EÚ pozostáva z poskokov oligarchov, politrukov, strednej manipulačnej vrstvy a otrokov! a mega oligarchovia sú za morom. No a treba udržiavať za pomoci médií omyl že "aké je to celé super!"
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Slovensko bude v jadre EÚ!!! a viete prečo? Lebo "Vy ste pre nás prínosom, máte dobré školstvo, Vás potrebujeme ako riadiacich pracovníkov, u Vás budú naše firmy vytvárať dane atď..." +elixír pravdy = "U Vás sú naše fabriky a potrebujeme žiadne dane, žiadne clá a potrebujeme Vašich ľudí za pásom. O školstvo sa starajte Vy aj keď Vám skoro nič neplatíme, Váš trh je Váš z hľadiska spotrebiteľa, z hľadiska dodávok je to naše ihrisko, poddaný makaj!"
Toľko klamstiev, hlúposti, demagógie a propagandy sa len tak ľahko nevidí. Jeden dríst za druhým. Čím skôr vystúpime z tohoto krachujúceho experimentu, tým lepšie. Zastavím sa len u tej tzv. výhodnosti eura. Keď si pozriete ceny základných produktov a platy v roku 2008 a porovnáte ich s dnešnými cenami a platmi, tak zistíte enormný nárast cien pri zachovaní platov.
Porovnaj si to v prvom rade. Za poslednych 10 rokov ceny narastli minimalne, ale mzdy sa takmer zdvojnasobili.
Mzdy sa za posledných 10 rokov zdvojnásobili? To si robíš srandu, že? V roku 2007 bola priemerná mzda 670 eur, podľa teba je teraz priemerná mzda 1340 eur? Si si istý?
Napisal som, ze sa takmer zdvojnasobili. Dnes sa priemerna mzda blizi k 1000EUR, takze ano, v porovnani s 2007 sa mzdy skoro zdvojnasobili.
Dnes si ludia mozu dovolit viac ako v 2007.
Preboha, ty si takmer ekonóm. Dnes je život ťažší a drahší ako pred eurom. Opýtaj sa normálnych ľudí. Nemecko je pripravené na znovuzavedenie marky a my Slováci sme naše koruny spálili.
Nie, dnes je zivot lahsi ako pred eurom. Ludia si mozu zo svojich vyplat viac dovolit. Opytaj sa normalnych ludi. Podotykam normalnych, nie susedov v osade.
Nemecko nie je ziadne znovuzavedenie marky pripravene, kks kde na tieto bludy a taraniny chodite.
Stačí sa pozrieť len na ceny bytov, prípadne stavebných pozemkov. Od prijatia eura ich ceny šialene vzrástli a kto chce stavať, prípadne kúpiť byt, tak je nútený sa zadlžiť na celé desaťročia. Aj to je výsledok prijatia eura. Udržiavanie eura je umelé a výhodné akurát pre Nemcov a Francúzov. Rozumný štát by z EÚ už dávno vystúpil. Že mám pravdu o tom svedčí aj to, že naši ľudia stavajú za hranicami v maďarsku lebo je to tam oveľa lacnejšie a maďari nemajú euro. To isté sa týka aj Čiech. Veď nie je tajnosťou, že naše "celebrity" vo veľkom kupujú byty v Česku z dôvodu oveľa menších finančných nákladov ako na Slovensku a to samozrejme Česi euro nemajú takisto ako maďari.Lenže nám Fico po prijatí eura dal zničiť našu korunu namiesto aby ju deponoval v depozitoch ako Nemci Marku, alebo Francúzi Frank. To svedčí len o jednom a to, že sami Nemci, resp. Francúzi nevedria v dlhý projekt eura. Kedy padne je otázka času. A potom budú v oveľa väčšej výhode tí čo euro nemajú ako tí čo ho zaviedli.
Krajiny sa zadlžujú oligarchii bankstrov, a to isté i ľudia, toto je ten perfektný systém pseudoekonomiky!! a dajú Vám autá, elektroniku, telefón za 1000EUR!! a všetko za neskutočného ničenia životného prostredia, lebo Money Money Money!!! a potom zostíte že ste vlastne otrok a idete im robiť ďalší kšeft s tabletkami na depresie... toto je mega super systém!!! takzvaný otrokársky!
