Nejako nechápem, ako môže najľahší kov - lítium - spôsobiť zamorenie planéty ťažkými kovmi?
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
a zrazu sa stane najekologickejšia energia najhoršou, pretože nejakí debilkovia chcú zarobiť, tak pretláčajú elektromobilizáciu, čo je naoko pre blbca lákavé, ale v konečnom dôsledku kontraproduktívne
Spoločnosti v USA to už pochopili a preto sa pokúšajú získať technológie umožňujúce ťažbu mimo planétu - napr. v pásme asteroidov (ak sa zistí že ťažba na Mesiaci nebude kvôli rozptýleniu prvkov vzácnych zemín možná). Aj keď USA sú formálne stále signatárom zmluvy, ktorá nedovoľuje štátom si zaberať územia vo vesmíre, ich legislatíva nebráni tomu, aby si tieto parcely nárokovali osoby a spoločnosti. A Vesmírne sily budujú aj na to, aby potom mohli brániť už vznesené nároky svojich občanov proti záujmom občanov iných štátov.
Nik nerieši stále vyššiu hmotnosť vozidiel. Auta vyrábané okolo roku 1960 mali pohotovostnú hmotnosť do 1 tóny. Napr. Škoda Octavia typ 985 z roku 1959 mala pohotovostnú hmotnosť 920 kg.
Octavia vyrábaná okolo roku 2000 mala pohotovostnú hmotnosť okolo 1250 kg.
Octavia IV vyrábaná teraz má pohotovostnú hmotnosť 1301 - 1718 kg podľa motora 1301 má 1.0 motor, 1718 má 2.0 TDI 4x4
Tesla model X začína na 2459 kg, model S začína na 2108. Vyššie verzie elektrických SUV dnes majú bežne 3 tóny, teda 3 x toľko čo malo auta pred 50 rokmi.
Takže dnes vozí 80 kg vážiaci vodič so sebou 2-3 tony váhy vozidla. Teda 97% presúvanej hmotnosti a tým aj spotrebovanej energie pripadá na presun samotného vozidla ak v ňom sedí len vodič. Ak je auto plné ľudí aj nákladu, tak to môže klesnúť na "len" 75-80 %.
Ekoteroristi sú rovnaké ovce ako všetky ostatné ľudské masy. Stačí že charizmatický vodca zavelí na likvidáciu CO2 cez baterkove auta a stádo sa ide zblázniť aby dielo vykonalo. Nech to stojí čo to stojí.
Pritom ešte horší sklenikovy plyn ako CO2 je metán, ktorý sa uvoľňuje do ovzdušia hlavne prírodnými pochodmi zo dna riek, jazier, mori a oceánov, ale tiež z večne zamrznutej pôdy v Rusku, Kanade, USA... a to bez akejkoľvek kontroly a v objemoch mnoho miliónov, možno aj miliard ton. A to nevieme nijako ovplyvniť. Pritom objem CO2 sa dá znižovať výsadbou rýchlorastúcich drevín, ktoré CO2 zo vzduchu zase akumu!lúku do drevnej hmoty. To je cesta, ktorou by sa ľudstvo malo snažiť uberať. Avšak púšte vo väčšom zalesňuje len Čína. Prečo sa z predaja emisných povoleniek nefinančných takéto projekty napr. v Afrike kde ľudia vo veľkom spaľujú drevo ? Nuž lebo tie povolenky plnia štátne rozpočty bohatých krajín ktoré z toho živia byrokratický aparát.
S tymi stromami mas uplnu pravdu. Zopar elitarskych jedincov si zobralo boj proti CO2 prilis vazne. Za 1 den vacsieho lesneho poziaru sa vyprodukuje viac CO2, ako cele ludstvo vyrobi za 1 rok. Nehovoriac o metane, ako si spomenul. Boj proti COV nie je o Zemi a jej oteplovani, ale o kontrole ludstva - posilnovanie moci, vyber novych dani, znizovanie mobility...
O hlúposti aktivistov by sa dali napísať romány. Ekológia patrí do oblasti vedy a je na vedcoch nezávislých od záujmových tlakov aby analyzovali súčasný stav a načrtli riešenie do budúcna. Momentálne nevieme vyriešiť ani odpady ktorá sa nám tu kopia a znečisťujú prírodu priamo pod nohami.
