+3
Zrejme Ťa sklamem, lebo ono je to zrejme presne naopak.
Mladý, (ešte) „hlúpy“ človek dostane odklad, lebo si podá prihlášku na VŠ. Tam ho zoberú (ktože by dnes neurobil prijímačky, no nie?)...
Pôjde na VŠ, tam získa nielen samostatnosť (určite väčšiu, než niekde v kasárňach) i prvé skúsenosti so samostatnosťou (čo by v kasárni nikdy nezískal, nanajvýš tak skúsenosti podobné tým, aké mávajú týrané deti).
Vypestuje si zvyk hospodársky ochraňovať vlasť prostredníctvom spotrebnej dane z návykových látok, lebo pri dlhých mesiacoch zavretý vo faktickej base mu iné ani nezostane.
Áno, vďaka tomu, že ho hneď po škole, nabitého vedomosťami i ideálmi, štát zavrie zo kasární, mu určite skvelo zvýši vyhliadky na budúci kariérny rast; blahoželám, z teba by bol skvelý minister školstva, akého by nám závidel aj doc. Chocholúšik. A ak by predtým náhodou nevedel, čo je to frustrácia, po tomto by si na tom mohol urobiť aj postgraduál.
Taký človek, ak by bol ešte slobodný, by si uvedomoval, že najväčšou hroziacou katastrofou by bolo jeho uväznenie v kasárňach, takže by odtiaľto ušiel pri prvej možnej príležitosti aj so svojimi nadobudnutými vedomosťami a nikdy sa neobzrel späť!
Okrem toho – načo „chrániť vlasť“, keď nám tu už pomaly nič nepatrí, všetko je rozkradnuté a sprivatizované a nám tu už zostali len dlhy?
Čo tu ešte chceš chrániť?!
Nemožný blavácky prízvuk a intonáciu, v ktorej sa namiesto čiarky používa otáznik?
„Pracovné miesta“ Wienkovej, Pažitného, Szalaya, Ďuranu (jedného i druhého) a ďalších všadeprítomných samozvaných vševedkov, majiteľov patentov na „objektívne expertízy“?
Snáď len nie celý tento kleptokratický kapitalizmus, ktorý našu vlasť už dávno hospodársky vykradol a z morálneho i kultúrneho hľadiska úplne vytuneloval!