Myslis, ze v Cesku sa ceny pozemkov a bytov od roku 2008 ani nepohli? Ked hovoris, ze u nas sialene vzrastli.
Ale vazne.
Rozhodne nie toľko ako u nás. Veď napríklad tí čo stavajú v maďarsku sami priznávajú, žer tam stavajú z dôvodov cenovej výhodnosti. Bolo o tom zopár článkov v novinách. A V Čechách je to to isté. No a to nemajú euro. Tak prečo sa to tam viac oplatí ako u nás keď je euro také "výhodné"?
Kto stavia v Madarsku? Ludia z Bratislavy a ludia z Kosic? Ludia z 1. a 2. najdrahsieho a najbohatsieho slovenskeho regionu?
Alebo mas na mysli ludi v okoli Rimavskej Soboty, ktori si kupuju domy a byty v Madarsku, lebo tie ceny v Rimavskej sa uz nedaju zniest?
Nestavajú tam len "chudáci", alebo Slovenskí maďari. Stavia tam hlevne veľa majetných Slovákov a ak už aj tí priznávajú, že je to z cenového hľadiska výhodné, tak o niečom to svedčí. Veď takí by nemuseli hľadieť na nejaké to euro a predsa to zohľadňujú. Ale veď nemusíme hovoriť len o bytoch, domoch a pozemkoch. Prečo na druhej strane hraníc kde euro nemajú sú lacnejšie napríklad služby v kúpeľných zariadeniach, alebo termálnych kúpaliskách? Pritom od prijatia eura u nás sa ceny za tieto služby v okolitých štátoch skoro nepohli, ale u nás áno a poriadne. A podotýkam, že napríklad do Poľska, alebo maďarska nechodia len obyvatelia prihraničných oblastí.Euro je pre malé štáty stratový projekt.
Stavaju v Madarsku bohati obyvatelia Rimavskej Soboty alebo Tornale lebo ceny nehnutelnosti su v ich okoli sialene?
Alebo stavaju v tom Madarsku bohati Bratislavcania, pretoze ceny nehnutelnosti v okoli Bratislavy su prilis vysoke?
Kto z tychto dvoch skupin tam stavia a preco?
Nauč sa čítať a hlavne chápať. Ak nato nemáš tak sa nesnaž debatovať.
Ak nie su argumenty, prichadzaju urazky. Vzdy to tak bolo, v realnom svete aj na internete.
Argumentov som uviedol v predošlých príspevkoch dosť, Ak píšeš nezmysly ktoré som nikde nenapísal, tak sa s tebou nedá debatovať, ale len ti povedať, že klameš. Ja som písal niečo o cenovej výhodnosti a ty tu táraš o bohatých obyvateľoch RS a Tornale. To sú dve veci a opakukem nevieš to pochopiť. Alebo nechceš.
No, ked hovoris, ze v Madarsku to je lacnejsie, tak sa pytam, ze pre koho a ty nie a nie pochopit. Trepes sa, hadzes sa, len nie priznat, ze lacne je to iba preto, ze to kupuju ludia z najdrahsej a najbohatsej oblasti Slovenska, ktori maju nehnutelnosti vo svojom okoli predrazene.
A tiez odmietas priznat, ze ludia v chudobnych oblastiach Slovenska maju celkom na haku stahovanie sa do Madarska, pretoze sa im to tam NEOPLATI!
Pre mna su to samozrejmosti. Pre teba asi novinky.
A ukaz mi jedno klamstvo v mojom prispevku. Ak nemas, cakam ospravedlnenie, ze si kecal.
Výhodnejšie je to pre všetkých. Chceš povedať, že za hranicami stavajú len bohatí? Bolo o tom dosť článkov v Živote, alebo aj v iných médiách kde sa jasne písalo, že v Rakúsku stavajú aj ľudia zo strednej vrstvy. To, že tí čo sú vzdialenejší od hraníc tam budú stavať menej je hádam prirodzené. No a že chudák stavať nebude ani doma ani vonku je jasné aj Janovi z Hornej Dolnej lebo ten nato nikdy nebude mať. Kerby to bolo podľa teba tak vlastne nikto nejde stavať, alebo kupovať von a predsa sa to deje a vo veľkom. Tak ako to je? A že tam stavajú hlavne bohatší? Prečo, keď by celkom dobre mohli stavať aj doma veď peňazí majú dosť podľa teba. Asi preto, že aj im sa to oplatí.Klamstvo? Písal som ja niečo RS, alebo Tornali a že ceny sú tam šialené? Ja som písal všeobecne lebo takto to je na celom Slovensku, že pokiaľ ľudia môžu tak stavajú či kupujú za hranicami a ty sa snažíš nenápadne ťahať sem regionálne záležitosti. Takže kecáš a klameš a ospravedlňovať sa ti nieto začo.
