Sulík ponúkol spomedzi 18 zapojených najviac tak vyhral. Keby si ponúkol viac mohol si vyhrať a zarobiť ty, ale miesto toho iba štekáš.
Sulík ponúkol spomedzi 18 zapojených najviac tak vyhral. Keby si ponúkol viac mohol si vyhrať a zarobiť ty, ale miesto toho iba štekáš.
voľbou SMERu volíte predražené štátne zákazky a nenávratné pôžičky na premávku vláčikov (Cargo), škandalózne financovanie SMERu, zahraničné kontá SMERu... nie ľavicu nevolím :)
Pokojne to môže byť aj pravda, keďže sa berú do úvahy najmä diaľnice postavené alebo začaté za Dzurindu, Ficove slávne PPP v tom nie sú lebo ešte postavené nie sú :)
Kedy sa na Slovensku nominálne znížili platy (ak nerátame terajšiu krízu...)? Keby si aspoň napísal že robotníkom sa zvyšujú príliš pomaly, prípadne vôbec tak s tebou súhlasím.
Branisko stálo tesne pod 100mil.€ za 5km, čiže cca 500mil.Kč za km, a to sú v tom aj 3km privádzačov... samozrejme treba pripočítať infláciu ale nie som si istý či to robili aj v tej správe keďže metodika tam chýba... a možno ho do tej správy aj zahrnuli tak nám vyšli lacné tunely ;)
Zase si ukázal že jedinou podstatou tvojich príspevkov je nenávisť a klamstvo. Ale čo chcem od voliča SMERu, hádam len nie aby používal mozog?
A ty si dyslektik alebo debil?
"...kde zmizne tých zvyšných 4,9mld.€? Zožerú ich úroky počas 30 rokov splácania plynúce do zahraničných bánk ktoré vraj Fico tak nenávidí..."
Je to tam len treba čítať.
Bohužiaľ ZDŠ ti na takéto veci nestačí, keby si sa lepšie učil a dotiahol to vyššie vedel by si že v tomto prípade je dôležitá inflácia a nie kurz...
Takže ak aj rátame predražené náklady na diaľnice ako pre tunel a náklady na údržbu ako pre 500km ciest namiesto 75 čo robí 4,1mld.€, kde zmizne tých zvyšných 4,9mld.€? Zožerú ich úroky počas 30 rokov splácania plynúce do zahraničných bánk ktoré vraj Fico tak nenávidí, lebo sme si požičali cez súkromné spoločnosti, ktorým pôžičku aj tak musel vybaviť štát a aj sa za ňu zaručiť namiesto toho, aby si požičal sám za nižší úrok cez štátne dlhopisy (ktoré by mohli skúpiť napríklad DSS a tým zhodnotiť úspory občanov SR...)
ĎALŠÍ DôKAZ O TOM ŽE PPP JE PREDRAŽENÉ!
Samotná výstavba PPP diaľnic nás má stáť 2,5mld.€ za 75km, čo je 33,33mil.€ za km diaľnic, čo je cca 850mil.CZK za km - viac ako podľa tej štúdie vraj u nás stojí km tunela. Čiže oficiálne najdlhší (a najväčší :) tunel v histórii Slovenska.
A to ešte nevravím že dokopy nás to má celé stáť cca 9mld.€
Podľa správy www.telecom.gov.sk/pk/071741/priloha_3.rtf, pričom podobný údaj som našiel v rozpočte na rok 2009, sú ročné výdavky štátu na opravu a údržbu všetkých úsekov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá v SR cca 34mil.€ za rok, čo je za 30 rokov cca 1mld€, po zohľadnení priemernej inflácie dajme tomu 3% ročne to je 1,6mld.€ za všetky diaľnice a rýchlostné cesty SR v danom roku (vyše 500km).
A kde sa tam dozviem napr. cenu za km tunela? Metodológiu? Ktoré úseky z ktorých rokov brali do úvahy? Tam je iba zhrnutá omáčka a ceny za km v nížinách...
