ach no čo vziať mu papiere
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Prebehla tu riadna cenzúra, totalitné maniere denníka Pravda.
Vymysliet nejaku aplikaciu kde si pocas jazdy vodici kamionu zabavnou formou
strihnu kto komu ustupi a ten co nevyhra nebude zbytocne predlzovat
dobu predchadzania vitaza .... :-)))))))
Zrejme o tento aspekt skolenia neustupcivosti slo dotycnemu pri nebezpecnom manevri ...
Pravý pruh diaľnice sa pomaly prestáva používať, pretože ten je preplnený kamiónmi. Jeden za druhým sa ťahajú v nekonečnéj šóre. Je problém zaradiť sa na diaľnicu a potom odísť z nej lebo sa musíš pichnúť medzi dva kamióny a cítiš sa ako orechová škrupinka medzi dvoma kameňami čo ťa idú rozmačknúť. Tu už prestáva diaľnica plniť svoj účel a stáva sa z nej "železnica" pre kamióny, kde je občas dovolené aj v ľavom pruhu prejsť obyčajnému smrteľníkovi vo svojej "škrupinke"
Toto je neudržateľný stav, ktorý sa bude musieť riešiť.
Výstavbou nových diaľnic to iste nebude - keďže ani na tie doterajšie nie sú peniaze.
Tak aký bude tlak?
Na obmedzenie kamiónovej dopravy!
Čiže kamionisti si svojou dominanciou sami pília konár pod svojou existenciou.
Vymenuj materiálne predmety ktoré sa nevozia na kamióne, ich počet predstavuje zhruba výšku tvojho IQ. Ak ti ani toto nestačí, skús si predstaviť ekonomické súvislosti, čo však vzhľadom k predchádzajúcej vete zrejme nebude možné.
Hmm.....vieš kto v príspevkoch na akúkoľvek tému začne okamžite útočiť na IQ akéhokoľvek prispievateľa?
ten, kto si nie je svojím IQ istý.....
Každý rozumný človek použije argumenty.
Vzhľadom na tvoje chabé argumenty je šermovanie s IQ logické.
Ako?
vysvetlím.
Argumentuješ tým čo všetko sa vozí na kamiónoch - iba komentuješ aktuálny stav, ktorý je PRÁVE predmetom kritiky.
Spomínaš ekonomické súvislosti, ktoré sú DôSLEDKOM tohto stavu.
Takže?
Pre poriadok:
O čo ide:
Na diaľniciach je evidentný stav čím ďalej viac prevažujúcej kamiónovej dopravy.
Pre firmy je kamiónová doprava výhodná: viac na nej zarobia a majú väčšie zisky ako by mali investovať do dopravy po železnici.
Pre VŠETKÝCH OSTATNÝCH je tento stav nevyhovujúci - všetci ostatní, ktorí sa vozíme po diaľnici s našimi - v porovnaní s obrovskými kamiónmi v malých škrupinkách sme ZNEVÝHODNENÍ a v ťaháme za kratší koniec.
tento stav ešte viac dostávajú do krajnosti kamionisti, ktorí sa PREDBIEHAJÚ - berú nám už to posledné, čo nám ostalo - ľavý pruh.
Ja viem, že kamionisti sú len súčasťou toho, že podnikateľom sa viac oplatí lacnejšia "kamiónová železnica - diaľnica"
Ale je to na úkor nás - ostatných motoristov a dominancia kamiónov začína byť natoľko prevažná, že to začína byť neúnosné.
Pre zisky dopravcov.
A to my nebudeme tolerovať.
Na osobak je ta kamera polozena zase privysoko. Takze bud to bol tiez kamion alebo nejaka dodavka a mozno s takym nakladom ci konstrukcnym obmedzenim ze musel ist tych 80 co navyse nie je priestupok.Takze vobec nemuselo ist o provokatera aj ked to nikto z nas nevie. Principialne mi je jedno ze sa aj napriek zakazu rozhodol obehovat ale to akym sposobom to urobil robi z neho obycajneho kretena a taky clovek nema co sediet za volantom a uz vobec nie kamiona.