podobne to vidim aj ja a euro asi padne s tante merkel, nebyt doho. ze francuzom nemci dovolia trochu do toho kafrat, tak francuzi su davno na franku, necakali by ani ci by bol brexit ...uvahy boli aj v inych zapadnych statov eu , ked sa zacala rucat grecka ekonomika a dalsie...
Súhlasím. Lenže na rozdiel od nás tí čo euro nemajú nato nedoplatia a tí veľkí čo euro majú sa potichu na jeho pád pripravujú resp, už sú pripravení lebo inak by neboli deponovali svoju národnú menu. My na rozdiel od nich sme si ju zošrotovali a budeme po páde eura platiť ťažké milióny na jej znovuobnovenie.
Rovnako ceny bytov, dokonca este viac, vzrastli v Cesku, Madarsku a Polsku. A tie ziadne euro nemaju, Tym sa cely ten tvoj pseudoargument ruti ako domcek z kariet.
Za hranicami v madarsku ludia stavaju akurat tak pri Bratislave. A s eurom to nema nic spolocne.
Hlúposť. Stačí sa ísť pozrieť k hraniciam do Slovenského Nového Mesta. Tam kupujú a stavajú Slováci za hranicami takisto len sa o tom píše menej ako o tých pri Bratislave. A kdeže som napísal, že ceny bytov vzrástli viac v maďarsku, Poľsku a v Česku? U teba zdá sa víťazí klamstvo nad pravdou.
Nove Mesto nad Vahom je od hranic dost vzdialene, ty asi nebudes Slovak ked toto nevies :DDD
keď majú ľudia viac peňazí tak ceny rastú. Normálne, nie? To sú základy z ekonómie mojko
Z obrázku vyplýva: Cha ch cha! Ako sme vás obabrali - zničili váš priemysel, poľnohospodárstvo, armádu, obchodné siete, vzali si vaše banky, polovicu vašich miezd a zadlžili vás! No a teraz, keď už nič nemáte - choďte do hája, nespĺňate podmienky pre "jadro" - už nič nemáte!
Zniceny priemysel? Dnes mame vacsiu priemyselnu produkciu ako kedykolvek v minulosti. Tak ake znicenie? :DDD
Polnohospodarstvo? To sme si znicili sami. Dokazom je, ze ostatne staty EU, vratane nasich susedov, nemaju s polnohospodarstvom ziadny problem a vacsina potravin na pultoch predajni je z ich domacej produkcie.
Obchodne siete? Ty musis asi bluznit, nikdy nebola na Slovensku ani zdaleka taka siroka siet obchodov ako je dnes.
Kto si vzal nase banky? A ake nase banky, koho nase?
Polovicu miezd? Ty bluznis? Za sociku zarabal Slovak 10 menej ako rakuska upratovacka.
Väčšia priemyselná produkcia? A čoho? Akurát automobilových súčiastok. Sme jednostranne orientovaný na autá a keby vo svete vypukla automobilová kríza tak rachneme, že to nebude pekné. No a keď si naši susedia poľnohospodárstvo nezlikvidovali ako píšeš, tak je zaujímavé, že si nezlikvidovali ani národnú menu. Olinko a ty sa nepamätáš keď Mečiar vyzýval aby sme kupovali produkty našej výroby a takí ako ty na čele s Dzurindom ste sa vyrehotávali, že načo veď dovezieme zo západu? A dnes píšeš to isté čo vtedy tevrdil Mečiar už aj ty??? Vyšli ste v porovnaní s Mečiarom z toho ako pekní hlupáci a to sa týka aj eura.
Automobilove suciastky? :DDD Vyrabame vsetko mozne, a hlavne produkty s vyssou hodnotou ako za sociku. Praveze za sociku sme mali priemysel jednostranne orientovany.
