Este zabudli dodat ze tiero 40-rocne "krabice" sa ukazuju kontrukcne vypelejsie ako mnohe "moderne" cinske auta ktore sa tam snazia predavat ...
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Pre Ruský trh, je to ideálne auto, keby som tam žil nekúpim nič iné...Čo s autom ktoré jazdia u nás,keby sa pokazilo v nedostupnej krajine--?? akurát ho podpáliť,ladu opravíťe bez problémov---a to je praktické,môže vám to zachraniť život---)))..Mnohé moderné vozidlá jazdiace u nás majú také problémy,že si nevedia pomôcť ani v autorizovaných sevisoch...a to Rusi a mnoho iných narodov vie--)) A do toho hrá ešte lacná cena------
ale ona sa kupit da. lenze ked sa pozries na stranku importera vyzera ako zly vtip. a ceny za ake auta ponuka su tiez zly vtip.
typicky slovensky rychlokvaseny podnikatel. nespravi ani prd poriadne ale ceny si da ako najluxusnejsia predajna limuzin.
No ani tak nie konkurencia, ako predpisy EU - tie hranate lady nemaju ani jeden airbag, crashtesty tiez nie je to, co NCAP preferuje. Ale doviezt sa da - treba si len vybavit povolenie. Ked sa da doviezt a jazdit na americkej krave, co spotrebuje 40 litrov skor, nez sa pohne z garaze, tak urcite sa da aj hranata lada z tohto roku vyroby. Ma to uz euro 3, 1,6 litorvy motor... fasa vec
Bohuzial automobilovy priemysel za poslednych 40 rokov nic nevymyslel, akurat ze to riadi elektronika a beznemu cloveku je to nanic ked sa to pokazi tak je hotovy, musi ist do servisu a ak mu to tam opravia, tak ta oprava je tak draha ako ... jednoducho auto musi byt co najbezpecnejsie,najekonomickejsie a najuspornejsie. Je nezmyslom vyrabat auta pre beznych ludi so zlozitymi systemami ktore vlastne ani nic neriesia.
Jedine kde sa neda setrit tak to je elektronicke davkovanie paliva a bezpecnostne systemy a to je VSETKO. To ostatne je len kseft a predrazuje sa cena auta.
Od roku tusim 1968 sa vlastne na aute nic nezmenilo (okrem tej elektroniky) ak sa nemylim.
Hmm, galvanizovane karoserie, pouzivanie vysokopevnostnych oceli, deformacne zony, nezavisle zavesenie koles, aerodynamicka optimalizacia, dvojite skla, dvojite tesnenia dveri, ... .
Takze nieco by sa predsa len naslo.
Pamatam sa, ako som v 91. dostal vodicak a mal som moznost previezt sa v Bluebirde a 626ke. Neboli uplne nove, z konca 80 rokov. Nabehanych mali cez 300/400t km. Boli to auta dovezene z CH, tuto ich dalej pouzivali ako taxiky. Oproti rovnako starym Ladam a Volgam sa nedali ani porovnat, jazdne vlastnosti, ovladatelnost, vybava, komfort, uplne ina liga. A o spolahlivosti nehovoriac, obe auta sa dozili miliona km. Skus si to s 2101 a budes minimalne patkrat generalkovat motor.
Rusi mali mizerne vyrobne tolerancie, nekvalitne materialy, teda motory zrali olej, prevodovky a diferencialy hucali. Lada by bola naozaj trvanliva vtedy, ak by im motory, prevodovky kardany a diferaky robili v DE, alebo JPN.
Tvoj názor je tiež názor. Ja po 23 rokoch vlastníctva VAZ 2102 mám názor iný.
Kamos ma pekmu cervenu 2101, jeho otec zltu 2102. Tu cervenu maju nepamati, takze mam informacie z prvej ruky. Ano daju sa sice jednoducho a lacno opravit, ale nie su ani bezporuchove, ani tiche. Len tak zo zvedavosti , kolko ma Tvoja 2102 km?
