Blaha prave dopisal na oslavu Lady Niva 350 stranovy oslavny status pocas ktoreho sa 5 x urobil...
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Hm vyrazne znizujuca linia prednych dveri k spatnemu zrkadlu splna efekt
dobrej viditelnosti ku prednym kolesam ...
Snad uz len decentnejsie vyssie gumy, aby vyzerala dostojne aj z boku ...
Interier prisne funkcionalisticky co je len dobre ...
Zadna cas pre pasazierov BEZKONKURENCNE perfektna povestna Lade Nive ...
Este by to chcelo vediet nieco viac o brzdach najma prednych, prednych nabojoch kolies, ulozeni pohonu ....
Jedinú vec ktorú Rusi nemajú najlepšiu na svete lebo je nezaujímavá a malá, je (zatiaľ) osobné auto. Ich zaujímajú rakety, lietadlá, ľadoborce a nákladiaky. Ale aj to jedno auto, ktoré im za to stálo, lebo jazdilo od -50 do +50 a všade... mali najlepšie na svete.
A je mi úplne ukradnuté, ktorému tu kaderníkovi sa páči niečo pekné, rýchle, zo západu a najlepšie bez strechy.
Rozprávajú sa dvaja, vieš čo majú Rusi najvätšie na svete?Nič!Aj to, ale ešte aj digitálky. A trepeš aj o nákladných autách, dokonca samotný Rusi uprednostňovali Tatrovky pred domácimi značkami, dokonca jej postavili na Sibíri aj pomník.
.. pomník postavili mnohým autám ... napr. ZIS ! https://www.shukach.com/ru/node/3734
Z posledných 15 rokov rally Dakar vyhral v kategórii kamiónov 12x KAMAZ
Ano, postavili. Ale TATRE 111 !
A bolo to v dobe, keď ešte ani netušili, že budú vyrábať KAMAZ-y v mesta Naberežnyje Čelny.
No ja ti nevim Karle.
Nech rozmýšľam akokoľvek, tak nedokážem nájsť u mňa doma jediný Ruský výrobok okrem plynu co vycucali zo zeme zapadnymi technológiami.
Rusi vedia robit len vojenský vývoj. Aj tieto ich auta su ako pre vojakov a nie bežných ľudí.
Aj predaj tých Lad už zastavili, lebo pri tých mizyvych predajných číslach sa im neoplatilo investovať do vývoja ekologických motorov.
Ináč v tých lodiach a raketách a lietadlách si robis prvu ci?
Muskova startup firma predbehla cely rusky aparat o svetelné roky.
Ruske civilné letectvo je tiez uplna katastrofa. Ten Superjet uz nelieta nikde okrem Ruska a aj to len preto, lebo musia povinne, kedze naklady na udrzbu a spoľahlivosť su katastrofálne.
... to bude tým, že máš doma všetko Čínske :)
Lada spĺňa všetky emisné limity s prehľadom. Problémom sú tzv. flotilové emisie, ktoré ostatní obchádzajú zaradením elektromobilov do flotily svojich predávaných áut. Lada elektroauto nemá, preto má v EÚ smolu a Renault jej určite elektroauto nedovolí, aby si nerobil konkurenciu.
K ostatným "tvrdeniam": to, že sa Rusi nechvália ešte neznamená, že nemajú.:)
to bude tým, že doma nemáš ani raketu, ani lietadlo, ani ľadoborec...a že máš problém s čítaním.
(a toho Muska ani nekomentujem)
Tak, pro-Ruskí trolovia, agenti Moskvy a hrdí obdivovatelia socializmu, práve dostali možnosť zainvestovať do tohto Ruského zázraku svoje celoživotné úspory. A tým vlastne pomôcť ubiedenej, chaosom zmietanej, Ruskej ekonomike. Nepochybuje o tom že teraz všetci nabehnú do predajní Lada Niva a kúpia si tento Ruský zázrak. Dúfam že všetci čo najskôr takto urobia a zbavia sa tých zlých, zlých kapitalistických vozidiel!