Co ma prosim ta euro spolocne s tym, ze sme si znicili polnohospodarsvo? To sme si znicili davno pred prijatim eura.
Dzurinda nikdy nic take netvrdil, klames a taras ako vzdy.
Ty klameš až je to smiešne. My čo sme starší si dobre pamätáme ako Milkloš s Durindom vykrikovali, že nemusíme dorábať, že si kúpime zo západu a spolu s médiami osie.rali Mečiara keď povedal aby sme kupovali naše výrobky. Nie sme ešte všetci takí sprostí ani zábudliví aby sme si to nepamätali. Pravdaže ty ako volič SDKÚ by si na to veľmi rád zabudol. Lenže to sa ti nepodarí a pri každej príležitosti Vám to radi pripomenieme aby ste videli akí ste boli hlupáci keď ste naleteli na báchorky Spišského potkana.
Tak to sa ti muselo snivat, lebo ani Miklos ani Dzurinda nic take nevykrikovali.
Ale v jednom mas pravdu, nie sme vsetci sprosti a zabudlivi, preto je dnes z toho tvojho Meciara politicka mrtvola a HZDS je na smetisku dejin. :DDD A zakazdym ti to rad pripomeniem, aby si vedel, aky si hlupak ked este stale veris bachorkam zlocinca z elektry :DDD
...existujú lieky aj na pamäť, navštív svojho lekára alebo lekárnika...
Uplne by stacilo, keby si sem dal odkaz na video alebo rozhovor kde nieco take tvrdia, ale toho samozrejme nie si schopny, lebo taras, ako vzdy :DDD
Nikto ani ja si nebudem evidovať čo vybľakoval Mikloš s Dzurindom pred 2Oimi rokmi. Stačí, že si nato viacerí pamätáme. Hádam nakoniec poprieš aj tie drísty o dvojnásobných platoch.No a len tak ako malú zlomyseľnosť ti musím pripomenúť, že ani ten Dzurinda nebol taký hlupák aby si poplietol Slovenské Nové Mesto s Novým mestom nad Váhom. A ešte jedno. Kdeže je dnes SDKÚ? Musíš byť z toho ako jej volič riadne vedľa.
ole..za sociku bolo, ked ats stal 0,70 Kčs ...................na to, aby si mohol kupovat, potrebujes bubaky a nie obchodnu siet, aj za sociku si za peniaze kupil v prahe dom......
jedno bez druheho nefungujee....
za socializmu si mohol akurát tak kúpiť červenú hviezdu v obchode s nápismi: obsluhuje Vás brigáda socialistickej práce, závery zjazdu plníme na 124%, nech žije KSČ. Inak raz nebol toaletný papier, pracie prášky, zápalky a vlastne skoro na všetko, väčšinou podradnej kvality, si musel vystáť rad.
ATS za 0,70Kčs si mohol kúpiť kto? Žeby eštebáci? 0,70 bol papierový kurz. Pre občana ak náhodou dostal devízový prísľub bol, ak si to dobre pamätám, so 125% prirážkou, teda za 1,60 Kčs. Vlastniť cudziu menu bol trestný čin.
saso, nepochopil si poentu ...to plati aj dnes, ze : za peniaze kupis aj v prahe dom ..trosku sa povznes nad manual....
keby si nahliadol do archivov colnikov z cias socialimu, tak by si videl kolki cestovali a kupovali vonku, a neboli to iba papalasi.... /strojari, herci, muzikanti, vojaci, energetici, hydrologovia, atd., atd., atd. ..../
Prostáčikovia netušia, že zisky sa odvádzajú do materských krajín, že cenu výrobku tvorí najmä know-how, dizajn, patenty, materiály .. a nie montovacie práce, že my platíme ešte aj "motivačné" darúvame pozemky a odpúšťame dane...My NIKDY nebudeme mať také platy, lebo NEVYRÁBAME ani jeden taký kompaktný výrobok, dokonca ani tú embéčku už nie, ani 1203-ky či električky...A keďže banky nie sú naše, ani len štátne úvery nedostaneme, iba ak koristnícke, ktoré znížia zisk takmer na nulu...Preto tie štáty, ktoré vyrábajú KOMPAKTNÝ výrobok, môžu z daní odvaliť farmárom, školstvu, zdravotníctvu , penzistom atď!!! Obchodnú sieť máme akurát JEDNOTU, ostatné sú zahraničné, ani len to TESCO nezostalo! A ešte aj tá Jednota predáva väčšinu zahraničných potravín! Prostáčik netuší, že SLSP je Erste a Tatra je Raiffaisen, VÚB talianska Intesa...
