Chorá hlava sa nedá liečiť, dajú sa iba zmierňovať príznaky. A táto doba je pre choré hlavy rajom, sú ešte podporované rôznymi aktivistickými mimovládkami, ktoré kult chorých hláv pestujú.
Chorá hlava sa nedá liečiť, dajú sa iba zmierňovať príznaky. A táto doba je pre choré hlavy rajom, sú ešte podporované rôznymi aktivistickými mimovládkami, ktoré kult chorých hláv pestujú.
Si len zaprdený samoľúby zadubenec. Väčšina tých súčasných dôchodcov vybudovala túto krajinu, všetko, čo užívaš - od chodníkov, ciest, cez školy, byty, nemocnice, atď., tak tu nepíš o okrádaní pracujúcich rodín dôchodcami! Okrádanie pracujúcich rodín, a aj tých dôchodcov, sa tu deje všetkými ponovembrovými politickými garnitúrami, podvodníkmi a liberálnymi darmožráčmi tvojho razenia. A nie, nie som dôchodca, do dôchodku mám ešte veľmi ďaleko a s politikou ponovembrových garnitúr sa ho zrejme ani nedožijem, ale vážim si prácu svojich rodičov a starých rodičov, čo zjavne ty nie, preto som ťa v úvode oslovil ako som ťa oslovil. Čo si vyprodukoval ty? Iba tisíce hlúpych príspevkov v diskusii.
Nie je to celkom tak, v minulosti, keď som mal halogénové žiarovky (H7 stretávacie) vo svetlometoch, tak som používal len "prémiové" produkty (Osram, Philips). Snažil som sa vyberať žiarovky s vyššou svietivosťou, pretože už vtedy rozširujúce sa xenóny vedeli halogény riadne "presvietiť" na ceste a príjemné to nebolo niekedy. Ale bol som rád, ak mi tie značkové žiarovky vydržali 1 až 2 roky, potom nasledovala nutne výmena minimálne jednej z nich. Takže možno to svietilo o niečo lepšie ako nejaká "obyčajná" z Lidla, ale nevydržalo to o nič dlhšie.
Akurát, že porovnávaš čistý príjem z minulosti s hrubým priemerným v súčasnosti.
Schválne som si našiel cenu Škody 105S, čo bol v roku 1985 základ, cena podľa tabuľky bola 56 200 Kčs, a v tabuľke je zároveň uvedené, že sa to rovnalo 19,2 priemerným platom.
Pozrel som si aj skladové vozidlá Hyundai, i30 vo výbave Comfort so základným motorom stojí od 17 690 Eur. Ak vezmeme v úvahu, že mzda v národnom hospodárstve je 1 500 Eur v hrubom, čo je od 1 150 do 1 200 v čistom, tak na ten Hyundai si človek s priemernou mzdou zarobí za 14,6 mesiaca. Ak by sme chceli byť veľmi dôslední, tak by sme mali brať v úvahu aj ceny bývania, energií, potravín a ostatných tovarov vtedy a dnes, a dostaneme sa k tomu, že normálny človek mal vcelku problém na to auto naškrábať vtedy aj dnes. Stále však nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie...cesty sú plné áut, lebo väčšina populácie žije konzumným životom a mnohí si žijú aj nad rámec svojich možností v duchu hesiel "žijeme len raz" a "nech to stojí za to" :-)
Uznaj sám, že obhajuješ neobhájiteľné. Štát sám svojimi opatreniami "vyreguluje" infláciu na budúci rok na úrovni 5% a za dlhopis ponúka 3% (aj keď v čistom). Stále mi to vychádza, že som 2% v strate a peniaze mám viazať min. na 2 až 4 roky, kde je inflácia otázna, ale vzhľadom na aktuálne podmienky nepredpokladám, že v niektorom z tých nasledujúcich rokov podlezie 3%. Takže investovať do štátnych dlhopisov naozaj nemá význam, pretože človek prerába, resp. oproti bežným vkladom v banke iba čiastočne zmierni vplyv inflácie na svoje úspory. Ak má niekto prebytočnú hotovosť, tak ju môže investovať do nehnuteľnosti. Samozrejme, tiež vzhľadom na ich dnešné ceny, to musí byť nemalá hotovosť. A kto má na účte tisícku (či pár tisíc), tak tých zarobených 30 eur (na každej tisícke) ho naozaj z biedy nevytrhne... Nemá to v mojom prípade nič spoločné s "lebo Fico", je to čisto čisté matematické/ekonomické uvažovanie.
To máš síce pravdu, ale ako inak to majú tej pneumatike namerať, keď rôzne autá sú rôzne odhlučnené? Akú by to malo výpovednú hodnotu o hlučnosti tej pneumatiky? A tu sa bavíme práve o tom a nie o odhlučnení vozidla. Je to tak správne, jednoducho ak niekto vie, že jeho auto nie je zrovna najlepšie odhlučnené od podblatníkov a celkovo od podvozku, tak by sa mal popozerať aspoň po menej hlučnej pneumatike.