to by museli zit v tej ich zemi zaslubenej - v rusakove
v EU sa SUV od Lady nepredavaju, pretoze nesplnaju emisne limity
:DD
Ani západné nespĺňajú emisné limity a práve sa niekde píše, že pokuty budú vysoké pre výrobcov. Limity totiž vymýšľajú úradníci, ktorí sa do toho nevyznajú. Výsledok musí byť dopredu jasný! Rusi si urobia to, čo chcú a ak sa náhodou budú chcieť naťahovať s "múdrymi" byrokratmi a ich kohortou, tak sa budú, hoci ja si myslím, že to Rusi ozaj nepotrebujú. Rusi majú iné priority. Tie malomeštiaci nikdy nepochopia.
tak urcite medzi priority rusakov nepatri predaj Lad na europskom trhu
kedze ich podiel dosiahol uzasnych 0,04%
:DDD
Ta chaosom zmietatna a zbedacena ekonomika, dokaze prezit len z nakopenej financnej rezervy 5-6 rokov!Byt polovnikom, tak si ju kupim, chodil som na nej do terenu a ked som zapadol, dokazal som sa vyprostit sam bez pomoci traktoru, potom prisla zmena pajero,hilux,landrover a ked si zapadol jedin si musel zohnat traktor aby Ta vytiahli, to len taky bagatelny rozdiel!
Si prečítaj chlapče,ten článok ešte raz. Túto Novu vyprojektoval americký GM.
pozdravujem buržujsko totalitného trola, obdivovateľa imperializmu
nuž jedno treba NIVE uznať, v čase svojho vzniku patrila k tomu najlepšiemu, účelnému, jednoduchému do terénu.. nebol to žiadny rýchlik, luxus... ale auto plnilo čo malo... napriek všetkému zlému čo tu hejteri dávajú klobúk dole, že dokázali v tej situácii také niečo dať do výroby... typicky rusky.. účelne, jednoducho... nuž takých príkladov je viac.. T34... GAZ... ale aj Jeep Willis..
Jedinú vec ktorú rusi nemajú najlepšiu na svete lebo je nezaujímavá a malá je osobné auto. Ich zaujímajú rakety, lietadlá, ladoborce a nákladiaky. Ale aj to jedno auto, ktoré im za to stálo, lebo jazdilo od -50 do +50 a všade... mali najlepšie na svete.
A je mi úplne ukradnuté, ktorému kaderníkovi sa páči niečo pekné, rýchle a najlepšie bez strechy.
No ja ti nevim Karle.
Nech rozmýšľam akokoľvek, tak nedokážem nájsť u mňa doma jediný Ruský výrobok okrem plynu co vycucali zo zeme zapadnymi technológiami.
Rusi vedia robit len vojenský vývoj. Aj tieto ich auta su ako pre vojakov a nie bežných ľudí.
Aj predaj tých Lad už zastavili, lebo pri tých mizyvych predajných číslach sa im neoplatilo investovať do vývoja ekologických motorov.
Ináč v tých lodiach a raketách a lietadlách si robis prvu ci?
Muskova startup firma predbehla cely rusky aparat o svetelné roky.
Ruske civilné letectvo je tiez uplna katastrofa. Ten Superjet uz nelieta nikde okrem Ruska a aj to len preto, lebo musia povinne, kedze naklady na udrzbu a spoľahlivosť su katastrofálne.
S Ladou je to podobne, ako s traktormi z Československa. Keď sa pokazí dnes uprostred poľa drahý západný traktor, vybavený GPS, klimatizáciou a neviem čím ešte, tak musí prísť odťahovka, naložiť ho a odviezť k výrobcovi, aby mu znovu vdýchol život. Na jeho miesto potom môže nastúpiť lacný, obyčajný traktor, ktorý niekde v kúte hospodárskeho dvora zázrakom zostal zabudnutý, lebo ten dokáže priamo na poli opraviť mechanik s pojazdnou autodielňou namontovanou na podvozku staručkej V3S. Takže tie západné zázraky sú krásne a majú aj zaujímavé vlastnosti, ale cena ich prevádzky je dosť odpudzujúca a ich výpadok pri poruche býva niekedy v dosť nevhodnom čase.
