Mám Nissan Leaf 24kW 3 roky/50.000 km a je to veľké sklamanie. Degradácia batérie po 50.000 km viac ako 15% (strata 1. dielika), je to fakt vysoký úbytok po tak málo kilometroch a 3 r. šetrného použitia – garáž, bez rýchlo nabíjania. Po 4-5 r. predpoklad min. 30% kapacity menej, reálny dojazd 60-70km. Auto už len do mesta. Výmena batérie 4500 eur, ak má odjazdiť 80.000 km v použiteľnej kapacite, amortizácia vychádza 5,6 EUR/100 km, plus cena elekrtiny 2 - 3 EUR/100km. Ekonomika: ako slušný papkáč benzínu a malý dojazd. Záruka na bat.:100.000km/5 r. a úbytok viac ako 30% kapacity. Zistil som že záruka sa nie je na výmenu za novú ale na opravu najviac poškodených článkov aby ako celok mala opäť viac ako 70% pôv. hodnoty. Čiže žiadna záruka lebo jazda s 30% stratou kapacity nie je 30% nižší dojazd, ale v skutočnosti asi 40% menej. Dôvod: nárast vnút. odporu. Degradáciou batérie rastie a väčšia časť uskladnenej energie sa mení na teplo - prehrievanie batérie.