Tiež je zaujímavé, že podľa zhrnutia z Pravdy km diaľničného mosta stojí 10 000x menej ako kilometer diaľnice...
Ide len o to že úseky stavané alebo začaté za Dzurindu + možno niektoré za Fica neboli predražené.
Stále však platí že chystané PPP je nehorázne predražené, a to hovoríme iba o cene za stavbu (2,5mld.€ za 75km, čo je 33,33mil.€ za km diaľnic, čo je cca 850mil.CZK za km - viac ako podľa tej štúdie vraj u nás stojí km tunela), pričom dokopy nás to má celé stáť cca 9mld.€. Najväčší tunel v histórii Slovenska.
Píšeš zaujímavé veci, dakedy sa mi páčia, dakedy nie, ale určite by prospelo, keby si hodil odkaz na zdroj. Alebo si to cucáš z prstu?
Sme a Nový čas rozohrali špinavú hru voči Smeru, tvrdí Fico.
Ale keď kritizovali Dzurindu keď bol vo vláde tak to bola objektívna novinárčina a odhaľovanie skorumpovanosti :D
Na idol sa nesiaha, idol je svätý, a kto len na neho škaredo pozrie je triedny nepriateľ. Ďakujem, neprosím.
Re: TRIEDNY BOJ NIKDY NEKONČÍ, vždy keď poľaví pracujúci stráca
Základ je nízka nezamestnanosť, potom sa každý podnikateľ bude predháňať aby dal čo najviac sociálnych výhod, len aby dostal šikovného (a ak je nezamestnanosť veľmi nízka tak aspoň nejakého) zamestnanca. Ale flákači majú v kapitalizme smolu, tých nikto nechce, však načo aj. ;-)
Priveľa sociálnych výhod v situácii, keď je vysoká nezamestnanosť iba odrádza ľudí od založenia firmy a naberania nových ľudí, čiže bráni znižovaniu nezamestnanosti. Je super pre ľudí čo už majú prácu, ale čo tí čo prácu nemajú?
Re: Pre porovnanie
Štát nie je lepší vlastník - je to práve štát čo pristúpil na takúto predraženú vec. Súkromník by trval na výhodnejších podmienkach.
Pre porovnanie
Celý tunel Branisko (5km tunela + cca 2-3km ciest) stál 0,1mld€ a vravelo sa o ňom že bol predražený. Pre zjednodušenie rátajme iba 5km tunela. Po zarátaní inflácie (rast CPI za roky 1999-2009) to je 0,167mld€ za 5km tunela = 0,033mld€ za km. 75km diaľnic = 2,5mld€. Takže diaľnice stoja toľko ako keby celé šli tunelom
Údržba - v rozpočte na rok 2009 sú výdavky na prípravu a opravu diaľnic (nič iné som v rozpočte nenašiel) 30mil€ - 30*30 = 900mil. Ak predpokladáme priemernú infláciu na úrovni 3% (už sme v Eurozóne), náklady by boli cca 1,5-1,6mld€. Za všetky diaľničné úseky a rýchlostné cesty, ktoré boli v roku 2009 v prevádzke (k 1.1.2009 to bolo 580km)
No a nevravte že to nie je tunel ;-D
Re: Stačí si prečítať toto
Ale nie podmorské tunely v seizmicky aktívnych zónach ;-)
Re: Stačí si prečítať toto
zacitujem odtiaľ aspoň 3 vety
Turci sa vedľa podmorského železničného tunela v minulom roku rozhodli vystavať aj druhý podmorský tunel, tentoraz cestný. Stavia ho kórejsko-turecké konzorcium a zahŕňa výstavbu tunela pod morom v dĺžke 5,4 km a k tomu 14,6 km šesťprúdovej diaľnice po pobreží Istanbulu na jeho európskej i ázijskej časti. Na výstavbu budú potrebovať 5 rokov a bude stáť 0,75 miliardy Eur
Čítajte viac: http://dolezite.sk/Predrazene_dialnice_171.html#ixzz0niZEy2rd
Stačí si prečítať toto
http://dolezite.sk/Predrazene_dialnice_171.html ;-D
Odporúčame