A preto sa tie západné traktory predávajú v miliónoch a o tie jednoduché ( tvojim jazykom - východné ) už nikto nemá záujem. Sme radi že si nám to vysvetlil. Inak ty sa asi neživíš ako traktorista, alebo kombajnista. Inak by si každému takémuto pracantovi v 21. storočí tú klimatizáciu doprial ..
to mas ako rusofili pisu nizsie
v EU sa predaju desattisice Land Roverov a Range Roverov, ale tych Niv, ktorymi ich ti ubohi vlastnici vytahuju pri zapadnuti uz staci len zopar
:DDD
Jeden malý poľnohospodár s pár hektármi pôdy si taký drahý traktor ani nemôže dovoliť, nebol by dostatočne využitý. Už na to pomaly prichádzajú aj iní podnikatelia a Česi zaznamenávajú nárast predaja. (U traktorov sa podľa neho po rokoch vrátil na prvé miesto domáci Zetor, ktorý je teraz jednotkou trhu pred značkou John Deere.) Takže takto nemajú záujem.
no boa, preco tento maly polnohospodar nejde radsej robit do banky ked ma take brilantne analyticke myslenie
:DDD
len ak nahodou nie
Zatímco mezi osobními auty vládne českému trhu domácí Škoda, situace mezi traktory a dalšími zemědělskými stroji s vlastním pohonem je úplně jiná. Zetor, jehož staré modely najdeme snad v každé české vesnici, se potýká s klesajícím zájmem o své výrobky. Firma s tradicí od roku 1946 letos prodala o stovky traktorů méně než v předcházejících letech. Vyplývá to ze statistiky Sdružení dovozců automobilů (SDA).
rok 2020 :
Podle měření SDA Zetor loni zaregistroval jen 288 strojů. Je to sice více než v roce 2018, kdy si sáhl s 201 registrovanými traktory na dno, ale zároveň o méně než polovinu toho, co udal v roce 2017. Tehdy se mu podařilo zaregistrovat 677 kusů, což by letos stačilo na první místo. I roky 2016 a 2015 byly oproti loňsku úspěšné s 496, resp. 553 prodeji. O reakci jsme požádali mediální zastoupení Zetoru a po jejím zaslání článek zaktualizujeme.
Králem českého trhu s traktory jsou americké značky. Vede John Deere, který loni prodal 539 vozidel, následovaný New Hollandem s 296 kusy. I čtvrtou v řadě za Zetorem je americká firam – Case s 279 kusy. Massey Ferguson se pak dělí s německým Deutz-Fahem o desátou příčku s 95 registracemi. Celkem si Američané jen v TOP 10 připsali 1209 kusů, druzí Němci nají 365.
Zetor, jehož staré modely najdeme snad v každé české vesnici,
se potýká s klesajícím zájmem o své výrobky
Firma s tradicí od roku 1946 letos prodala o stovky traktorů méně než v předcházejících letech. Vyplývá to ze statistiky Sdružení dovozců automobilů (SDA).
rok 2019 :
Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors zažil loni jeden ze svých nejhorších roků: prodal nejméně traktorů v historii a skončil ve ztrátě. Zároveň se také zvýšilo zadlužení tradiční značky. To meziročně stouplo o 438 milionů korun na více než 1,5 miliardy korun, jak vyplývá z výroční zprávy podniku. Celkové zadlužení společnosti dosáhlo naposled vyšších hodnot za světové finanční krize.
"Zetor se potýká s klesajícím zájmem o své výrobky"
"Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors zažil loni jeden ze svých nejhorších roků: prodal nejméně traktorů v historii a skončil ve ztrátě. Zároveň se také zvýšilo zadlužení tradiční značky. To meziročně stouplo o 438 milionů korun na více než 1,5 miliardy korun, jak vyplývá z výroční zprávy podniku."
splhanie sa hore podla rusofilneho vymetu
:DDD
Počúvaj pacient ,máš osem príspevkov k jednej vete a jeden príspevok prázdnejší ako druhý. Čo máš psychiatra na dovolenke?
O velkej popularite Lady v EU svedcia aj cisla z europskeho automobiloveho trhu :
v roku 2019 sa v EU predalo 5552 Lad, co predstavuje ohromujucich 0,04% podielu na trhu
:DDD
.. blbe, to nie je auto do mesta, ale do lesa ! Kde chceš v €Ú nájsť poriadny les ??? ....
