Mám 12-ročný Renault diesel a som jeho 3. majiteľ, a asi aj posledný :). Auto mi pred 2 rokmi aj s vadným žhaviacim relé (vtedy som ešte nevedel, že je chyba v ňom) štartovalo v zime trošku lenivejšie, ale nenechalo ma v štichu, naštartovalo! Bolo vtedy -19 °C. Závada sa prejavovala iba tak, že na prístrojovej doske sa po štarte studeneho motora rozsvietila kontrolka servisu, ale keď som prešiel pár km, motor vypol a zase naštartoval, tak sa už kontrolka nerozsvietila. Vymenil som po zime žhaviče (ukázalo sa, že staré neboli vadné), vymenil som žhaviace relé (v ňom bola chyba), ešte predtým som vymenil baterku...v nádrži sa vždy snažím mať lepšiu naftu..Zaťukám na drevo, to auto ma zatiaľ nikdy nezradilo. Po oprave relé štartuje hladšie ako vtedy pri tých -19 °C, táto zima kde vonku je aj cez -20°C a štart cez tlačítko štart/stop absolútne bezproblémový. Je všeobecne známe, že kvalita nafty v Rusku je biedna a dnešné elektronikou prešpikované autá sú náchylné na kvalitu paliva...