Zdražovanie poistiek a spustená reklama k podpisovej akcii je obyčajný blaf poisťovní.
Ani jedna poisťovne nemusí dvíhať platbu ani o cent.
Čo môžu spraviť, je prehodnotenie niektorých sadzieb pre zvýšené poistné plnenia niektorých rizík.
Od toho sú ale aktuári, ktorí sú schopní to prepočítať a zdôvodniť.
V drvivej väčšine úplne postačuje, aby nedávali akési nezmyselné vstupné bonusy, napr. za počet rizík, alebo nedávali nezmyselné zľavy pri prepracovávaní starších typov poistení, ktoré nespĺňajú dnešné nároky a predstavy klientov.
V neposlednom rade by mali prehodnotiť súčasti obchodnej politiky - provízne poriadky agentov, kde by postačovalo ponížiť provízie o tých spomínaných 8 %.
Dnes je už právo každého klienta vedieť, akú agent zinkasuje províziu z ročnej platby poistného klientom. V niektorých poisťovniach za zhodnú PZ dostane jeden agent napr. 200 €, no druhý 120 €. Aj tu je rezerva v nákladoch, čo poisťovne nepriznávajú.