Neviem prečo si myslíš, že mal kameru položenú nízko a dedukuješ z toho, že šlo o provokatéra.
Vodič, ktorý záznam urobil, šiel rýchlosťou tak na hranici okolo 100km/h. Ak si všimneš, tak vzdialenosť od jedného ku druhému kilometrovníku prešiel zhruba za 19-20 sekúnd. No a kilometrovníky sú od seba vzdialené 500m. A to pred tým druhým kilometrovníkom už musel brzdiť. Tak rátaj. Pôvodne šiel okolo 100km/h.
A ten kamión má vzadu na návese značku 90km! Ja osobne súhlasím s tým, že problémový bol ten kamionista. Verím, že DI zareaguje.
Na rýchlostnej ceste platia rovnaké predpisy ako na diaľnici.
Len je tu jeden problém ktorý tu viacerí pomenovali. Akou rýchlosťou sa ten dement vlečie? To má ten kamionista za ním ísť 80-tkou celú cestu? Prečo nepribrzdil a neumožnil kamionistovi aby dokončil bezpečne predbiehanie? To že naňho trúbil má kamionista u prdele, môže byť rád že kamionista nepribrzdil tak že by si rozbil čumák. Ale tento môj komentár sa týka len tohoto prípadu keďže je z videa jasné že ide o brzdiča.
Detičky, ja vám ponúknem aj pohľad z opačnej strany. Na diaľnici je MINIMÁLNA povolené rýchlosť 80 km/h. Pre vozidlá a súpravy ADR je v celej Európe MAXIMÁLNA rýchlosť 80 km/h. Takže si predstavte, že máte ísť minimálne 80 a zároveň maximálne 80. Ako to má zvládať vodič súravy vážiacej 40 ton, to je záhada. A tento stupídny predpis platí už minimálne 10 rokov, možno aj 15.
Ďalšia vec: Vodiči kamiónov musia dodržiavať AETR. Ja viem, nemáte potuchy, čo to je. Je to súbor pravidiel o jazdných dobách, dobách odpočinku a podobne. Kontroluje sa to často a pokuty za to sú vyslovene pre šoféra likvidačné. Francúzsky policajt vám kľudne šupne 800 eur pokuty, že ste pred štyrmi mesiacmi pretiahli jazdnú dobu o 5 minút. No nečumte ako puci, je to tak. Tie pravidlá AETR ohľadom doby jazdy a odpočinku majú asi 30 bodov a naozaj nie je jednoduché ich dodržiavať a zároveň sa ponáhľať, lebo vodiči z povolania nikdy nemajpú toľko času, aby sa nemuseli ponáhľať.
No a teraz pointa:
Máte za sebou 4 hodiny jazdy a MUSÍTE do pol hodiny zaparkovať na pauzu, aby ste neprekročili maximálnu dobu jazdy 4,5 hodiny. Dobehnete na ľudoprázdnej diaľnici cisternu, ktorá nemôže ísť viac ako 80 a musíte sa za ňou trtošiť. Prečo? No predsa preto, aby vodič osobáku - pre boha živého!! - nemusel dať milostivú nožičku dole z plynu a nemusel počkať katastrofálnych 15 alebo 20 SEKÚND (!!!), kým tú cisternu bezpečne predbehnete. kamióny sa vlečú 80 za ADR, aby vodiči osobákov nemuseli na pol minúty ubrať plyn........ Pritom im by koruna z hlavy nespadla, však to potom ľahko dobehnú, keby im tá polminútová strata nejako ktastrofálne nabúrala ich životné plány.