:DDDD
v EU sa SUV od Lady ani nepredavaju, nesplnaju emisne limity
:DDD
Lada spĺňa všetky emisné limity s prehľadom. Dokonca pri Veste lepšie ako konkurencia. Problémom sú tzv. flotilové emisie, vymyslené eurobyrokratmi. Ostatné automobilky ich rovnako nespĺňajú, preto začali vyrábať trápne elektromobily, ktoré rapídne znižujú flotilové emisie na požadovanú úroveň 95 g/km a tak môžu predávať ďalej svoje "ekologické" naftové a benzínové autá. Tomu sa hovorí ekológia v praxi. Lada elektromobil nemá, preto má v EU smolu.
No tak, neurážaj ho. On za to nemôže. Ja som napríklad plešatý, ale nemôžem za to. Príroda. S ním si síce trošku viac zašpásovala, ale on za to nemôže. On by chcel všetkému rozumieť, na všetko byť odborník. U mňa už má prezývku Mr. Google. On "gúgli", spája nespojiteľné (pretože problematike nerozumie), ale má potrebu sa vyjadrovať ku všetkému. Tak ho, prosím, nechaj.
sa chodte pozriet do rusakova
stredna trieda v mestach jazdi najradsej na kradnutych autach z europy
myslim, ze aj rusacky patriotizmus by po kupe Lady narazil na klepkanie na celo od kolegov v praci
:DDDD
v rusakove jazdi niekolko milionov auto ukradnutych v EU a prepasovanych do rusakova cez rusko-finsku hranicu
ty vies o tom velke prd
:DDD
"Koncern GM sa totiž rozhodol ukončiť svoje aktivity v Rusku, čo sa začalo ústupom Opelu už v roku 2015. A s AvtoVazom sa vlani dohodol aj na odpredaji svojho 50 % podielu v spoločnom podniku. Ruská strana na to pristala, čo znamená, že názov Niva je opäť v jej portfóliu. Paradoxne, pod názvom Lada Niva sa nebude vyrábať pôvodný model z roku 1997, ale práve jeho plánovaný nástupca, ktorý je mladší o 25 rokov."
Silne prikrášlené v prospech GM, ale podstata sedí! Rusko KUPILO OD GM SPAT svoju ZNAČKU a komplet AVTOVAZ! BRAVOOOO!
:))))))))))))))))) Manžel mojej sesternice ho má, možno aj tridsaťročný - vyťahuje si s ním svojho Benz-íka, keď v horách zapadne... :))))))))))))))))
ma ten novy model?;-)))))))))) jedine kam s nim ide je do lesa? pocitam,ze je bez spz,EK,STK.... radost mat take auto;-)))))))))))))))))))
Land Rover je postavený na podvozku Jeep a to bol vojenský špeciál, rozhodne nebol vyrobený pre voľnočasové aktivity. Aj Rusi majú také auto už od roku 1938, je to GAZ 61, nebolo postavené pre armádu, ale dôstojníkom sa zapáčilo a tak ho začali používať pre armádu, okrem farby ale nemá nijaké vybavenie, určené pre armádu. Možno práve toto auto by sa dalo považovať za prvé SUV, ešte predvojnové, dnes už zabudnuté, hoci jeho vlastnosti v stredne ťažkom teréne by boli aj dnes po 80 rokoch prekvapivé. Ak nie toto auto, tak LADA NIVA rozhodne je tým autom, ktoré patrí medzi SUV. Je to rozhodne civilné auto, Rusi mali v čase jej výroby vo výrobe iné autá pre armádu a aj z inej fabriky.
31. května 1929 VSNCh SSSR a americká firma Ford Motor Company uzavřely smlouvu o technické pomoci při organizaci a zavádění masové výroby osobních automobilů Ford-A a nákladních Ford-AA. Technologický i stavební projekt byl rozpracován sovětskými inženýry za úzké spolupráce s firmou Ford Motor Company. Architektonické řešení zpracovala firma Austin & K.
2. května 1930 byl u Nižného Novgorodu položen základní kámen automobilky. Díky odvážnému projektu, šikovnosti a osobní odpovědnosti každého ze zúčastněných byla továrna vybudována za 18 měsíců.
1. ledna 1932 byla zahájena výroba.
A potom rozvijali vlastnu skolu, takze to je dosledkom Stalinovej industrializacie kupili technologie, postavili zavody a dalej rozvijali! Vdaka tej industrializacii vyhrali WW2!v rokoch 1929-1954 mimo rokov vojny rastli 13.5% rocne!
