Cena servisu je jedna vec, ale po 100 tisic km bude mat auto realnu kapacitu baterie 60-70% povodnej a jeho pouzitelnost aj trhova cena bude velmi klesat. Vymena baterie bude ekonomicky nerentabilna.
Kto ma 15-20kW fotovoltaiku na dome a polroka moze nabijat "zadarmo" a jazdi iba do 60 km od domu (lebo viac sa nabit za noc z prebytkov z FV aj tak nestihne), to moze byt dobra volba... ALE kolko stala fotovoltaika? Ked pocitame 30 tisic EUR, tak presne tolko by vas stala elektrina na najblizsich 30 rokov. Navyse, v zime aj tak potrebujete odoberat elektrinu zo siete. A spalovacie auto podobnej velkosti by stalo polovicu toho BMW i3.
Navyse, EV na cestovanie viac ako 100 km denne je nevyhodne, ked je treba pouzivat ine nabijacky ako svoj wallbox.
Ja sam mam zopar 400Wp FV panelov, 8kW zaloznu bateriu, zalozny agregat - ale cisto ako zalohu pri blackoute.
Politici nech to ludi nechaju rozhodnut si samych, co je pre nich dobre!