Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Mýto ani nemá pokrývať stavbu diaľnic, lebo to by boli diaľnice, patriace platiteľom mýta - autodopravcom. Diaľnice však stavia štát pre všetkých obyvateľov a mýto zabezpečuje len zaplatenie za používanie diaľnic, ako výrobného prostriedku pre autodopravcov. Ostatné náklady sa získavajú z iných zdrojov. Aj z diaľničných poplatkov. Ak z daní. Takže nestavajme diaľnice z mýta, ale udržujme ich z toho mýta. Ale až potom, ako to mýto budú zarábať iba pre nás, teraz sa ešte splácajú. Naše diaľnice ešte stále nie sú dostavané. Môžeme za to ďakovať zlepencovým vládam, ktoré sa nainštalovali tam, kam nikdy nepatrili, do vedenia štátu, ktorý nevytvorili, proti ktorému intenzívne bojovali. Dodnes neuznali tvorcu štátu a samostatnosti. Môžu takí niečo vytvoriť pre štát, ktorý nechceli? Nebyť týchto excesov, tak už v roku 2008 by boli diaľnice dokončené. Mýto možno vyberať len na existujúcich cestách.
aj ak by sa mytne splatkovo "nedelilo" medzi jeho prevadzkovatela a stat, tak cely jeho vyber je prilis nizky, aby pokryval vystavbu a udrzbu dialnic a ciest vyssej kategorie. nakladne auta platia iba malu cast skutocneho opotrebovania ciest, ktore vyuzivaju k svojej komercnej cinnosti.
ak by sa v SR cely rok neudrziavala a nepostavila ziadna ina cesta, tak z rocneho vynosu myta by sa postavilo iba cca 8km dialnice.
ergo, vystavba a udrzba ciest je v drvivej vacsine stale na tarchu vsetkych obcanov SR platiacich dane. vyska mytneho by sa skor mala postupne zvysovat, aby uzivatelia verejnych komunikacii platili za ich opotrebenie, ktore im svojou cinnostou sposobia.
Upozorňovať na alternatívnu prepravu je nezmysel ak sám autor píše, že tam najprv treba urobiť poriadok. V čom táto vláda, prípadne predošlá jednofarebná vláda Smeru - sociálnej demagógie, urobila poriadok? Hm, jedine ak v napĺňaní vreciek oligarchov a svojich, to tento zlepenec vždy lepilo dohromady, napriek rôznym osobným a iným rozporom.
Platenie za získanie mýtneho systému prebieha od okamihu jeho spustenia do roku 2023. Platby za 10 rokov sú už zaplatené a nebudú nám vrátené a zároveň nezískame systém do vlastníctva. Každý obyčajný človek to pochopí. Tak, ako keď niekto neplatí lízing za auto, raz ho nenájde tam, kde ho zaparkoval, lebo lízingová spoločnosť mu ho zoberie bez náhrady.
Štát má s Markízou spoločné to, že opozícia za Sorosove peniaze zneužila rozpor medzi dvomi mafiánmi - Kočnerom a Ruskom - na oslabenie volebného skóre strany HZDS a teda aj nástup modrého vypredávačského zlepenca - teda stratu národného majetku do zahraničia pod hlavičkou privatizácie.
Systém zahŕňa a faktúruje použitie iba spoplatnených ciest. Okrem siete telefónu GSM pri spoplatnených cestách nepotrebuje žiadnu infraštruktúru. Rozoznáva rôzne ceny ciest, ktoré kontroluje a faktúruje vozidlám s mýtnou jednotkou. To je jeho úloha. Ak robí niečo navyše, alebo inak, tak to boli platené rozšírenia pôvodnej zmluvy. Napríklad platenie palivovými kartami a ticketing. S tým mala NDS sama problém a striedavo ich zavádzala a odstavovala, ale to treba zaplatiť. To nie je zmluvná záležitosť. Sadzby sú uvedené v zmluve.
NDS ešte musí platiť dva roky, viď zmluvu o nadobudnutí systému. Ty a nekompetentné NKU počíta do platieb aj peniaze, ktoré NDS zaplatila za ďalšie dojednané služby, v zmluve nezahrnuté. Budeme musieť poslancom z výboru na kontrolu NKU dať podnet na preskúmanie vedomostí NKU o zmluve so Sky Toll-om, lebo sa zdá, že v tom plávajú a zo svojej nevedomosti šíria znepokojujúce správy, ktoré si osvojila a politicky sa snaží využiť opozícia, hoci so skutočnosťou nemajú nič spoločné.
to je všetko OK. ale nerozumiem, prečo má správca systému inkasovať cca 48% zo zaplateného mýta. bežná odmena pre správcu je okolo 10%. ešte raz, skytoll získal zo zaplateného mýta za 9 rokov cca 760 miliónov eur !!! celkový výber za 9 rokov bol cca 1,5 miliardy eur. skytoll mal v roku 2018 zisk cca 20 miliónov eur, priemerná mzda je tam cca 2600 eur a pracuje tam okolo 220 zamestnancov...
vlastníkom mýtneho systému v čechách je štát, resp. štátna firma spravujúca cesty a nie skytoll. ani firma kapsch, ktorá prevádzkovala mýtny systém v česku do 1.12.2019 nebola vlastníkom mýtneho systému. NDS zaplatila skytoll-u všetky náklady na vybudovanie mýtneho systému aj s úrokmi a napriek tomu nie je nds vlastníkom systému. skytoll len za toto inkasoval viac ako 220 miliónov eur...
Odporúčame