Nechápem prečo sa tlačíme do predaja E10, keď na SK name ešte autá, ktoré s tým môžu mať problémy?
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Riesia sa tu len auta, ale ze si zamorime podu pestovanim repky a vydochnu nam vcely, to sa neriesi.
Pri poliach z tej chemie kapu uz aj srnky, nielen vcely. Mrknite na posledne studie, kolko chemickych zlucenin ma v sebe dnes vcela medonosna. 90 a maju synergicky efekt. Teda ak jedna nie je pre vcelu smrtelna, v kombinacii s dvoma dalsimi sa takou uz stane. Potom sa vcelar cuduje, ze ma zrazu z 30-tich rodin doma uz len 5.
Pouzivat potraviny na vozenie sa je skratka morbidne.
MERO z repky sa používa do motorovej nafty. Do benzínu sa pridáva etanol, u nás prevažne z kukurice.
V dnešnej dobe všade vládne lobing. Aby si automobilky zabezpečili odbyt nových áut, treba sa postarať o to aby ľudom staršie autá neprešli cez emisnú kontrolu. Toto nemá nič spoločné zo znižovaním emisií.
Letecká doprava je najmenej ekologická a to nevadí nikomu, ani politikom a ani ochranárom. Letecký petrolej nieje vôbec zdanený a to iba preto, aby mohlo politici lacno lietať do Bruselu a na zahraničné dovolenky.
Viete že motory používané v leteckej doprave majú tak nedokonalé spaľovanie, že až 30% paliva je rozprášeného v nespálenom stave do vzduchu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Contrail
Obchod z emisiami je iba výborní biznis pre politikov, ktorý nemá nič spoločné z klimatickými zmenami. Aby politici dostali na svoju stranu aj verejnosť, zneužili naivnú študentku na propagáciu tohoto biznisu. Chcete mi tvrdiť, že by politici nadšene tlieskali študentke Grete za to že ich kritizuje, ak by z toho nemali žiaden osoh?
Zaujima ma, aký dopad to bude mať po rokoch používania aj na autách ktoré to majú schválené.
a vie vôbec niekto, koľko "E", alebo inak povedané biozložky obsahujú tie "drahšie" benzíny, ktoré sa u nás predávajú? nevšimol som si to doteraz.... napríklad Slovnaft EVO100, alebo Shell V-Power Racing 100, prípadne OMV MaxxMotion 100plus.... nikde sa k tomu nemôžem dopátrať
Rozhodnutie a dopady na vozidlo sú rozdielne veci. Dopad na spotrebu, opotrebovanie motora, výkon už boli naznačené.
A aký dopad bude mať zmena paliva na emisné výsledky a prejde auto pri zmene paliva emisnou kontrolou? Budem musieť vyradiť auto z prevádzky pri najbližšej emisnej kontrole, z dôvodu, že motor bol vyvinutý pre jeden typ paliva nespĺňa parametre emisií pre iný typ paliva
A čo bude s 98 oktánovým?
Nikde som sa nedočítala.
Ak má byť 95 nahradený E10, ktorý má byť drahší a motor bude mať nižší výkon, tak by mohlo byť výhodnejšie prejsť na 98.
Keby pumpy zaviedli od noveho roka ( za cca 80 dni ) palivo e10, tak ho nikto tankovat nebude.
Rozumies ty mozgotoc hoaxovsky nezmyselny.
Ziadny e10 od noveho roka celoplosne nebude.
Neviem, kde by Slovensko nabralo tolko paliva e10, ked to nikde okolo nie je a tiez nebude.
Zbytocnejsie video ako toto som este nevidel. Ak nevlastnite cadillak alebo porsche ale obycajnejsie auto, nic sa z toho videjka nedozviete.
majitelia týchto VW sa asi nepotešia ,je ich asi najviac
volkswagen:
E10
• Lupo 1,4 (77 kW) vyrobené od augusta 2000 do novembra 2003 (modelový rok 2001 -
2004).
• Polo 1.4 FSI (63 kW) od februára 2002 do júna 2006 (modelový rok 2002 -
2006).
• Golf IV 1.6 FSI (81 kW) od novembra 2001 do mája 2004 (modelový rok 2002 -
2004).
• Golf IV Variant 1.6 FSI (81 kW) od októbra 2001 do októbra 2006 (model
rok 2002 - 2006).
• Bora 1.6 FSI (81 kW) od októbra 2001 do septembra 2005 (modelový rok 2002)
- 2005).
• Bora Variant 1.6 FSI (81 kW) od októbra 2001 do septembra 2005 (model
rok 2002 - 2005).
• Golf V 1.4 FSI (66 kW) od novembra 2003 do novembra 2004 (modelový rok
2004 - 2005).
• Golf V 1,6 FSI (85 kW) od augusta 2003 do mája 2004 (modelový rok 2004).
• Golf V 2.0 FSI (110 kW) od januára 2004 do mája 2004 (modelový rok 2004).
• Touran 1.6 FSI (85 kW) od novembra 2002 do mája 2004 (modelový rok 2003-
2004).
• Touran 2.0 FSI (110 kW) od októbra 2003 do mája 2004 (modelový rok 2004)
Nikto vlastne nepovie jednoznačne, či to, ktoré auto môže nový benzín používať. Na jednej strane škodovky, okrem felícii, favoritov a pod. môžu jazdiť na E10, na druhej strane auta staršie ako 2005 nemôžu. Tak ako je to so staršími oktáviami napr.?
V princípe ide o to, že sa niečo schváli, má to veľký dosah na ľudí a nezamýšľajú sa nad dôsledkami.
Na toto na roznych forach upozornujem uz mesiace. Zahradna a hobby technika okrem poloprofesionalnych vyrobkov prestiznych znaciek (Stihl, Husquarna) nie je na E10 pripravena vobec. Konkretne skusenosti od znamych a kamosov z Nemecka hovoria o tom, ze napriklad elektrocentrala pouzivana ako zalozny zdroj pre chatu bola po styroch mesiacoch necinnosti nepouzitelna a pre sprevadzkovanie bolo treba komplet rozobrat a vycistit palivovu sustavu a naliat novy cerstvy benzin (ak nie ste hodne zrucny domaci majster tak dost draha robota pre autorizovany servis), ci o rotavatore, kde za leto dokazal E10 komplet rozozrat tesnenia na karburatore. Ja viem, tych par litrov pre elektrocentralu, ci krovinorez sa da riesit nakupom premiovych paliv bez biozloziek, ale vacsina ludi o tomto ani nevie...
Novy benzin E10, vsetci hovoria o moznom vplyve na ekologiu, ale nikto to nepovie s urcitostou. Proste ekologia sa stava dobrym biznisom a my sme len pesiaci na sachovnici. Uvidime ako to napokon dopadne v reali, ale ak budeme prvi napr. z krajin V4, ktori to zaviedli,tak kaslat na takuto vladu. Vlada, ktora nechrani svojich obcanov a stava sa poskokom Bruselu stoji za kulove...
Veru pravda, lebo ak bude spotreba vyššia, tak bude aj znečistenie vyššie a ak sa budú ničiť motory, tak opätovne biznis, lebo opravy a nakoniec šrot, - ak chceš kupuj nové, ak nemáš (dôchodcovia určite nemajú) tak trénuj chôdzu!!!!!!
A najhroznejšia pravda, že to všetko bude ešte na úkor toho, že si priplatíš na to, aby si spôsobil!