"Smer spravil ze Aspon minimalka rástla rychlo a ta tlači aj na priemernú mzdu"
Súhlasím. A že to bola ale riadna fuška. Že?
"Smer spravil ze Aspon minimalka rástla rychlo a ta tlači aj na priemernú mzdu"
Súhlasím. A že to bola ale riadna fuška. Že?
Tóth je svedok, ktorého svedectvo by pomohlo hlavne žalobcovi-prokurátorovi. A tento žalobca-prokurátor sa mu vyhráža obvinením. Non-sens.
Ja som v tých dávnych časoch nebol zástancom rozdelenia federácie. Vo federácii sa mi žilo celkom príjemne.
Vnímal som potrebu mnohých, aby sa dovŕšila vyspelosť národa, aby národ dozrel získaním suverenity formou vlastného štátu. Netrvalo dlho, aby som získal názor, že samostatný štát sa nakoniec môže stať cestou aj garantom rozvoja pre ľudí na území medzi Tatrami a Dunajom. Tento dojem bol neskôr umocnený faktom, že sa podarilo založiť vlastnú menu, rozdeliť armádu a tú aj úspešne zreorganizovať, a čo je najdôležitejšie, podarilo sa udržať aj relatívny pokoj a vnútornú bezpečnosť.
Dnes si myslím, že sme sa prirýchlo zbavili v prospech NATO a EU toho, čo sme vtedy získali. S týmito krokmi sa malo podľa môjho názoru ešte počkať a nevstupovať do týchto organizácií hneď v prvej vlne spolu s Čechmi, Maďarmi a Poliakmi. Najprv sme mali viac upevniť a posilniť bojaschopnosť armády, a dať silnejšie ekonomické základy domácim firmám. Ten Dzurindovský hŕ-hŕ vstup nám bol len na škodu.
Myslím, že Mečiarova strana má vysoké šance dobrý výsledok.
"No hlavne je, že to už NEEXISTUJE a aj Mečiar si tak môže iba fúkať."
Tak áno. Veľa vecí z Mečiarových čias už neexistuje. Napr. 5% sadzba DPH, taká už tiež neexistuje.
Taká úvaha na okraj
Za Mečiara, sme mali vlastnú zahraničnú politiku/dnes máme politiku euroatlantickú
Za Mečiara sme mali vlastnú ekonomiku/dnes máme zahraničných investorov
Za Mečiara sme mali riadnu armádu/dnes iba nejaké zbytky tej armády
Za Mečiara sme mali vlastnú suverenitu/dnes máme legislatívu EU
Za Mečiara sme mali vlastnú menu/dnes máme Euro
Zaujímavá informácia je, že Mečiar sa vracia do politiky.
Tak asi Rarášekkk nemá prehľad o aktuálnej situácii. Na batérie dáva výrobca záruku osem rokov, čo znamená, že v reáli je životnosť oveľa vyššia (inak by na tak sakramentsky drahú súčiastku dali menšiu záruku). Jediná nevýhoda elektraut je cena tých batérií, kvôli čomu stoja elektroautá podstatne viac. Nepredpokladám, že v budúcnosti ceny elektroaut klesnú, lebo záujem o ne je z roka na rok väčší. Pri stúpajúcom dopyte predsa ceny nezvykli klesať. Preto myslím, že ak dnes napr. elektroauto stojí 35 tis. Eur, tak myslím, že aj o niekľko rokov to bude stáť cca toľko, alebo aj viac.
Samozrejme, používať vodu zo studní je hlúposť. Na zavlažovanie sa zvykla použivať voda zo zavlažovacích kanálov. Voda do zavlažovacích kanálov sa zvykla prečerpávať z riek a rybníkov čo je povrchová voda a nie spodná.
http://2.bp.blogspot.com/-LWemGnAQmSs/ Us5s3I…
Máš pravdu, že spodná voda sa zhromažďuje desaťročia. To že niekoľko dní prší a na povrchu je blato a pôda je mokrá v hĺbke 20-30 cm ešte neznamená, že sa to dostane do spodných vôd. Cesta do hĺbok niekoľkých metrov kde sa spodná voda zhromažďuje je veľmi pomalá.
Súhlasím. Ja som z nížiny, kde je lesov málo. Ešte v šesťdesiatich rokov ako chlapec pamätám stromoradia (vetrolamy) chrániace pôdu pred vysušením. Veľké množstvo ich vymizlo. Takto vyzerajú v severnej Dakote stromoradia chrániace pôdu pred stratou vlahy:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ommo…
Dávno ľudia žili v mestách a dedinách bez kanalizácie. Vody, ktorú spotrebovali, zbavili sa vyliatím niekde v blízkosti, čím spotrebovaná voda ostávala v krajine. Neskôr, keď sa spotreba vody zvýšila, tá sa zberala v kanalizácii, v menších mestách a dedinách kde nebola kanalizácia tak v žumpách. Následne sa vyvážala na polia, a tieto boli nielen hnojené, ale aj zvlhčované. Dnes už podľa zákona toto nie je možne robiť, vodu z žúmp treba vyviezť do čističiek, a tie ju po vyčistení prostredníctvom riek pošlú do mora, aby sa krajina zbavila ďalších miliónov kubíkov vody. Keď tu bude časom Sahara, tento zákon bude asi odvolaný.
Nuž, kukurica pomerne dobre znáša sucho. Avšak v čase keď je mladá, nízka a v čase keď sa začína vytvárať klas nemá dostatok vlahy tak s dobrou úrodou sa nedá v žiadnom prípade počítať.
