„Učiteľ ako vzor nemá takmer nič s výchovnou funkciou školy, lebo už len status učiteľa si vyžaduje určitý vzorový príklad“ – to naozaj myslíte vážene. Keby to bolo také jednoduché, vyzeralo by to v našich školách inak.Učiteľ, ktorý inak rozpráva a inak koná vo výchovnej funkcii zlyháva. A je jedno či je to v škole alebo v súkromnom živote. Ťažko bude učiteľ presviedčať študentov o tom, že korupčné správanie, násilie, šikana a alkoholizmus je nesprávny, keď vzápätí urobí presný opak. Lenže to by od začiatku štúdia až po jeho koniec museli platiť iné pravidlá. Pravidlá ktoré budú dodržiavať všetci, počnúc riaditeľom, učiteľmi, rodičmi a všetkými žiakmi, bez tolerancie neustáleho porušovania zákonov a predpisov. A to, že to v našich školách nefunguje, nie je chyba žiakov a študentov. Prípad Žarnay jasne ukazuje praktiky v školstve. Čo sa naučili študenti z tejto kauzy. Naučili sa to, že mocným patrí svet, že neexistuje spravodlivosť, že stačí mať známych ľudí na správnych miestach.