No, myslela som, olé, že si predsa len rozhľadenejší, šok! OLĚ! HIJÓ!
EÚ bude existovať dokým bude oligarchické zlo schopné ovce oblbovať! Ako prosperuje? daj príklad ukazovateľa! Západ vyžieral východ, na tom žil... to je prosperita? Teraz tu začínajú západné firmy zatvárať SROčky lebo chcú dodávať napriamo, áno, takto budú ešte tak 2-3 roky prosperovať a potom čo bude? Dlh EÚ za zvyšuje do megadlhu US! je to nezaplatiteľné!!!! ako to robia US? no vojensky vraždia v iných krajinách a kolonizujú! to je cesta?, o čom to prosím točíš??!!!
Ako EU prosperuje? Ukazovatelov ti mozem dat mnostvo, zivotna uroven, priemerna dlzka zivota, uroven zdravotnej starostlivosti, rast exportu, rast HDP atd atd atd.
Nas vzdy vyzieral len vychod, nie zapad.
Koho prosim ta USA vrazdia a kolonizuju? :DDD
Vykradol Irak, štátnu pokladnicu aj Sadámovo konto, vykradol Líbyu, štátne konto aj Kaddáfího, ťažil zadarmo ropu, kupoval za centy ropu od islamistov v Líbyi, Iraku, Turecku...zrejme všade je to rovnaké...! A ešte zničil krajiny, zadlžil - a teraz bude "investovať!"
Aj ZSSR bol neuspech a vojnovýexistoval. Nenavidel som to komunisticke politbiro všetko idelogicky usmernujuce, vsetko riadiace a vo vsetkych spoločenských sferach neomylne. Skapal a raz skape aj táto ďalšia odporna ideologia riadená komisarmi z Bruselu. Dúfam, ze sa toho dozijem.
Fotka 3 predstaviteľov európskej moci vypovedá o všetkom. Ešte kúsok a mame ich. Tí hlupáci už nebudú mať možnosť ani zdvihnúť ruku. Jednoducho budú v našom jadre. V našom novom Ríme. Naše kolónie získané cez pár podplatenych hlupakov - zradcov. Tomuto snu sa pôvodne nedalo veriť a predstavte si vyšiel. V jednoduchosti je najväčšia genialita.
Pani/slecna Lenka vy akože kde žijete? Dolnej polovici to vaše oslavovane euro prinieslo len zvýšenie cien a stále žijú na 500 - 600 E. Jednoducho nechápem akym výpoctom dosahujete tie priemerné platy? Bolo by vynikajúce keby ste nám nabudúce tento výpočet odprezentovala. Myslím koľkí majú plat do 500, koľkí do 600 atď a.pri pernamentnom zvyšovaní daní aj čisté príjmy. Budem čakať pani jadro milujuca Lenka.
Tak strašne vas trápi osud Česka, Polska a Maďarska a ani slovo o PINGs. Grécko a Taliansko je už vyliecene? Či dobre chápem jadro to vylieči?
Neskutočne závidím bratom čechom. Opäť nás predbehnu. Držím im však palec. My sme už asi strateni.
Keď vstúpiš do klubu, predpokladá sa, že klub má pravidlá ktoré budeš rešpektovať.
Ak ich nechceš rešpektovať a máš lepšie pravidlá, nemusíš do toho klubu vôbec vstupovať.
netrep. Bolo referendum o EU. Ci si iba napamatas?
Referendum na Slovensku v roku 2003
Referendová otázka: "Súhlasíte s tým, aby sa SR stala členským štátom EÚ?". (92,46% hlasovalo ÁNO, 6,2% hlasovalo NIE)
Účasť bola 52,15% a referendum bolo platné.