Kým budete nadávať na TIRákov, tak si skúste uvedomiť, že vám vozia potraviny do obchodných reťazcov a palivá na čerpačky.
tak si teraz predstavte servisneho technika ktory za den najazdi aj 700 km
ze v rannej spicke koli takym kamionistom nestihne prist na dohodnuty cas a riesit
napriklad parametre chranenia hlavneho privodu alebo system
odlahcenia energetickej bilancie rafinerie ropy napojeny na narodny dipecing ...
V pripade ze by cestoval den napred a ubytoval sa v hoteli moze narazit na problem
svojvolne predrazeneho vyjazdu a nakladov s tym spojenych ktore nemusia byt klientom
ani zamestnavatelom akceptovane ...
No a po par vyjazdoch napriklad HOT servisu kde musite byt v garantovanom case
vas prejde chut mat napad pouzit dialnicu !!!!
Jeno, chceš tvrdiť že toto všetko čo píšeš oprávňuje vodiča kamiónu vytlačiť vodiča v predbiehanom aute až na krajnicu a tak ohrozovať jeho zdravie a život? Ja si myslím že za volantom kamióna sedel debil, ktorý si zaslúži riadnu pokutu.
Ano, ale aj ten brzdič je zase druhý debil - vychovávateľ, provokatér a ten by mal tiež dostať pokutu.
Možno že je debil,pokutu si zaslúži pokiaľ išiel menej ako 80 km/hod., v každom prípade nikoho neohrozoval na zdraví ani živote.
Jeno
Dávam ti za pravdu, všetko je o tolerancii. Veľa som jazdil v Poľsku a aj keď nemám vysokú mienku o poľských soferoch kamiónov a ich praktikách často som robil to ze keď som videl
ze kamión sa snaží o predbiehajúci manéver (viac krát zapol smerovku naznačujú co chce urobiť)
ale stupidos jazdiaci výhradne v ľavom pruhu mu to neumožňuje tak som sa zaradil do ľavého pruhu a vybrzdil som dementorov jazdiacich ale asi aj narodených v ľavom pruhu, keď kamión ukončil svoj manéver dupol som na to a išiel som
som naďalej 130.
Ľudia,tu nejde o to,či je to maďarský,ukrajinský,alebo slovenský kamion.Predpis im zakazuje obiehať na diaľnici a hotovo.O čom sa treba ešte baviť. A policajti sú tu aj na to aby na nich dohliadli.Len ich treba urgovať.O spotrebároch na diaľnici je škoda písať.Pomaly budeme viac jazdiť v ľavom pruhu ako angličania.Môj názor je taký ,že kto chce ísť kôli "obrovskej" spotrebe stovkou alebo 110 mal by ísť kôli vlastnej bezpečnosti mimo diaľnice alebo R1-ky.A výhovorky typu "Ja sa nikam neponáhľam" si strčte do ....veď vy viete kam.Plynulosť cestnej premávky asi nikomu nič nehovorí,ale tá nieje o rýchlosti ani o predbiehaní,ale o dodržiavaní určitých pravidiel a ohľaduplnosti.Niektorí vodiči si myslia,že majú nejaké zvláštne privilégia a môžu úplne všetko.A keď im to niekto vráti,tak sa im to nepáči.Tým na nikoho nenarážam,ale mám taký dojem ,že my Slovácí sme jeden z najneohľaduplnejších národov voči sebe, široko ďaleko.A to je fakt.Smutné.Však?
Ten predpis je nezmysel, ty "a hotovo". Už vidím, ako chodíš na 30-ke 30 km/h, lebo "je to predpis a hotovo. S tými spomaľovačmi a spotrebovými pacientmi máš ale pravdu.
Možno sa budeš čudovať ale ja osobne tam kde je tridsať jazdím tridsať, kde je maximálka päťdesiat jazdím päťdesiat, kde je zákaz vjazdu tam nevojdem motorovým vozidlom ! Ty tak nejazdíš ? Si vodič z povolania ? Úprimne, ak nerešpektuješ pravidlá nemáš na ceste čo hľadať.