Ekoteroristi budú určite argumentovať, že tento článok si objednala naftová lobby. Ekoblázni vidia iba to, že EM nemá výfuk. To im stačí. BMV má dnes čistejšie naftové motiry ako sú EM, hoci tie nemajú výfuky. Už dnes kvôli čínsko-americkej obchodnej vojne majú automobilky nedostatok procesorov a nemôžu kompletizivať autá. Keď Čína ovládne trh so surovinami na výrobu batérií, budeme ich ešte prosiť aby zakopali vojnovú sekeru.
environmentálnym trhom sa venujem 25 rokov ...
takže viem, že naša pamäť je obmedzená ... rovnakou prioritou bola v EU ekologia v druhej polovici 90.rokov, rovnaké šialenstvo, kritéria TUR boli niečo ako sväté písmo ... my sme to nepociťovali, u sa riešila transformácia, mečiar, vstup do EU ...
stačil 11,9. 2001 a ekologia boa v offside .... zrazu sa na všetky kritéria TUR zabudlo ...
tieto ekovýkriky dnes sú na tom podobne ... kričí sa, pretože vedia, že ekologii uteká vlak ...
... verejná doprava? hygiencké požiadavky spôsobia, že bude mimo ...
... zákaz jednorázovych obalov? ... a máme tu opäť hygienu a jej požiadavky
... zdieľaná ekonomika ... = šírenie vírusov = zle ...
a tak sa tlak lobistov bude koncentrovať aspoň na CO2 a pokrytecké ciele európskych politikov ... hedonistická západná spoločnosť bude "ekologicky" užívať ničenie zvyšku planéty a žiadať po ostatných aby ju nasledovali ..
a keď sa miliony migrantov ponú budeme plakať ....
Nerieši sa ekológia, ale spotreba. Vnímaš len udalosti a nevidíš proces.
Mal na mysli, že bežný občan, vzhľadom na ceny týchto vozidiel a prevádzkové náklady / výmeny batérií /, si vozidlo nekúpi. Týmto sa rapídne zníži spotreba vozidiel, lebo iný typ kvôli emisiám sa nebude vyrábať.
priznám sa, že ani tomu nerozumiem ....
podiel elektromobilov záleží síce od ceny, ale od relatívnej nie absolútnej ceny ... zníženie relatívnej ceny elektromobilu sa dá dosiahnuť znížením ceny elektromobilu alebo zvýšením ceny auta so spaľovacím motorom ..
zvýšenie cien automobilov by mohlo mať následky na celkový dopyt po automohiloch ... ale pravda je, že trh aut v EU je nasýtený a od roku 2005 predaj áut nestúpol aj keď celosvetovo predaj stúpol o takmer 50% ... takže kým 2005 tvoril predaj áut v EU vyše 25% svetového trhu, v roku 2019 to bolo menej ako 20%
ľudovo povedané ak v dôsledku obmedzení stúpne cena áut v EU a klesne odbyt áut o tretinu (cca 6 mln.) tak stačí ak stúpne automobilkám predaj vo zvyšku sveta o menej ako 10% a straty v EU sú kompenzované ;o)
... takže EU bude mať svoju CO2 riešenie, automobilky svoje zisky, elektromobily svoj odbyt akurát sa budeme čudovať, prečo sa klimatická situácia nezlepšuje ....
Tak ta mapka nie je o akumulatoroch, ale o tom, na com vlastne celkovo sme. Ze kolko toho potrebujeme z kazdej casti sveta. Rozplynula sa rozpravka o surovinovom Rusku, pretoze dovazame suroviny z celeho sveta. A to zdaleka nie su len veci potrebne na akumulatory.
Stale plati aj teza o surovinovom rusku, pretoze oni ani sami poriadne nevedia co vsetko maju skryte v zemi na sibiri. Rusi su medzicasom znova aj najvacsim exporterom obilia. Cina je pri mnohych surovinach len priekupnik, skupuje zasoby z celeho sveta.
Nedá sa nesúhlasiť.
Na tento aspekt je dlhodobo poukazované v diskusiách, ale zodpovední akoby netušili o čom je reč, žiadna reakcia. Nie je možné pozerať sa len úzkym smerom, potom nám veľa vecí unikne.
