Ja neviem ...
Ja nevie ako vy, ale ja tam vidím 1000 ľudí mesačne.
"Außerdem soll der Familiennachzug für Flüchtlinge mit eingeschränktem Schutzstatus sehr eng begrenzt werden. Er soll zunächst weiter ausgesetzt bleiben, bis eine Neuregelung gefunden ist, und dann auf 1000 Menschen pro Monat begrenzt werden."
Systém je zlý. Lenže ten systém sa začal rúcať v čase, keď si prvý podnikateľ dupol a riaditeľ s učiteľmi sklopil uši, dupol si druhý a tretí a tak to pokračovalo a pokračuje. Všetkým to vyhovovalo a mnohým aj vyhovuje. Systém stojí za ... , lenže v tom systéme je platených tisíce ľudí, ktorí si nerobia svoju robotu počnúc učiteľmi. Cúvli a sklopili uši, čušali aj vtedy keď vznikali nové školy, prečo by aj, mali prácu. Sorry, navyše učitelia sú platení bez ohľadu na výsledky a snahu, ktorú vynaložia. Za nič nezodpovedanú, nič nemôžu a jediné čo vedia vykrikovať je, že chcú vyššie platy. Bola úcta bola, a tak skoro nebude! Tam kde nie je vôľa, nie je cesta. Môžu naďalej vyplakávať, že to má zmeniť niekto iný.
A čo učitelia? Tí nevedia nič iné len vyplakávať, že majú malé platy a že sú šikanovaní zo strany kolegov, riaditeľov a zriaďovateľov. Šikanujú sa navzájom, šikana žiakov zo strany učiteľa, tak to už je len čerešnička, na FB, v diskusiách sa právajú ako najvyššia mocnosť sveta, ktorá má vždy pravdu a nebude s nikým diskutovať. Prasné tí, čo neustále vypisujú, že majú stopercentnú vysokoškolskú vzdelanosť a pritom sa správajú ako ovce, ktoré nič nemôžu, za nič nezodpovedajú a nič nemôžu zmeniť. Za čo vlastne berú plat? Čo ste si navarili, to máte. Celé roky ste ustupovali a väčšine to vyhovovalo. Tak teraz neplačte, preberte plnú zodpovednosť za stav školstva a začnite veci meniť. Vlastne nemôžete, máte strach!
Crmoman učí v škole, ktorá má tri organizačné jednotky, (ja som našla tri) a spolu majú v tomto školskom roku 1202 žiakov a vykazujú 92,4 učiteľov, čo vychádza 13 žiakov na učiteľa. V roku 2014 dostali zo štátneho rozpočtu 2 397 155 € a mali rozpočet 2 626 274 €. Takže niekde musí byť chyba. Treba nastaviť podmienky financovania, stanoviť minimálne počty žiakov na triedu, a to zvlášť pre malé obce a zvlášť pre mestá. Zvýhodnené financovanie podmieniť presne stanovenými podmienkami. A potom bude aj na platy, zlatý socializmus v školstve, kde si každý robí čo chce, by mal konečne skončiť.
To musí byť špeciálna škola s takým príspevkom na žiaka. Prečo nemajú učitelia pri takom financovaní vyššie platy? A prečo majú taký vysoký príspevok od štátu?
Kód školy: 036075213
Počet žiakov (školský rok 2015/16): 872
Pedagogickí zamestnanci: 92,4
Odborní zamestnanci: 1,7
Nepedagogickí zamestnanci: 21,2
Financovanie (za rok 2014):
Rozpočet 2 626 274 €
Výška štátneho príspevku 2 397 155 €
Iné príspevky a dary 0 €
Povinnosťou vlády, od kedy? Za chod škôl sú zodpovední zriaďovatelia. Ako vyriešia túto situáciu?
Treba,aby zriaďovateľ zamestnal nových učiteľov, hoci aj na dobu určitú, nakoľko zriaďovateľ je povinný zabezpečiť výuku a nie stráženie detí zastupujúcim učiteľom. Potom lepšieho učiteľa ponechať, horšieho prepustiť. Vyhlásili neobmedzený štrajk, tak nech učitelia aj naďalej štrajkujú.
Už druhý týždeň trvá tento nekonečný cirkus. Ja som nevidela jediný návrh na systémové zmeny, iba platy a opäť iba platy. Mimochodom, kde sú platy ostatných zamestnancov školstva, tí si nezaslúžia vyššie platy?
Ten "nešťastník" je prezidentom SKU. Nechápem ako je to možné, ale je to tak, každopádne to veľa napovedá o dnešnom školstve a o postoji učiteľov k profesnej organizácii ako takej.
A čo urobí Pellegrini preto, aby sa po každom testovaní neobjavila správa, že samotní učitelia podvádzali, a to nehovorím o tom, že umožňujú podvádzanie. Čo urobí preto, aby zo škôl odišli všetci afektovaní a neschopní učitelia a čo urobí preto, aby sa zvýšila kvalita škôl a veľká časť detí nebola hodnotená podľa toho, kto koho pozná. Čo urobí preto, aby učitelia nenariekali, že sú sami šikanovaní, a to nehovorím o tom, že sami šikanujú. Tak čo urobí pán Pelegrini? Zvýšenie platov nič nerieši.
