akosi mi uniká pointa toho čo píšeš! Doporčujem čítať pomaly, nahlas a podľa možnosti s POCHOPENÍM!!!!
akosi mi uniká pointa toho čo píšeš! Doporčujem čítať pomaly, nahlas a podľa možnosti s POCHOPENÍM!!!!
Všetci vieme že sa Dany vyrábajú na Slovensku? To platilo v roku 1989, ale nie v roku 2017 a ani v roku 2014. Dana sa dnes už nevyrába viac ako 25 rokov! V SR sa vyrába ShKH vz. 2000 Zuzana a jej nástupcovia (Zuzana 2 atď.) a v ČR sa vyrába Dana M, Dana M1, Dana M1M!!! Nejaký debilko na ukrajine si jednoducho míli česko a československo, resp. považuje POUŽÍVANÉ hufnice vyradené z AČR a OS SR za novovyrobené!!!!
P.S.: kam zmizlo 108 húfnic DANA používaných Sovietskou armádou do roku 1990???
Ako okato??? Excalibur predsa oficiálône predal polotovar do Izraela, kde ich IZRAELSKÁ firma dokončila a ĎALEJ predala!!!! Miesto toho aby ste boli tradi, že po takmer 30 rokoch sa opäť Česko-Slovenský zbrojársky priemysel pokúiša dostať na trhy so zbraňami (zbrane budú na rozdiel od iných produktov predajné vždy) tak pindáte. Nehovoriac o tom, že Azerbajdžan je primárne RUSKÝ spojenec (aj napriek tomu, že sa nedohodli pred piatimi rokmi na ďalšom zotrvaní Ruskích síl v Azerbajdžane) a nie žiaden spojenec západu! To len pisálkovia vo svojich článkoch zverejňujú svoje vlhké sny. Predaj tých zbraní vôbec nemení nič na pomere síl v Zakaukazsku, len pár ruských oligarchov nedostamne svoje doláre.
predpredvčerom - články z 26.9.
predvčerom - články z 27.9.
Zatiaľ čo 26.9. články o tejto kauze v českých médiach vyzneli jednoznačne ako nelegálny obchod a porušenie embarga zo strany ČR, už 27.9. veľká časť médií svoje internetové člájnyk upravila tak, že vlastne o nič nejde, nedošlo k žiadnemu protiprávnemu jednaniu , resp. (citujem): "Z hlediska NATO a USA je obchod podle odborníků geopolitickým úspěchem."
Boris Latta asi vychádzal zo starých článkov zverejnených v českej tlači 26.9.. To čo platilo predpredvčerom už neplatilo predvčera a už vôbec nie včera... Zatiaľ čo predpredvčerom sa ešte vyšetrovalo (a teda platilo "možný „únik“ zbraní „nesprávnym smerom") a rozbiehali sa tajné služby, už predvčera išlo brilantný výkon českých obchodníkov so zbraňami a geniálny ťah, ktorý ohrozil ruský export zbraní... A včera sa tlieskalo sa nad Azerbajdžanským príklonom k západu (bez ohľadu na to, že modernizované Dany a aj raketomety sú schopné používať LEN ruskú muníciu a nie muníciu NATO) a dlhým nosom, ktorý česká diplomacia uštedrila Rusku.
Aspoň netrep kraviny abraxas. To čítaš z manuálu KSS??? Sú to udalosti staré necelých 30 rokvo, skús si otvoriť archívne číslo denníka Pravda z konca júna 1988 a dozvieš sa aká je skutočná pravda.
Alebo požiadaj archív v Prahe o sprístupnenie príslušného materiálu. Ale zatiaľ tu predvádzaš komunistickú propagandu najhrubšieho zrna, porovnateľnú s propagandou miki33 a ďalších US trollov.
Aké stroje to Havel prikázal odviesť? Tie stroje na ktorých sú schopní v Detve aj dnes vyrábať BVP a v Martine tanky? Alebo v Dubnici vŕtať hlavne do kanónov???? Aspoň netrep krabiny.Na akých strojoch sa v SR dnes vyrábajú húfnice Zuzana, alebo obrenené Aligátory, Gekony a Tatrapany?