Nechces sa ospravedlnit za tento svoj prispevok, ze si spravil chybu?
lenze , kazdy seriozny klub ma pravidla na vstup do klubu a aj vystup z klubu...tento ich na vystup nema.... teraz to vidime na haandrkovani s velkou britaniou,
Británia si odhlasovala výstup a aj ho realizuje, ale podľa teba EU také pravidlá nemá a jednania o výstupe podľa tých pravidiel nazývaš handrkovaním. Inak si celkom zdravý, či???..:-))
predstav si ze ano, neviem o com pises, ale ani ty nevies o com pises, pises, aby si psal.....
k veci: keby sr teraz chcela vystupit z eu, podla coho by sa urcovali podiely na vzajomnych povinnostiach a zavazkoch, ???? .... podla akych pravidiel teraz jednaju eu a v. britania ?... britania chce to a eu ine? naco su zriadene komisie, ktore maju pripravit jednania o odchode ???
keby to malo pravidla tak, kazdy clen tohto zoskupenia by vedel, co obnasa vstu a co obnasa vystup z eu a nie ako teraaz s vb, ze co ich napadne tak to zacnu riesit....
Lenka, ste trdlo,ktoré permanentne dokazuje, že ekonómii nerozumie a nedokáže abstraktne myslieť. Vy si vážne myslíte, že Nemci naskočia na Macronov plán a budú platiť za Francúzov dlhy?
Mali ich vyššie aj pred rozdelením štátu.
Podstatné je, že rozdiel sa už takmer zmazal a niektoré pozície sú už lepšie platené na Slovensku.
Jasné. Preto naši ľudia stále odchádzajú a pracuju v Čechách, nase deti tam chodia studovat na VS a zostávajú tam pracovať. Teraz som si spomenul aj na opačný trend. K nám sa tiež hrnú ťažko pracujúci českí manažéri cez české holdingy, ktoré skupuju zbytky co tu zostali. Plynarne, elektrarne ...
najmenší výber z bankrotomatu, ktorý som v CZ videl, je liter - a môžem povedať, že stečie, ani neviem, ako a kde
u nás stále vyberieš aj iba 10 €, trosky ktorejžto bankovky ma budú sprevádzať 3 takými bežnými dňami
boli síce časy, kedy som v Česku fungoval lacnejšie, ako doma, ale zjavne sa minuli
takže reálne tie ich mzdy budú možno horšie
plus neskutočne otravné zmenárenské manévre, keď chce ísť pepan kdekoľvek (alebo keď idem ja do Česka), na čo už bežná slopač aj zabudla
plus výkyvy výmenných kurzov, kedykoľvek si česká podnikochrapač zmyslí - eurozóna je v tomto podstatne stabilnejšia
Odpust si tie invektivy k slovakom, spravas sa ako chrapun.
Zmenarenske manevre netusim co su a to cestujem hodne aj po EU, aj mimo EU.
A, vyberam z bankomatov - naraz po prijazde vacsiu sumu, vyber z ATM je prepocitavany devizovym kurzom = vyhodnejsie ako hocijaka zmenaren.
B, mam niekolko penazeniek a v kazdej zasobu meny, aby som nebol na holickach ak nie je banka poruke. Ked viem ze pojdem do krajiny X, s pasom beriem rovno aj dotycnu penazenku a pohoda.
Ak vidis komplikaciu, tak len preto lebo chces.
dá sa dizertabilne dokázať, že slopač je naozaj slopač
štatistiky o alkoholizme, etnológia, kultúrne/literárne odkazy na abúzus alkoholu, etc.
nie sú to "invektívy", ale konštatovanie pre niekoho zjavne nepohodlného faktu
vyrovnaj sa s tým, ako chceš
okrem toho majú ešte kopec iných "pozitív", ktoré by sa rovnako dali a aj mali - pre zvýšenie sebauvedomenia - pretaviť do trefných názvov
Pro tvé info, nejmenší výběr z ATM je 200Kč. ostatní ani nechci komentovat
naposledy to bol ČSOB bankrotomat v Telči, teda bankrotomat mojej banky, mi nižší výber neponúkol
je možné, že sa tak správa pri detekcii "zahraničnej" karty a k domorodcom sa správa inak
istý čas keď som prerátal kolegovu výplatu (docent, prírodovedecká fakulta na cuni) na €, tak som bol na tom o kus lepšie (VKS 2a, teda "niečo ako SAVkársky docent")
Práveže výborne vyhovuje.
Ceny od roku 2008 vzrástli o 12%.