Kedy zodpovedným dôjde, že vzdelanostné predpoklady sú síce dôležité, ale nie sú najdôležitejšie. Čo tak uprednostniť osobnostné predpoklady pred diplomom. Vzdelanie si človek doplní, ale ak raz nemáte predpoklady pre túto prácu, môžete mať aj tri diplomy, aj tak to nepomôže :( . Dnešné školstvo je toho jasným dôkazom.
Mohol by mi niekto vysvetliť, načo je Slovensku toľko vysokých škôl? Nie sú financie, bodaj by aj boli, keď tento štát financuje taký kolos. Vysoké školy vychovávajú tisíce študentov, ktorí vysokú školu nikdy nevyužijú.
Ak by šlabikár a Hups bol jediný problém slovenského školstva, bolo by to úžasné.
V správe o stave školstva je, že máme 110 škôl s počtom žiakov menej ako 13, 248 škôl s počtom žiakom od 13 do 24 a 167 škôl s počtom žiakov od 25 do 36 žiakov. Koľko z nich zriaďovatelia zrušili, ja som čítala o dvoch (môže ich byť aj viac). A čo tak nízka obsadenosť základných škôl v mestách, v niektorých je to len 50%. A čo tak stredné školy, ktoré môžu ponúknuť takmer dvojnásobok voľných miest ako je deviatakov a ich nízka obsadenosť. Máme 36 vysokých škôl – z toho je 13 súkromných, trochu veľa na také malé Slovensko. Opatrenia ako sú minimálne počty v triedach a zmena systému osemročných gymnázií bola posunutá o dva roky. Nemôžete mať všetko, aj súčasný stav, aj vysoké platy a aj vyšší rozpočet. Ja viem, že sa na každú školu nedá pozerať len cez počet žiakov, len tých výnimiek je na Slovensku trochu veľa.
Učiteľa si neidealizujem,ja stále tvrdím,že učiteľ nemôže iné kázať a iné robiť.Ak to tak je,tak taký učiteľ má prirodzenú autoritu.A že sú žiaci–študenti a rodičia viac chránení ako učitelia?Ak mi budete tvrdiť,že učitelia nešikanujú žiakov–študentov,tak Vám aj tak neuverím.Ja som to zažila a nielen ja.Ale ak si myslíte,že tí čo prešli školským systémom mali len špičkových učiteľov,tak sa veľmi mýlite.Stretli sme tých učiteľských bohov,dobrých učiteľov ale aj ten učiteľský odpad.No a že sú dnes žiaci a študenti iní.Sú.Ale majú dobrú školu.Uvedomte si,že už aj prvák dokáže vnímať nespravodlivosť.Tie naše deti majú17-ročnú školu,kedy sa neustále utvrdzujú,že sú ľudia čo si môžu všetko dovoliť.Teraz hovorím o tom videu,ja to síce tvrdím roky,ale nie je to veľmi obľúbená téma našich učiteľov a zažila som takmer každú situáciu z toho videa.Veľký problém škôl je dodržiavanie pravidiel.Veď ich porušujú samotní riaditelia a učitelia,nech žijú vplyvní a mocní.Čo čakáte potom od žiakov?
Writer82, nemyslím si, že by som si protirečila. Pracovala som ako personalista v štátnej správe, čo sa dá porovnať so školstvom. Stratila som akékoľvek ilúzie o personálnej práci. Nemyslím si, že zvýšenie platov niečo zmení. Ja súhlasím so zvýšením platov, ale musia s tým byť spojené aj iné opatrenia. Pozrite si toto video - http://video.tyzden.sk/eugen-korda/2013/05/0… . Ak sa začne rozprávať aj o týchto témach, budete mať podporu verejnosti. Ak nie, zabudnite na podporu. Myslím si, že antimobbingový zákon nič nezmení. Už dnes náš trestný zákon rieši mnohé veci, bohužiaľ sa nevyužíva. Prečo? No a že sú učitelia nejednotní. Smejem sa a spomínam na posledný štrajk. Niektoré školy neštrajkovali, niektoré štrajkovali až jeden deň. Ešte stále tvrdíte, že ste jednotní?
Sorry za chyby, ja som si až teraz uvedomila, že mám zlé okuliare. Váš prvý príspevok hovorí, že učitelia by mali mať štatút štátnych zamestnancov. Pokiaľ viem, učitelia nie sú jednotní a nie všetci súhlasia so štatútom štátneho zamestnanca. Vy si naozaj myslíte, že antimobbingový zákon niečo zmení? Problém SR je v nedodržiavaní platných zákonných noriem, v akceptovaní daného stavu a v neochote hlavne riadiacich pracovníkov čokoľvek meniť. A pokiaľ sa toto nezmení, žiadny zákon nepomôže.
Odporúčame