Viete, kto má prednosť pri preraďovaní sa na ‘kruháči‘ s 2 pruhmi? Mnohí sa mýlia
Pojem "rýchly" pruh (a aj pomalý) som nevymyslel ja, ale použil autor článku, na ktorý som reagoval, preto úvodzovky. Sám ho chápem tak, že ho používam vtedy, ak nevystupujem z kruhovej križovatky na najbližšom výjazde, ale až na druhom alebo treťom výjazde. A ak je to tak, ako píšete vy, takáto križovatka nemá fakticky žiadny význam, pretože, ako som už napísal, použitie vnútorného pruhu je pasca, z ktorej sa ťažko dostanem von.
Všeobecne, radenie z pruhu do pruhu musí byť vzájomná spolupráca a ohľaduplnosť vodičov, nie vymáhanie si prednosti. Jazdil som v USA na x-pruhových diaľniciach, prejsť s krajného ľavého pruhu do krajného pravého alebo naopak, aj cez päť pruhov, nebol žiadny problém, napriek preplnenej diaľnici. Jednoducho vzájomná ohľaduplnosť a spolupráca vodičov, úplná pohoda. Zrejme sa tam, ale aj v mnohých iných krajinách, v ktorých som šoféroval, nepovažujú vodiči vzájomne za chytrých a za sedlákov.