Michelin patrí k top pneumatikám, ale GoodYear by som neobviňoval z ich neúčasti v teste a nepodceňoval ho. Ten, kto vyhrával takmer pravidelne testy, resp. musel na čele s niekým minimálne remizovať, a nie vždy celkom zaslúžene, bol donedávna práve Continental. Aj tu už vidno vysychajúce zdroje Nemcov, keď vďaka drahým energonosičom, a ďalším vplyvom, zostáva menej financií na marketing (rozumej uplácanie)... Z mojich vlastných skúseností sú pneumatiky Continental dosť preceňované, nie najhoršie, ale za mňa určite nie najlepšie. Naopak, zo všetkých mnou doposiaľ používaných pneu, a že ich nebolo málo naprieč viacerými značkami, mám najlepšie skúsenosti práve so značkou GoodYear. A radu UltraGrip som používal na jednom z áut dlhé roky počas zím a tie pneu sú fakt jedny z najlepších, ak nie najlepšie.
Nejdem sa tu nikoho zastávať, ani nikoho obhajovať, na to už nie je ani priestor, lebo politici si robia čo chcú a treba skonštatovať, že sa to deje naprieč celým politickým spektrom. Jediné, čo môžem skonštatovať je, že si článok nečítal a komentuješ, alebo nevieš čítať.
V článku je uvedené nasledovné:
„Môžeme potvrdiť, že na Úrad vlády SR bola dnes doručená obálka s nábojom adresovaná predsedovi vlády SR,“ potvrdili z tlačového odboru Úradu vlády SR.
Predvolanie k súdu Ficovi nedoručovali na úrad vlády, pretože vtedy úrad vlády okupoval niekto iný, nemyslíš?
Nepíšeš pravdu, ten rozhovor po zápase s DAC som videl a Barseghjan v ňom hovoril, že nevie s kým budú v Lige majstrov hrať najbližší zápas. Tak mu len redaktor povedal, že to bude Celtic Glasgow a Barseghjan sa následne zasmial na tom, že vidíte, ja to neviem a ani to neriešim, idem od zápasu k zápasu a je jedno, s kým to bude.
A ty si kto? Že tu druhým nadávaš do "bezvýznamných núl"?! Kto si ty? Nadčlovek? Že vy, zadubení liberáli, tu budete vypisovať, čo kto môže písať. Navyše vôbec nevidím, že by užívateľ Lipa niekomu niečo prikazoval, ale že ty tu vypisuješ, kto si má čo myslieť, to vidno na dennej báze. Správaš sa ako pomätený úbožiak, takže ideš na hatelist.
pokračovanie textu:
"...vyčlenilo finančné prostriedky na rekonštrukciu a obnovu kaštieľa, s ktorou sa začalo v roku 2014. Na jeseň 2015 bol kaštieľ v Budmericiach čiastočne sprevádzkovaný."
Vyjadrenie obce na stránke:
"Milí návštevníci, dňa 05.08.2024 Ministerstvo kultúry SR ukončilo so sociálnym podnikom Obecné služby Budmerice s.r.o., r.s.p Zmluvu o spolupráci č. MK-128/2022/M zo dňa 14.09.2022.
Odo dňa 06.08.2024 bude Budmerický kaštieľ vrátane prehliadok expozície pre verejnosť zatvorený."
O akej konfiškácii píšeš?!? Nezavádzajte spoločnosť hlúpymi vyjadreniami. Kaštieľ Budmerice je majetkom štátu, ktorý spravuje MK SR, s tým, že bola uzatvorená zmluva o spolupráci, na základe ktorej sa o kaštieľ staral sociálny podnik obce Budmerice. Táto zmluva bola ukončená a teraz sa zrejme rieši, čo sa bude diať ďalej. Slovo konfiškácia je úplne mimo a jedná sa z tvojej strany o zavádzanie.
Preberám text zo stránky obce Budmerice (zdroj: http://www.budmerice.sk/budmericky-kastiel.h…)
"V rokoch 1946 a 1986 bol kaštieľ upravovaný a slúžil až do roku 2011 ako Dom slovenských spisovateľov za účelom rekreácie a na tvorivú činnosť slovenských umelcov. Stalo sa tak zásluhou rodáka z Budmeríc - básnika a novinára Rudolfa Fábryho a Laca Novomeského.
V roku 2011 skončila platnosť nájomnej zmluvy Literárneho fondu, pričom sa otvorila otázka výšky nájomného, ktoré bolo podľa Literárneho fondu neadekvátne vysoké. Ministerstvo školstva odmietlo ustúpiť, pričom ostala otvorená otázka ďalšieho fungovania kaštieľa.