Skus najazdit 300.000 km v ruskych podmienkach niecom zapadnom a zistis, ze jazdne vlasntosti, vybava, komfort je ti na dve veci - na chvilu a nanic. Auto bude viac v servise ako na ceste. A zatial co ty budes po 300.000 km kupovat piate auto, na lade len vymenis tesnenie hlavy a nastavis predstih zazihu.
Hranate lady - to je ako maly tank. Ma vsetky neduhy, ktore si zhyckany vodic moze vymysliet. To auto clovek bud zavrhne, alebo si ho zamiluje.
"Lada by bola naozaj trvanliva vtedy, ak by im motory, prevodovky kardany a diferaky robili v DE, alebo JPN" - smejem sa Ti do oci!
Je to akoby si chcel popierat, ze takmer 95% suciastok z "modernych" aut sa vyraba v krajinach tretieho sveta. Alternatory do Pazoutov su z castokrat z Brazilie, kde ich vyrabaju na strojoch zo 60-tych rokov, Renooo pod 15 tisic EUR je tiez len zhluk suciastok z Rumunska a Bulharska. Este ti napoviem - globalizacia. 95 Percent auta je vyrobenych z tych najlacnejsich komponentov tak, aby to drzalo pokope 5 rokov. Potom na tom nezalezi.
Ak chces skutocne poctive auto, tak jedine nad 25 tisic EUR. A tradicneznacky - napr.Range rover...
Nedavno som pozeral dokument o motorkach Ural (licencne BMW R71)
Bol to francuzmi natacany dokument, boli tam rozhovory s riaditelom fabriky, konstruktermi, robotnikmi, miestnymi ludmi, fanusikmi, ... .
Mezdi inym si pochvalovali, ze "tie nemecke kola do prevodovky pomohli, uz to nehuci", spominali tam aj ine suciastky (starter a elektriku z JPN, tusim Hitachi), ktore im konecne vyriesili ine problemy.
Takze sa nesmej (len tak na okraj, do oci by si sa mi smial dost tazko, mam 200cm a momentalne 125kg), je rozdiel medzi nemeckou/japonskou fabrikou v Rusku (Slovensku, Cine, Indii ... vyber si) a ruskou fabrikou v Rusku. Rusi nemali na inovacie, na technologie, na poriadne materialy. Ich prevody boli vyrobene z menej kvalitneho materialu, horsou technologiou a s o triedu horsimi toleranciami.
A Range je medzi nami smejd jak oci, prcu si s neho robia aj sami anglani, povedzme taky LandCruiser je ina kava.
Dokym budu mat cesty
v takom stave, v akom ich maju dnes a dokial je najblizsia dedina v ich ponimani 60-70 km a kym otazka opravy auta na ceste je ak otazkou prezitia, tak sa stare hranate lady budu vyrabat. V ruskych mestach ubudaju, zato mimo miest je ich este hooodne. Lebo toho vela vydrzia.
Pre ruske podmienky nie je totiz podstatne CI to vydrzi, ale AKO DLHO to vydrzi. Kto nebol v Rusku, nema predstavu, ake tam su cesty. Najma na vidieku, a to nehovorim o Sibiri!
A este jedna drobnost - s tym autom sa da perfektne vysantit a driftovat a driftovat...
Keby Ladu predavali v EU za taku cenu, ostatne znacky by mohli zavriet !!!
Ja by som svojho Peugeota 206 kludne vymenil za novu ladu. Moj francuz a tiez ine znacky nikdy nevydrzia to co Lady !
Moj otec mal 24 rocnu ladu a v pohode jazdil aj v zime a inych roztahoval, pripadne to niekto vzdal a siel autobusom - lebo chudak nemal ladu ! :-)))
Nie, nesuhlasim. Napriklad to auto TATA - sice sotji tusim okolo 2 tisic EUR, ale hranatej lade konkurovat nemoze - priestorom, pevnostou, spolahlivostou. A tiez bezpecnostou - ved TATA uz tusim 3x vyhorela kvoli zlej elektroinstalacii...
Ale som si isty, ze ak by tam Rusi montovali aspon 2 airbagy a motor vyladili na EURO4 (teraz je tam 1,6 litorvy s EURO3 normou), tak by mali velke sance odhryznut si cast trhu aj na Slovensku...
Odporúčame