Ako pomoze rozsirenie D1 na 4 pruhy + odstavny pruh, ked uzatvoria celu dialnicu?
Tu pomoze iba vybudovanie nahradnej trasy ako je R1. Navyse podla zverejnenych udajov je vystavba R1 lacnejsia ako rozsirenie D1 a ma aj dalsie vyhody oproti D1. Na toto by sa mal pozriet utvar Hodnota za peniaze, preco sa presadzuje nevyhodnejsie a drahsie riesenie.
Keby sa D1 planovalo rozsirit pred 10 rokmi, vtedy rozumna alternativa nebola, lebo by R1 koncila v poli, ale teraz sa napoji na D4. A ani rozsirenie D1 nebude skor ako D4, teda nie je dovod sa vyhovarat ze realizacia R1 by musela cakat na D4.
Problem je skor politicky, lahsie sa vysvetli niektorym volicom, ze pri Bratislave iba rozsiruju dialnicu ako ze pre BA stavaju dalsiu novu dialnicu, hoci to rozsirenie je drahsie.