pozrieť... hlavne, že chodníky a cesty sú tam oparkované na maximum.
Vo Vrakuni pred jednou bytovkou parkujú autá šikmo tak, že zaberajú polovicu z 3-metrového chodníka. Vďaka tomu sa tam miesto štyroch áut zmestí až 6. Pritom na druhej strane tej istej cesty sú parkovacie miesta, ktoré som nikdy (či to bolo cez deň, v noci, cez týždeň či sviatky) nevidel všetky (najvzdialenejšie je odtiaľ asi 70 metrov) obsadené.
Už chcem vidieť, ako hneď po vyjdení z brány do domu preskakuješ chodník... či tých 1000 € by platil každý automaticky?
1,5 nie je dosť... je to len také minimum. Však si skús niekde nakresliť 1,5 metra široký koridor a chvíľu sa v ňom s rodinou prechádzaj... ako sa budete navzájom vyhýbať bez toho, aby ste do seba nevrážali, aby ste si aj nejaký osobný odstup nechali a pod. Príp. zober do ruky tašku s nákupom, detský kočík, psa...
No aj neviem... ale ja keď som bol malý (tak 30 rokov dozadu), tak so mnou k lekárovi chodili rodičia pešo alebo autobusom. A prežil som.
To nie je pravda... dnešná norma požaduje 1,2 auta na byt. Problémom však je, že developer tieto miesta spoplatňuje zvlášť a tak si Slovač kúpi len byt, ale o parkovanie veľmi záujem nemá (aspoň tam, kde kúpa parkovacieho miesta nie je k bytu povinná). Potom samozrejme parkujú po chodníkoch a trávnikoch a keď im to ide niekto vziať, tak sa rozčuľujú.
K tým miestam v administratívnych budovách... ak nie je nikde (napr. v BA) pomer využitia verejnej dopravy 50%, tak neviem na čo by tam niekto budoval miesta pre 100% zamestnancov. Ak by sa aj vybudovali, ktorá že firma bude pre všetkých svojich zamestnancov prenajímať parkovacie miesta. A ktorí zamestnanec si ho prenajme dobrovoľne sám (ak sa to dá). A to už nespomínam také drobnosti, ako má developer vedieť, koľko zamestnancov tam firma natlačí.
Tak, ono dosť záleží aj na tom, v čom spočívajú tie zmeny. Pre stavbyvedúceho môže zmenu predstavovať aj položenie kábla v trase o pol metra vzdialenej, resp. zmena povrchu chodníka z asfaltu na dlažbu.
Avšak určite sa každý deň nemenia také stavebné objekty, ako estakáda, obratisko...
Nie, myslím konkrétne tento jeden schválený balík zmien. Ak viete o iných, sem s nimi.
Neustále? Však všetky zmeny sa vyriešili v jednom balíku.
Odporúčame