Porovnávať Mi-17 s Apache Longbow môže iba diletant, a ty tu ideš kritizovať Galka že je neodborný. LOL
Porovnávať Mi-17 s Apache Longbow môže iba diletant, a ty tu ideš kritizovať Galka že je neodborný. LOL
Vysvetli mi, odkedy je Mi-17 bojový vrtuľník... pokiaľ viem je to viacúčelový a primárne určený na prepravu osôb (čo napovedá jeho kapacita 32 cestujúcich + posádka).
Cenu niečo cez 8mil. dolárov za kus dostali Indovia pri objednávke 80ks, samozrejme cena za kus závisí od počtu kusov a vybavenia: http://www.defenseindustrydaily.com/india-to-buy-8 0-mi17-1v-helicopters-02755/
Tie jeho údajné bolesti chrbtice by mali byť ešte priťažujúcou okolnosťou. Ak vedel, že zdravotný stav mu skomplikuje riadenie motorového vozidla, to je podobné ako keby sadol za volant nevyspatý či pod vplyvom alkoholu, narkotík či liekov, ktoré tiež ovplyvňujú schopnosť viesť motorové vozidlo
Na jednej strane mi je aj ľúto že od toho upustili, je to transparentné a hneď by sme videli kto koľko čerpá z verejnej kasy. Pravdepodobne by som sa dobre pobavil na priamom porovnaní ceny prenájmu v Liberálnom dome s vybranými inými poslancami, ktorí sa snažia čerpať príspevok do posledného centu :)
Na druhú stranu súhlasím s Radičovou že príspevok na kanceláriu by mal byť využitý na kancelárie mimo Bratislavy. A znížiť strop, mimo Blavy sú nehnuteľnosti lacnejšie. A nech to presadí u všetkých poslancov, nielen poslancov za SaS (presne toto isté robí napríklad aj SMER, akurát že tam budovu oficiálne vlastní strana, bol o tom pekný článok v SME :)
Len tu kritizujete Galka aký je vraj neodborný, ale skúste vyvrátiť fakt, že za 57mil. € sa dá nová avionika do strojov, ktoré buď nebudú môcť už lietať, alebo sa bude ešte musieť draho predlžovať ich životnosť.
Nebola by lepšia možnosť kúpiť nové? Vo svete ich nové kupujú po cca 8-14mil.$ za kus fungl nové, a to ešte nehovoríme o alternatívach od iných výrobcov, ktoré môžu (ale nemusia) byť v konečnom dôsledku pre SR výhodnejšie (kompatibilita s NATO, lepšia/NATO kompatibilná avionika priamo od výrobcu bez drahej prestavby, nižšie náklady na prevádzku a údržbu, vrtuľník na mieru súčasným požiadavkam a nie prispôsobovanie úloh dostupnej zdedenej technike...).
Momentálne ich máme 12, koľko ich skutočne potrebujeme? Koľko z nich je v súčasnosti aj reálne dostupných? Koľko z nich je možné využiť naraz?
Čo tak kúpiť za tie peniaze hneď 5 nových namiesto prestavby týchto starých vrakov a neskôr za ušetrené peniaze na prevádzku a opravy postupne dokupovať ďalšie?
To je síce všetko pekné, ale neviem neviem či by sa medzi bežnými občanmi našiel taký, čo by naše súdy označil za nezávislé a spravodlivé... tak čo včul teraz s tým?
Asi prvýkrát čo s tebou súhlasím :P
Nikto na to nezabudol, všetci o tom vedeli. Akurát Fico sa tváril že jeho sa to netýka...
Žalostné sú tie výberové konania a dodávanie IT riešenia... spýtaj sa hocikoho z branže, je to verejné tajomstvo. Minule bol o tom dokonca aj článok myslím že na ŽIVE.CZ a ja osobne to mám z prvej ruky (od človeka ktorý sa v tom pohybuje)...
Audity (ak sa robia renomovanými spoločnosťami) dokážu veľmi dobre zistiť neefektívne miesta. Samozrejme proces reengineering je lepší, ale problém oboch v štátnej správe je to, že oni aj vedia že to je na hovno, ale nebola tam vôľa to zmeniť. Pevne verím že pri tejto vláde sa tá vôľa nájde.
Jediný problém s auditmi je ten, že ich výsledky sa v štátnej správe pri riadení zvyčajne neberú do úvahy. Minule som rozprával s jedným konzultantom ako robil audit na úrade práce, sociálnych vecí a rodiny. Zistili že na vybavenie a vyplatenie niektorých dávok míňame výrazne viac peňazí, ako je suma tej dávky. Samozrejme sa meniť (zlučovať či zjednodušovať) ani rušiť nebudú, pretože to je už politická rovina, sme sociálny štát bla bla bla...
Byrokracia sa rozrastá, aby naplnila potreby rozrastajúcej sa byrokracie :)
V podstate je to niečo podobné, akurát to stávkujúci robia s cudzími peniazmi :)
A vieš že najväčšia sranda na tom je, že 1km tohto akože predraženého tunela je aj po zarátaní inflácie lacnejší, ako 1km PPP diaľnic Fica? A to hovoríme len o cene za výstavbu, ktorá bola v materiáloch uvedená osobitne, ďalší tunel je suma za údržbu a vysoké úroky...
Odkedy je Slovensko právny štát? Nevšimol som si. Všetky garnitúry doteraz, vrátane Ficovej ktorý sa tak veľmi rád oháňal pojmom právny štát, pracovali skôr na tom aby tu právny štát nikdy nebol.
Zadlžovanie sa na sociálne programy je doslova vyhadzovaním týchto peňazí, keďže to má iba krátkodobý efekt. Ak sa už máme zadlžovať kvôli podpore ekonomiky, tak nech je to na veci, ktoré pomôžu dlhodobo strategickému rozvoju ekonomiky - infraštruktúra (nielen cestná, ale napríklad aj internet či zariadenia cestovného ruchu), školstvo, výskum a vývoj... a to všetko podľa filozofie - Give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime.
Aha, a enterprise Linuxové riešenia sú potom na čo? Je pravda že už nie sú zadarmo, ale je to Linux práve s tými "zodpovednosťami" ktoré si spomínal ;)
Ale však vieš ako - štát to chce rýchlo, tak to nebude zdržiavať odstavovaním kamiónov ;)
Odporúčame