v prepocte na obyvatela vie nase dobre vzdelane obyvatelstvo exportovat niekolkokrat viac ako cina
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
v prepocte na obyvatela vie nase dobre vzdelane obyvatelstvo exportovat niekolkokrat viac ako cina
:)))))))))))))))))))))))))) wikipediový frrrrejar zase trepe prázdnu slamu :)))))))
naše VZDELANE obyvateľstvo v použiteľných odboroch, ako IT, je z väčšej časti PREČ - napr. IT-čkári v Jap. a pod.... a zvyšok - okrem esetu a pár drobných "exportuje" veeľké NIČ, lebo exportérmi je napr. VW, trnavskí PSI, Kia, Jaguár atd., atp. ... U nás šili napr. šičky ešte pred pár rokmi tovar na vývoz s krajinou pôvodu - neuveríš - že "Indonézia" :))))))
Čínska Ľudová rep. má najväčší počet uchádzačov na vysoké školy na svete.
To je snáď normálne, keď ich je najviac na svete :-)
Ty máš nejaké zásluhy na čínskych úspechoch? :-D
To je výborný systém - každoročne 7. a 8. júna - v podstate CELOŠTATNE skúšky s jednotným obsahom, aj ked realizujú jednotlivé provincie. Uchádzačov o štúdium na VŠ skúšajú z látky, ktorú mali zvládnuť na stupni gymnázia - elitných stredných škôl pre postup na VŠ. Obsah je náročný a dosiahnuté výsledky dávajú právo študovať na tej-ktorej Univerzite, na konkrétnych odboroch - študent si môže vybrať z toho, na čo mu stačia jeho výsledky. Väčšina UNIV. už vlastné prijímačky nerobia, len cca. 10% z nich. V Cíne je
90% UNIVERZIT verejných (státnych 70, mestských 1,500), súkromných 10% (300), top trojka je vo svetovej 50. 1 UNIV. pripadá na 10,000 študákov, v Jap. to je 2,600 - čo znamená 3,9 x vyššiu konkurenciu. Honkong a Makao majú svoj systém.
Mňa by zaujímala možnosť nahliadnúť do tém v konkrétnosti, čo taký absolvent činskej strednej školy má ovládať, aký má byť jeho znalostný profil.
Možno niekde na to narazím, ale zatial sa mi to nepodarilo. (bariéra čínštiny mi je neprekonatelná)
Presa som len niečo našiel.
Obchodná angličtina je všade základná podmienka na úrovni bežného obchodného jednania.
a matematika stredoškolského absolveta je testovaná na tejto úrovni príkladov
+++ píšem vyššie, to je do magisterských kurzov. Náročnosť učiva na gymnáziách je rozhodne vyššia hlavne čo sa týka prírodných vied, ako uvádzaš - matiky, fyziky, chémie, biológie a pod.
Prijímačky sú v podstate z tých istých predmetov, ako u nás + jeden voliteľný. Matika je dvojstupňová, prvý - ľahší stupeň je pre tých, ktorí chcú na humanitné odbory, druhý- veľmi náročný, pre štúdium medicííny, farmácie, rôzneho inžinierstva a pod. - ťažko prirovnať dokonca aj k látke na prírodovedeckej fakulte - odbor matika!!! - u nás. Ukázala som raz slov. špecialistovi učebnicu gymnázia - neveriacky krútil hlavou :))))
:)))))))))))))))) ++++++++++++ to máš ale na magisterské štúdium
Je to veľmi ťažké. Sito na elitu funguje v Číne skutočne TISICROČIA - na všetky posty v administratíve, v štátnych i obecných službách sa skladali OD NEPAMATI skúšky - tento systém funguje dodnes, takže každý v štátnej administratíve má svoju "patričnú", svojmu postu zodpovedajúcu vedomostnú úroveň. Tento systém prebrali ešte v staroveku všetky centralizované štáty na Kórejskom poloostrove i Japonskom súostroví, funguje DODNES, aktuálne. Takže napr. v Japonsku nikto nepokladá policajtov za hlupákov - ako to je tradíciou v Európe, pretože sa človek stáva samozrejme aj policajtom po pomerne náročných štátnych skúškach. A je to v styku s jap. policiou naozaj výrazný rozdiel, ako keď človek jedná s našimi, či s rakúskymi a pod....
Odporúčame