13 a 14 plat je DOBROVOLNÝ!!!!! Z hľadiska SNS a Smeru je to obyčajné ohlupovanie priblblých voličov. Spoločnosti ktoré dávali Vianočné bonusy (tých je v SR väčšina) a letné tzv. dovolenkové bonusy (aj tých v SR pár desiatok existuje) ich budú dávať aj naďalej, ale už to nebude ako ODMENA, ale ako plat. Plat oslobodený postupne od odvodov, takže pre tie firmy to bude LACNEJŠIE (aspoň do určitej výšky). Na druhej strane - keďže z týchto pŕijmov nedudú odvádzané odvody (na rozdieol od dnes vyplácaných odmien), tak sa tieto platy nebudú zametnancom počítať do ich dôchodkového zabezpečenia.
Správne otázky - čo bránilo Smeru stavať D3 v rokoch 2006-2010, alebo 2012-2016?
Myslím že v roku 2006 tam bol problém s pripravenosťou úsekov. V roku 1999 bola zastavená aj projektová príprava nových úsekov, nielen stavba.
Rusko podporuje OBE strany konfliktu. Zbrane do dáva do Arménska a aj do Azerbajdžanu. Keby mali Rusi na skladoch ešte pôvodné československé Dany, tak ich predajú do Azerbajdžanu rovnako ako teraz Češi. Len väčšina Sovietskych Dán boal v čase rozpadu ZSSR v sklade niekde v Kazachstane.
Vývoz bol plne legálny - tie zbrane predali české zbrojopvky do Izraela. Na Izrael sa žiadne zbrojné embargo EÚ nevzťahuje - bez ohľadu na to, či sa zbrane dodávajú armáde, alebo súkromným firmám.. A keďže Izrael nie je členom EÚ, tak sa na neho nevzťahujú ani nezmyselné obmedzenia EÚ na predaj zbraní do Arménska a Azerbajdžanu (ani jeden z týchto štzátov nie je zozname, ktoy by schválila OSN!!!!). Izraelská spoločnosť ELBIT nakúpené zbrane "upgradovala" o elektroniku (ktorá bola súčasťou už prototypo uvedených zbraní predvádzaných v rámci výstav) a predala namedzinárodnom trhu.
Žiadne. Nikdy nevládli tak dlho, aby tam niečo reálne aj začali stavať. Ale vždy začali tým, že bloklli prípravu úsekov na severe. A tak to bude aj teraz.
A kde som písal že sa stavia výlučne na juhu? A prestaň ma urážať nejakým obľúbeným Fickom.
Jasne som napísal že vždy, keď boli Maďari vo vláde, tak došlo k prehodnocovaniu úsekov na severe slovenska - s tým, že sa VŽDY objavili úvahy o stavbe úsekov smerom na juh. Ja enmám nič proti stavbe úsekov na juhu, naopak, vítam ich - je tam krásna príroda. Ale nesúhlasím s tým, aby sa tie úseky stavali na úkor úsekov, ktoré mali byť hotové už pred 10 rokmi!!!! Nech dokončia D3, D1 a potom nech všetk ysily vrhnú na R2 a ďalšie úseky na Ukrajinu, Poľsko, Ma´darsko a spojnice. Ale stavať diaľnice tak, ež tu bude 5 km, potom 20 km nič, potom ďalšei 2 km, potom zasa nič, potom nejaký obchvat - to je ako v KOCÚRKOVE.
Miesto toho sa ide stavaťcesta do oblastí, kde intenzita dopravy ani v špičke nedosahuje ani polovicu toho, čo musí zvládať trasa ZA-CA. Ideme stavať cesty do oblastí, ktoré budú po dokončení rýchlsotných ciest aj tak nekonkurencieschopné, pretože Ficko nastaví minimálnu mzdu tak, že sa sem už nikomu neoplatí iinvestovať. Pred nejakými 15 rokmi písal o D3 nejaký magor ako o ceste vedúcej niekam do Poľských lesov, bez praktického významu. Po tej ceste bez praktického významu dnes denne prechádza 20 000 áut... Bez D3 investori zatvoria fabriky na kysuciach a odídu - na Ukrajinu, do Rumusnka, alebo Bulharska. Ale určite nepôjdu stavať na juh slovenska, aj keby tam boli desaťprúdovky!!!