V tom im výrazne pomohli dodávky od spojencov – USA a Veľkej Británie. Z Väčšiny komodít USA dodali 70 - 90 % celkového objemu.
Pozoruhodný a u nás fakticky neznámy je ich rozsah:
Výzbroj:
lietadlá 21 478 ks
tanky 12 041 ks
delá 9600 ks
ťahače diel 2000 ks z USA
nákladné autá 431 236 ks
motocykle 35 000 ks
jeepy 13 000 ks
náboje 1 117 000 000 ks
granáty 25 000 000 ks
Technická pomoc:
obrábacie stroje 44 600 ks
vagóny 11 300 ks
lokomotívy 1860 ks
telefóny 245 000 ks
telefónne káble 1 246 035 km
látky na uniformy 21 000 000 bm = 7 miliónov uniforiem
vojenské topánky 5 miliónov ks
pneumatiky 2 milióny ks
Suroviny a potraviny:
benzín 2 670 000 t
hliník 212 000 t
meď 221 000 t
oceľ 1 200 000 t
zinok 42 000 t
nikel 6500 t
cín 28 050 t
kaučuk 81 424 t
sisal (na laná) 8 550 t
tuha 3500 t
vlna 29 610 t
juta 80 924 t
Z USA prišlo 4 478 000 ton vysokokalorických potravín, z Veľkej Británie potraviny za 7 223 000 libier šterlingov.
Kritika a logistika
Vtedy nikto nehovoril, že americkí kapitalisti zarábajú na vojne. Ešte pri stretnutí s Rooseveltom a Churchillom v Teheráne koncom roku 1943 Stalin povedal, že bez strojov dodaných Spojenými štátmi by Rusi prehrali vojnu.
Najlepšie články týždňa do vášho e-mailu
Prihláste sa do newslettra denníka Postoj.
O niekoľko rokov neskôr už komunistická propaganda a cenzúra túto pomoc utajovala, spochybňovala a skresľovala. Aj Sovieti však uvádzajú, že na konci vojny mala Červená armáda spolu 665 000 automobilov rôzneho druhu, a z toho bolo 431 246 nákladných áut a 13 tisíc džípov z USA.
... a možno stačilo spustiť deň-D a otvoriť západný front už v roku 1942 tak ako to VB a USA Stalinovi sľúbili, ktorý o to žiadal ešte v 1941. Ale vďaka Churchillovi sa to neudialo, ten potreboval zachraňovať kolónie v Afrike, či? :)
Aj legendárne sovietske raketomety Kaťuša sa od roku 1942 štandardne montovali na podvozky nákladných áut Studebaker US6. Na týchto studebakeroch alebo ich kópiách prišli sovieti aj do Československa 21. augusta 1968.
vdaka čomu -spolu -vyhrali vojnu ?
Mnoho ľudí sa len pousmeje pri slove "Lada" a evokuje im to niečo zastaralé, ale nie je to vôbec tak.
V článku nebolo spomenuté, že Lada Niva je vôbec prvý off-road automobil na svete, čiže v tomto smere Lada excelovala. Ide skutočne o svetové auto, ktoré sa predáva dobre aj napr. v Kanade, Mongolsku, Iráne alebo v Tanzánii!!! Mnohé vychytené svetové značky sa tam nechytili...
Mnoho ľudí by bolo napríklad aj prekvapených, že koľkokrát bola Lada Niva najpredávanejší off-road na Slovensku. Lada Niva je aj najpoužívanejším autom vo veľkom štátnom podniku Lesy SR. Obrovskú obľubu má aj u poľovníkov na Slovensku. A konkurencia??? Takmer žiadna :-D :-D :-D
Suzuki vyrába autá pre liliputánov :-D Dácia Duster nedokáže zďaleka to čo Niva. A zvyšok sú predražené autá!!! Jednoducho ľudia nevyhodia majland za auto do hory alebo na chatu!
Preto sa už tak veľmi dlho autu Lada Niva dobre darí!!!
"Lada Niva je vôbec prvý off-road automobil na svete" - no ty si jasný...
Jasný? Ty áno - že nevieš čítať....:))))))))))))) Daj si článok, pod ktorým diskutuješ niekomu prečítať :)))))))))))))))))))))))))
Presne. Nenarocne, ucelne auto ktore, ak sa tade da prejst tak prejde.