Budeš prekvapený, ale stačí zájsť do nejakej vyspelej krajiny, napríklad Nemecko a uvidíš ako je to s dodržiavaním predpisov. My sme ešte na to nedospeli.
...prosím ťa netáraj sprostosti o Nemecku - to nie je pupok sveta, napr. ak by si mal účet v banke tak banka nemá záujem, aby ti z neho niekto nebral peniaze - sú ďaleko s úrovňou ochrany vkladov oproti Slovensku...
Nebavme sa o bankách, ale o kultúre na cestách a dodržiavaní pravidiel. Reagoval som na Jena, keď sa čudoval ako môže niekto na 30-ke dodržať 30-ku. Jednoducho len východný blok, ako sme my a ostatne postkomunistické krajiny majú akosi s dodržiavaním pravidiel problémy. Nehovoriac o tom ako si niektorí na drahších autách masírujú svoje ego. Prešiel som s busom takmer celu Európu. Jednoznačne najlepšie sa jazdi v Nemecku, alebo v Rakúsku. najhoršie Maďarsko, hlavne Budapešť a Poľsko. Stalo sa mi v Nemecku, že keď mi polícia kontrolovala kartu na tachografe, prešiel si aj mobilný telefón, či som v tom čase keď som riadil, náhodou netelefonoval alebo nepísal správu.
Nemecko a čiastočne aj Rakúsko v doprave je na vyššej úrovni, tiež som to zažil v reále. To čo uvádzaš ako príklad si policajti dovolia väčšinou voči šoférom z V4.
Ty si však hovoril o dodržiavaní predpisov všeobecne - tam sme boli v roku 1989(za socializmu) ďaleko pred nimi a museli sme západ učiť, po roku 1990 chodili k nám na odborné stáže v rozličných oblastiach. Napr. čo sa týka pracovnoprávnych predpisov, ešte doteraz nedosiahli našu úroveň. Aj v západných demokraciách je veľa podnikavcov a nie podnikateľov ako u nás, liberáli to nazývajú demokraciou - nedodržiavanie predpisov.
Jeden taký markantný príklad - Juncker ožratý vedie zasadanie EK(ktorá prerokováva tému pre vyše 500miliónov občanom Európy) a žiadnemu z účastníkov to nevadí(prezidenti, predsedovia vlád,...) a nezdvihne na odchod a ani nepovie, že ožratého nebude počúvať, pretože stráca drahocenný čas...
Poliaci a Ukrajinci to robia denne, obiehajú sa pri rýchlosti 90, kto dá 91 -92 a kde nie je 3 pruh tak sa človek môže aj posrať, nemá šancu a oni ťa ignorujú. Ďialnica PO-PP-ZA.
Ked som robil vo firme tak nase Liazky mali obmedzovace rýchlosti a tusim boli nastavene na 88km/hod.Teraz ked idem 90 tak kamion ma este prebehne a tak chodim na rychlostnej ceste a dialnici minimalne 100 -110km/hod.Ktovie ci im to vôbec niekto kpntroluje
Kedy sa konečne v EU presadí zákon, aby sa kamiónmi na dlhé vzdialenosti prepravovali len potraviny a liečivá...a ostatné musí na železnicu, lodnú dopravu?!
Už to bolo v EP predložené viac krát a vždy to vyhrala lobby výrobcov kamiónov + prepravcov.