Ak mzdy vzrástli o 33%, tak záver je jasný. Len či ti bude vyhovovať.
mzdy od 93 narastli celkovo o 1/3 cize z20 000 SKK na 1000€
ale ceny potravin rastu kazdym rokom nie je to sice 12% ale rocne od 0.7 do 8% je si to mozne dohladat. najvacsie cenove skoky boli v 2001 a po prijati eura 2009-2010
Mas tam mnozstvo nepresnosti a zavadzajucich informacii.
Mzda v roku 1993 bola 178.55 eura v kurze 30,13 Skk/Eur
Mzda v roku 2016 bola 912 eur
Praveze po prijati eura v 2009 aj v 2010 bola dovtedy rekordne nizka inflacia, aku Slovensko nezazilo od padu socializmu.
inflacia - medzirocna zmena
2009 +1,6%
2010 +1%
2011 +3,9%
2012 +3,6%
2013 +1,4%
2014 -0,1%
2015 -0,2%
2016 -0,5%
Porovnsj ceny z pred 1998 a potom sa bavme. Po vstupe do Euro zalara narodov isli viacere potraviny aj o viac ako 100% hore takze uz nebolo kam zvysovat, lebo uz aj tak sme mali po vstupe ceny vyssie ako v EU a to pri 1/4 platoch. Nekecaj ze to tak nebolo, cestoval som vtedy dost po EU a viem za co som tankoval a nakupoval v Grecku, Francuzsku a na Slovensku.
Podakuj Curindovej zlodejskej luze za vypredaj podnikov svojim dolarovym sponzorom za babku a za dvojnasobne ceny. Aj ked tusim sluboval platy.
Vyhovuje?
Ak mas vlastnu, pocitovu statistiku, tak, vsetko co pises je pre teba pravda.
Neviem co spred 1998 mam porovnavat. Ved to porovnaj ty alebo aspon napis co konkretne odkedy dokedy chces porovnavat.
Poloretardovanym vyrazom typu Euro zalar naozaj nerozumiem. Bud sa vyjadruj ako normalny clovek, alebo kasli na diskusie.
Tusim ryza a cukor sli okamzite so vstupom do EU o +100% s cenou hore.
Benzin som v 2004 tankoval u nas za 1.3-1.4€ a v Grecku za 1.15
Na parafraze byvaleho nazvu ZSSR "žalár národov" si stojim. Pri vstupe nam medialne vymyvanie mozgov slubovalo partnerstvo a zatial je to diktatura (v temach do ktorych Brusel nema co strkat rypak) a sprosty kolonializmus (vyvoz vyrobkov vytvorenych lacnou pracovnou silou zdanivany inde vdaka tekutym firmam a naopak odbytiste braku co sa na zapade nepreda). Vsetko zdokumentovane veci - zdrojov si desiatky, vygugli si.
Hitler by si nevedel vynachvalit tuto situaciu.
Co sa nedalo silou da sa zapredancami.
Francúzsky prezident Emmanuel Macron a nemecká kancelárka Angela Merkelová, pokračujú v príprave na vyhlásenie Spojených štátov Európskych - zachcelo sa im vládnuť v Európe a nemať konkurenciu v "regionálnych" vládach -
Chcú navždy pochovať suverenitu členských štátov - a nahradiť jednotlivé suverénne vlády jedinou neomylnou Brzselskou vládou, v ktorej budú o celej Európe rozhodovať politici Nemecka a Francúzska - výstavba Štvrtej Ríše ide do definitívnej podoby
No a? USA, Kanada, Brazilia, India, Ruska federacia... vsetko su to "unie" zlozene z viacerych statov. Som za to, aby aj EU isla po ich vzore. To, ze vytvorenim federacie, unie atd atd atd jednotlive clenske krajiny stratia cast suverenity je hadam jasne a prirodzene.
Nuz, pravda je skor taka, ze nezalezi na tom, co chces ty a tvoji pani z ruska ambasada. Podstatne je, co chcu Slovaci. Preto sme v EU a v NATO.
+++ Asi tak... A k tej "suverenite", ktoru mame akoze stratit. To, ze o mne nebude rozhodovat par nenazratych a skorumpovanych idiotov z nasej vlady a ti nimandi z nasho parlamentu, mi nebude vadit absolutne vobec. :))
+1
Buchlakova zase perli... Vraj mzdy o tretinu vyssie ako pred Eurom.. A co mali, vzhladom na inflaciu, klesat?