V súčasnosti je v pôsobnosti Ministerstva kultúry SR ako jeho účelové zariadenie, prevádzku expozície, jej ideovú i odbornú prípravu zabezpečoval v minulosti sociálny podnik Obecné služby Budmerice s.r.o., r.s.p. v spolupráci so Slovenským národným múzeom – Múzeum Červený Kameň. Je zapísaný v Ústrednom zozname kultúrnych pamiatok.
Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky..."
V prevádzke ich je cca 14...
Vážne?!
Za prvé, Branisko nie je jediný (diaľničný) tunel, ktorý bol na Slovensku dokončený. Treba lepšie preštudovať zdroje a pozrieť si tunely, ktoré sú prevádzkované...
Za druhé, Branisko nie je dokončený tunel, dokončená bola prvá fáza budovania, t. z. dokončený a používaný je jeden tubus tunela a s výstavbou druhého sa ani nezačalo, pretože výstavba bola neustále odkladaná, najnovšie je odložený začiatok na rok 2025, otázne je, či sa vôbec začne stavať aj v tomto roku alebo bude zase odložený...
Keď sa vrátim k bodu jedna, tak máme tunely, ktoré boli dokončené v oboch profiloch, takže v prevádzke máme oba tubusy. Takže zase tu nevznášajte víťazoslávne ódy, že za Dzurindu bol dokončený jediný tunel, ktorý je prevádzkovaný, pretože to nie je pravda. Vyrazené a do prevádzky boli odovzdané aj iné tunely a práve Branisko čaká na svoje dokončenie. Zároveň práve to Branisko je často z technických dôvodov mimo prevádzku, takže aj výstavba toho jedného tubusu zrejme nebola až taká kvalitná
Treba tvoje myšlienky smerovať do vedenia EÚ a pýtať sa ich, prečo sa pri presadzovaní "green-dealu" a pod. nezasadzujú za využívanie železničnej prepravy vo väčšom rozsahu, ale naopak sa všetko preváža dieselovými kamiónmi durch cez celú Európu.
Zaujímavé, že zabúdate na prešľapy a "tunely" iných vlád, ktoré dostavali a otvárali napríklad tunel Branisko. Nehodno sa zastávať nikoho. Na Slovensku ešte nebola vláda bez káuz, doposiaľ sa prepriahali len kone, takže celkom nechápem, ako niekto dokáže prstom ukazovať len na jednu stranu politického spektra a to druhé je pre neho akoby nepoškvrnené, pričom to tak nikdy nebolo, nie je a zrejme ani nikdy nebude, pretože v tomto zriadení to jednoducho tak (hlúpo) funguje.
Čo to tu táraš?! Čo chceš robiť a stavať v chránenej krajinnej oblasti. A že sa vykúpia nejaké pozemky pred a za Malými Karpatmi? Infraštruktúra je vo verejnom záujme, takže aj v tvojom, tak sa spamätaj, pretože takýmto nadbytočným trolovaním robíš zo seba iba hlupáka a hlavne sa tu nikam nepohneme, nič nevybudujeme a môžeme vyliezť naspäť na stromy.
Zbytočné hádať sa. To o čom píšeš, malo už dávno stáť. Súhlasím s tým, že diaľnice sa nemajú budovať len v okolí BA, ale naprieč celým Slovenskom a sú potrebné všade. Niekde viac, inde menej, ale sme jeden štát a ten má zabezpečiť (vo všetkom) rovnaké podmienky pre všetkých svojich občanov na celom území. Je však potrebné pri tom prihliadať na objem dopravy a podľa toho priorizovať projekty. Cesty prvej triedy sú pre medzinárodnú dopravu len leukoplast na ranu. To nechce nikto, ani dopravcovia, ani domáci v tej konkrétnej oblasti. Dopravcovia platia mýto rovnako, ale (ne)bezpečnosť je úplne inde a domácich ten tranzit tiež ohrozuje a spomaľuje. To nie je riešenie pre dnešnú dobu, odhliadnuc od toho, že Trnavu a Senicu tiež pretína ten istý karpatský masív, ktorý by sa razil tu dole, a serpentíny to, o čom som písal, len zhoršujú, najmä v zime.
Príď sa povoziť po okolí BA (po cestách, ktoré sú súčasťou BA kraja). V ničom sa extra nevymykajú štátnemu priemeru - deravé, roletkové, vyjazdené koľajnice, polepené s hrbmi...vraj najbohatší kraj Slovenska (tvorbou DPH), ale na infraštruktúre to príliš nevidno.
ty si srandista, obchvat hlavného mesta (do)budovať na území iného štátu? To vážne??
Odporúčame