Počasie síce zväčša potrebnú vlahu dodá. Ale ak nie, tak je zle, a poľnohospodári plačú a žiadajú od vlády kompenzácie. Nemám fotky z obdobia socíka, ale v tých časoch, ak bol k dispozícii závlahový systém tak ho aj použili (70-80 roky). V Maďarsku sa závlahové systémy viac zachovali (hoci Slovensko voľakedy v tomto ohľade Maďarsko trochu predčilo) a aj viac ich používajú. Aj na kukuricu, aj na obilie.
"Problem bude skor to, ze ked budes moct dobijat, tak nebudes doma alebo budes mat auta dve..."
Tak napr. ten Hyundai IONIQ má kapacitu batérie 28 kW a dojazd 280 km (hoci ktovie, nakoľko presné sú údaje výrobcu). To znamená, že 1 km=0,1 kW. Čiže tie kilometre čo najazdím, 50 km= 5kW. Ale zrejme sa bude jazdiť so zapnutými svetlami, zapnutou klimatizáciou, tak tých 50 km môže vyskočiť na 6-7kW, cca toľko by som musel denne dobíjať.
https://www.hyundai.sk/files/downloa d/model/…
Som živnostník a keď pracujem, tak som doma. Dieľnu so strojmi mám hneď za domom.
"Baterie aut sa daju efektivne vyuzit aj na skladovanie elektriny, co sa da efektivne vyuzit v intelignetnom systeme dodavok a distribucie elektriny v celej sieti."
Ale však ja nie som proti elektroautám. Sám uvažujem nad tým, či by fotopanely na mojej streche s výkonom 2-3 kW boli schopné nabiť auto s nájazdom, ktorý mám 30-50 km denne. Dajú nabíjať aj z domácej zásuvky.
Avšak ľudia bývajúci na sídliskách budú musieť nabíjať z verejnej siete. Jedno, či vo Francúzsku, Nemecku, dopyt zvýšia, a tým aj ceny.
Mnohí si ohľadom elektroaut neuvedomujú zopár vecí. Slovensko vo výrobe elektrickej energie nie je sebestačné a časť musí dovážať. Aj ak u nás nebudú elekroautá, o pár rokov na západ od nás ich môže byť podstatne viac, čo znamená, že dovážaná elektrika nás môže stáť podstatne viac ako teraz. Napríklad elektromobil Hyundai IONIQ je v cene 35 tisíc Eur. Pre našinca drahé, ale pre tých so západnými platmi je to už zaplatiteľné. Ak na západ od nás bude elekromobilov viac, pocítime to aj my. V cene dovážanej elektriky.
"komunisti vedeli,že el.energia bude nedostatkom,ale revolucionári"
Komunisti plánovali jadrových elektrární viac. Aj na východnom Slovensku niekde v Kecerovciach. Išlo o plány, na ktorých sa reálne aj pracovalo. Dnes už takéto plány nie sú, iba sa o nich kecá v nejakých strategických zámeroch, ale žiadne kroky v tomto smere nerobia. Aj keď Mochovce dostavajú, ešte stále to bude málo. Samozrejme elektriku v prípade potreby môžeme aj dovážať. Ale to bude znamenať, že peniaze pôjdu zo Slovenska preč a domácnosti budú platiť stále viac a viac. Nasledujúca generácia sa nám za túto našu nečinnosť nepoďakuje. Ako som už písal, škoda toho plynovodu z Ukrajiny, ktorý už nebude. Ten by pomohol riešiť mnohé veci v energetike. Naši politici sú asi postihnutí krátkozrakosťou.
Tie kolektory a vrtule jedine strechy, kde nikomu a ničomu nevadia. Ich umiestňovanie do prírody považujem za atentát na životné prostredie. A samozrejme, elektrárne sú základ. Tie fotopanely a vrtule sú ako doplnok celkom dobré, ale keďže vietor nie vždy fúka, a v noci slnko nesvieti, tak bez dostatočného výkonu z elektrární sa nezaobídeme. Nebolo by dobré, keby sme sa s elektrickou energiou dostali tam, kde sme teraz s potravinami, ktorej väčšinu musíme už dnes dovážať.
Elektrárne Slovensko potrebuje postaviť tak-či tak. Dnes Slovensko spotrebuje viac elektriny, ako vyrobí. V prípade, že budú odstavené Nováky, tak dovoz elektriky vzrastie ešte viac. V podobnej situácii je aj Maďarsko. Maďarsko sa snaží riešiť situáciu tak, že paktuje s Putinom pri výstavbe novej jadrovej elektrárni. Slovensko sa to zase snaží riešiť dostavbou 3. a 4. bloku v Mochovciach. Pre energetickú bezpečnosť by však bola potrebná ešte aspoň jedna ďalšia elektráreň. Škoda, že plynovod z Ukrajiny bude časom odstavený. Pretože sa tým zmenšuje priestor na výstavbu ďalšej paro-plynovej elektrárne. Nemci kvôli zeleným jadrové a uholné elektrárne zatvárajú a tak je pre nich NordStream 2 pomerne dôležitý. Škrt im môžu spraviť strategické záujmy USA, ktoré sú proti výstavbe severného prúdu.
Najlepšie sú na tom Češi, ktorí aj vďaka Temelínu množstvo energie exportujú. Ak by češi prešli na elektroautá, nemusia podľa prepočtov nič stavať. Stačí, keď nebudú exportovať to čo vyrobia.
Ktovie koľko vypil. Možno ani toľko, aby nafúkal.
Netáraj. V prvom momente popreli, pretože si boli istý, že k narušeniu nedošlo. Následne ale po pristátí skontrolovali prístroje, data a pod., tak uznali, že k narušeniu z technickej príčiny mohlo dôjsť.
Odporúčame