Sme v diskusii, takže už z počtu 1000 povolených znakov je logické, že vyčerpávajúca analýza sa napísať nedá - na detaily yby som musel písať blog. Takže súhlasím, že sa 100% výstavba nezastavila. Lenže aj ty musíš súhlasiť že POLITICKÝM rozhodnutím Dzrindovej vlády došlo k zastaveniu stavby na viacerých úsekoch na severe (D3 a D1) a rovnako došlo k prerušeniu prípravy u úsekov, kde sa robila dokumentácia potrebná pre vystavenie stavebného povolenia (opäť napr. D3). Mimochodom - obdobný postup sa zopakoval v roku 2010, keď boli vo vláde zhodou okolností opäť maďari - vtedy to pozastavenie obhajoval Figeľ.
Trasa severnej D3 je v teréne známa zhruba od roku 1996, dnes máme rok 2017 a na cca 20 km úseku sa ani nezačalo s výpupom pozemkov!!!!
Je absurdné, ak sa opäť nejde stavať v úseku, ktorý spája severoslovenskú priemyselnú aglomeráciu s tou Moravsko-sliezkou a juhopoľskou. S úseku, kadiaľ prúdia polotovary zo Slovenska do Čiech a Poľska a naopak - Poľska a Čiech na Slovensko.
Keby sa v roku 1999 pokračovalo v príprave jednotlivých úsekov podľa harmonogramu, dnes by D3 už bola hotová aspoň v tom polovičnom profile. Miesto toho sa práce na príprave zastavovali, obnovovali, potom opäť zastavovali a dnes sme v situácii že aj to, čo bolo dokumentačne pripravené je už zastaralé a musí sa robiť odznova!
Pekný výcuc.. Ale mohlo to byť ešte lepšie. Konkrétne D3:
Obchvat čadce sa začal stavať v roku 1997, dokončený bol v roku 1998. Tunel meškal a začal sa stavať až v roku 2000 (keďže bez tunela bol celý obchvat zbytočný).
Oščadnica-Čadca sa začala stavať v roku 1996 - tento úsek bol po nástupe Dzurindu v roku 1999 zastavený (obnovený v roku 2002) - opäť vynútené obnovenie, keďže bez tejto časti bol celý dokončený obchvat a aj rozostavaný tunel zbytočný.
Skalité- štátna hranica sa začal stavať v roku 1997, stavba bola zastavená v roku 1999 (úsek bol nakoniec otvorený 20 rokov od začatia výstavby).
Hričov - Strážov - dokumentáci apre stavebné povolenie spracovaná v roku 1998... Vyśtavba sa začala až v roku 2005!
D3 po Žilinu a od Žiliny po hranice mala byť podľa pôvodných plánov hotová do roku 2012, posledný úsek mala byť estakáda ponad Hričovskú vodnú nádrž, ktorej výstavba mala začať okolo roku 2010 (realita je 2014-2017/2018?) .
myslím že ich bolo podstaten menej ako američanov, britov, austrálčanov, ale aj čechov a slovákov, čo v tej oblasti od roku 2003 tiež papali púštny piesok. Tiež kvôli ambíciám diktátorov, len z iného kontinentu.
Aha, Ficovolič... Sorry, ale prezident má určité práva - a jedným z týchto práv je aj jeho letecká preprava ako ústavného činiteľa. Nemusí sa nám to páčiť, ale žiaden zákon porušený nebol. Keď už tak kritizuješ Kisku, prečo rovno nepomenieš výlet Smeráckych poslankýň do petrohradu, alebo teatrálne cestovanei iného prezidenta vlakom do Košíc, pričom popri vlaku samozrejme išlia celá kolóna áut, aby ho na stanici v Košiciach čakala? A pto nehovrím o aktivitách Smeru hradených z rezervy predsedu vlády - teda tiež za naše peniaze!!!
Štátni (a tam patira aj zamestnanci štátu) nesmú robiť NIČ čo nie je uvedené a povolené v zákonoch. To je základný princíp právneho štátu. Požičanie si štátneho vrtuľníka na súkromnú akciu nemá oporu v zákone!!!
Tie tunely nie sú problematické. problematické sú politické prieťahy okolo týchto tunelov, kde si každá strana prihrieva svoju polievočku. Dubná skala mohla byť hotová už dávno. Rovnako aj Korbeľka - keďže ide o úplne prvú variantu stavby a neskoršie zmeny na povrchový variant si vynútili sponzori strán (vrátane Smeru), ktorí nevlastnili technológiu na razenie tunelov, ale za to vlastnili betonárky schopné budovať kilometre estakád!
Odporúčame