Nech radsej porozprava o raste cien, ako sme horko zaplakali po zavedeni eura a ako sme dodnes v EU za zobrakov a lacnych otrokov z vychodu - oproti kolonialnym fadistom z EU.
Zmiznut z toho zalara narodov cim skor.
tebe dobre prekvapkáva
euro konečne zreálnilo ceny - pred jeho zavedením chodili rakúski dôchodcovia nakupovať sem, keďže im vekslácky kurz - tradícia ešte z čias Vashíčka Klausů - fasa vyhovoval
po prechode na euro sa zrazu ukázalo, že v Rakúsku je zrazu lacnejšie, a keďže pre 10 % SVK je reich v dosahu MHD, začali nakupovať nohami, čo stlačilo aj slopenské ceny poněkud dolu
ďalšia forma nakupovania nohami sú zahraničné eshopy - napr. v 2009 som asi 80 % cyklistického materiálu bral z GB (a ver tomu, že v Evans Cycles, Wiggle alebo Chain Reaction Cycles sa na odchod GB z únie netešia ani dnes), situácia je taká, že dnes beriem asi 50 % z lokálnych shopov, lebo ceny sa zrovnali (smerom dolu) a zvyšok tak 50:50 GB:.de
moreover, vďaka kríze tu bolo pár rokov deflácie (a keby slopač nežrala buržo červíky na buržo hákoch, tak si v nej mohli rochniť dodnes)
takže vo výsledku drístaš
Prekapava dobre tebe. Kto chodi kupovat do Hitlerova, plati DPH rakusku a nie Slovensku, podporuje hitlerovych vnukov a nie slovenskych obchodnikov, rakuskych vyrobcov atd. Taky blb zasluhuje aspon dvojnasobne dane za svoju sprostost a nie podporu.
To co spominas je vysoko specializovany material ktory 99,9% obyvatelstva nepozna a nezaujima.
ak niekoho nezaujíma "vysoko špecializovaná" cyklistika, zaslúži si v 40ke infarkt :P
ale zjavne sa snažíš z toho, čo píšem, nejako (márne) vyštrachávať kontraargáče
lenže to nejde
to sa totiž netýka len "vysoko špecializovaného materiálu, ktorý nikoho nezaujíma", len niekoľko desiatok tisíc ľudí (súdiac podľa 81 666 registrovaných júzrov iba na mtbiker.sk - to je cca. Žilina), to sa týka hocičoho, čo zbadáš v hainburskej Gallerii Danubia, len čo tam vlezieš
budem podporovať toho, kto ma menej olúpe - to je práve výhoda únie
a inteligenčne nedomrlí, ako napr. ty, nám, čo sme nakupovali nohami, môžu jedine oblízať prsty na nohách, lebo to my sme spôsobili skonvergovanie cien (well, nie úplné, to je ale otázkou času :D) - môžem ti dať číselko na PayPal donations, he he he
prípadne by ste sa mohli dobrovoľne dať mesačne na 1 deň zavrieť do klady a sprístupniť svoje tupé hlavy na prefacking :D
mzdy o tretinu, ale co tak ceny.
maslo 5KCS teraz 3€ (cca 94 KCS)
Mlieko 2KCS teraz 0.89€ (26 KCS)
chlieb 1:1 cena v KCS a €
a zvysok nema cenu ratat
to, že euro je jen politický projekt bez ekonomického základu už přiznali i ty tvoje špičky EU. V překladu pro méně chápavé - je to likvidace jednoho ze 3 pilířů řízení národních ekonomik dle potřeby vlastního státu na úkor rozhodujícího člena - Německa.Francie pouze tlakem na udržení, nebo ještě lépe rozšíření eurozóny se snaží pouze zachovat skupinu plátců (malý členi eurozóny) svých dluhů a života nad poměry. Takže pokud ti to vyhovuje , pak OK. My si raději budeme hospodařit se svými financemi a ne je odevzdávat cizím.
Skor my si musime uvedomit, ze je nacase vybodnut sa na zapad a spoliehat sa konecne sami na seba. Zapad mal odjakziva s nami len spinave plany - lacna pracovna sila, odbytiste 3. a 4. triedy smejdov co u nich nik nechce, blbci na zdochynanie v ich zlicineckych vojnach..
Odporúčame