V tomto systéme proste vyhráva vždy ZISK - je jedno kolko mŕtvych a zmrzačených to prinesie
Jaj, to by museli byť nejaké iné železnice. O tom sa dobre hovorí. Vieš si predstaviť aké zbytočné cesty tovar absolvuje? Napríklad som robil v americkej firme ktorá mala firmy po celom svete. U nás sa vyrábali celé hotové výrobky, ale napríklad pre taliansku firmu sme často robili napríklad krytovanie na ich výrobky. Kôli tzv. štíhlej výrobe a častým revíziám, teda inováciám sa nemohlo vyrobiť veľa do rezervy, okrem toho aj rovnaký výrobok sa podľa požiadaviek klienta v detailoch líšil. Keď dostali objenávku tak sa veľmi rýchlo muselo vyrobiť, veď inak by zákazník kúpil u konkurencie. Takže na dieľnu došli výkresy, programátor rýchlo musel urobiť program, operátor nastaviť CNC-čko, vyrobiť, ďalej na CNC ohýbačkách poohýbať, rýchlo na bodivačky, rýchlo obrúsiť, šup-šup do práškovej lakovne, rýchlo nalepiť tlmiacu hmotu, zabaliť a už pol dňa stál na dvore kamión, lebo už včera to malo byť v Taliansku.
A toto by kedy došlo vlakom? O dva týždne? Jeden kontajnér by bolo treba naložiť a koľkokrát prepínať do inej súpravy? A všade pri posune by sa párkrát narazilo a do Talianska by to došlo v takom stave že by sa to mohlo poslať rovno do železiarní. Viem o čom píšem. Toto je produkt tejto konzumnej spoločnosti.
Určite by sa niečo našlo, čo by sa mohlo voziť železnicou. Tiež ti uvediem príklad. Pracoval som vo firme mnoho rokov. Niekedy mala hutny sklad, do ktorého sa vozil materiál priamo na vagónoch. Dnes ide kamión do hute po 7 plechov, lebo viac mu naložiť nemôžu. Chcelo by to viac logistiky a možno, by sa cesty trocha odbremenili od kamiónov.
ǎno, však o tom píšem. V konzumnej spoločnosti je jediným cielom či fenoménom ZISK! Teda aj politike vládne biznis. "Potreby obyvatelstva, celospoločenský záujem, bezpečnosť..." to sú všetko až druhoradé veci.
Ak by boli železnice + lodná doprava skutočne plne využité (v súčinnosti s perfektnou logistikou), tak sa nám všetkým dýcha ľahšie. Dodávatelia a odberatelia by koli jasnému a nekompromisnému zákonu jednoducho MUSELI využívať iné možnosti prepravy - a ver tomu, že by to išlo! Len ako ten zákon presadiť? Bez priamej demokracie - kde by lobby biznisu nemohla fungovať, to asi nepojde....
Ja Ti rozumiem, len som popísal aká je situácia. No ak by sa teraz všetko aj presunulo na železnicu tak skolabuje železnica. Dokedy bude takáto konzumná spoločnosť a voľný biznis tak s tým neurobíš nič. Na diaľnici sa stretajú kamióny ktoré vezú jogurty, jeden na západ a druhý na východ. Druhé mäso, tak isto. Neni tu taká doba že by sa v Košiciach vyrábalo auto značky "Košice" na ktoré by sa všetky komponenty vyrábali v Košiciach a blízkom okolí, a všetci by tam na takom jazdili. Ale nemuselo by sa po celej Európe prevážať. Na Slovensku sa vyrábajú autá viacerých značiek a tiež sa na Slovensku vyrábajú na autá svetlá. No na žiadnu z áut vyrábaných na Slovensku sa svetlá nevyrábajú na Slovensku. Každý výrobca áut veľa dielov nakupuje a nikoho nezaujíma že diely sa vyrábajú v tramtárii. A tak sa len všetko preváža, kamiónov sú plné cesty, každý niečo zarobí, aj dopravci, no všetko zaplatí konečný spotrebiteľ.
EČV v tomto prípade je toho návesu. EČV ťahača je neznáme. Odpojí náves niekde vo firme, ten sa ešte trikrát niekde otočí... a policajti - hľadajte ten ťahač, ktorý v tom čase ťahal ten náves. Inými slovami - ten náves je v tom nevinne - to vodič ťahača neznámeho čísla je vinný.
Odporúčame