Okrem ťažby a spracovania ťažkých kovov je potrebné brať na zreteľ aj zhodnocovanie použitých batérií, ich rozoberanie, skladovanie. A tu nepôjde o maličké batérie.
Nezabime si planétu preto, že chceme vyzerať ekologicky!!!
Nie je problém elektromobilizmus, problém sú zdroje surovín, stále nedostatočné technológie, nedostatočne dimenzovaná elektrosústava, nedostatok elektrární ( aký typ budeme používať?)...
...pomaly ďalej zájdeš...
Recyklacia baterii, ktore su plne toxickych kovov a zlucenin, to este bude len tema - ako keby to tych CO2-fanatikov v EK nezaujima. Staci sa pozriet len na to, ako sa v Indii recykluju olovene autobaterie. Robia to tam deti, ktore maju za par rokov vazne poskodeny mozog z vyparov olova. Kto to bude robit u nas? A kde si postavime taketo recyklacne zariadenia? Ved to nikto z obcanov nebude chciet mat za humnami. Do Ciny a Indie to urcite uz nebudeme moct dalej vyvazat, tomu uz Azia dava jasny Stop signal. A este hrozi, ze nejaky Budaj to povoli dovazat z celej EU.
Tak na to, že sa niekto z euroúradníkov alebo poslancov nad takýmto niečím zamyslí by som nevsadil ani cent. Mantra je CO2. Koniec. Očakávaš, že taká Beňová sa bude venovať hlbšie takémuto problému, keď v butiku vedľa parlamentu práve prišla dodávka nových kabeliek ?
nekrivdi jej, riesila aj problem populacie atlantickej tresky a aj rumunskych tulavych psov
Pekny clanok. Treba takisto spomenut aj vacsiu vahu aut sposobene tazkymi bateriami. To sposobuje castejsie opotrebovanie pneumatik a ciest. Takisto nedavno OECD spomenula ze karcinogeene PEM castice z opotrebovania pneumatik sa vplyvom elektrickych tazsich aut znasobi. Dalsia zla sprava pre zdravie ludi a ekologicke dopady. Tu ak nepride daka nova zazracna bateria, ktora nema takyto ekologicky dopad, je to odsudene na zanik.
Tu naozaj musi prist do uvahy len zdroj, ktory je cisty, efektivny, jeho naozaj dostatok a vieme ho poriesit v horiznte najblizsich rokov. A to splna podla mna len vodik. Jediny problem vodika je problematickejsie uskladnenie v autach a rozsirenie vodikovych pump. Ale to vsetko by sa dalo vylepsit za par rokov keby sa do toho investovalo tak sialene peniaze ako do elektrickych aut.
pekny clanok a da sa len suhlasit. Ale nedotkol sa uplne najzakladnejsej veci a to vyroby elektriny pre tie auta. Kolko elektrarni (asi len jadrovych) by sme museli v EU postavit, aby pokryli zvysenu spotrebu na "tankovanie" tychto aut?
Toto je naozaj boj proti planete. To nieje z dazda pod odkvap, ale rovno do zumpy.
Keď sa na tú elektro mobilitu pozrieš komplexne tak tých problémov je pekný kopec. Ale euroúradník vidí len výfuk na aute, tam jeho rozmýšľanie končí. Má to preňho ale význam, nabudúce bude riešiť nový problém, ktorý svojím konaním spôsobil, také úradnícke perpetum mobile. Čo tam po prírode, v kanclíku je tak príjemne a ten plat.
Ano, preto su uradnici mimo svojich clenskych krajin, aby boli izolovani od skutocnych problemov, ktore musia riesit obcania ich domovskych krajin. Eurouradnik zije v bubline - nema problem zvysovat dane, lebo uradnik dane neplati (rozne nahrady su vo vyske pribl. 110% dani a odvodov -> hruby prijem = cisty), neriesi ani dopravu - v Bruseli a Luxemburgu chodia ciste, nove a prazdne autobusy kazde 2 minuty a na nove auto dostane uradnik stedry prispevok z rozpoctu EU. A ked spominani uradnici pridu domov do ich krajiny, len sa cuduju, preco je taky problem implementovat nariadenia, ktore pripravili.
Velebnosti... du blejt...
Odporúčame