dostanú niečo kvalitnejšie ale nie rýchlejšie a nie lacnejšie......
štát zaplatí o 2/3 viac na dotácii ako doteraz rýchlosť bude približne rovnaká len bude viac zrýchlených spojov (doteraz to MD ZSSK nepovolilo )
no a bolo to bez súťaže
dostanú niečo kvalitnejšie ale nie rýchlejšie a nie lacnejšie......
štát zaplatí o 2/3 viac na dotácii ako doteraz rýchlosť bude približne rovnaká len bude viac zrýchlených spojov (doteraz to MD ZSSK nepovolilo )
no a bolo to bez súťaže
novacan
nerozumieš tomu celú dopravu bude pokrývať štát tak ako doteraz ešte mu k tomu pridá 66%navyše zato že navýši spoje súkromník si bude môcť ponechať 3% so zisku (aj keď slovo zisk nie je správne skôr ide o rozdiel medzi nákladmi a dotáciou a tržby z predaja CL).
ten ich bude nezávislý a pracovitý a bude plniť príkazy vizitka modrej demokracie
Radicsné diskutovala sama???
modrá úderka ako je to možne? veď vy ste iný
konkurencia nebude akurát jednu firmu za štátne peniaze nahradí iná neštátna za štátne peniaze....
musí podla europskych smerníc každý prepravca niekto skôr niekto neskôr u štátneho to zatial platí v IC vlakoch a medzištátnej doprave.
alebo ešte od človeka blízkeho RJ
Dobre, vráťme sa prosím do krajiny faktov:
- zmluvy s RJ aj ZSSK budú musieť byť čoskoro na internete, tak predpokladám, že všetky otázky ohľadne objemu výkonov nájdeme tam (vďakabohu za toto nové pravidlo!)
- pôvodná Vážneho výzva je tu: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:186982-200 9:TEXT:SK:HTML - ako už bolo napísané, tender nikdy nebol vyhlásený, pretože od začiatku mal byť len nástroj, ako dať kontrakt ZSSK
pre Zbina z Vašich modrých novín ktoré dokazuje že sa jednalo o priame zadanie
http://ekonomika.sme.sk/c/5702548/figel -zacal-otvarat-zeleznicny-trh.html
alebo z diskusie na Vlaky net
spetrak: naozaj ste taký naivný? U vás to nepredpokladám. Súťaž sa dá (veľmi zjednodušene povedané) vypísať tak, že mám X € a dopravcovia, ponúknite mi za to čo najlepšiu obsluhu, alebo naopak, predložím požadovaný GVD a dopravcovia, ponúknite mi najnižšiu cenu. Samozrejme zadám kvalitatívne parametre, požadované služby a iné podmienky. Kedy a kde bola takáto súťaž vypísaná? Neponúkol by možno iný dopravca za podobný GVD nižšiu cenu? Problém je aj v tom, že tie "vlkm navyše" na trati 131 štát škrtne v roku 2012 na iných tratiach, len o tom sa už veľmi nehovorí.
alebo od človeka s RJ
čo si budeme hovoriť, celá táto vec prebehla tak trochu partizánsky. Stojí to na tom, že keď Vážny a spol. v júli 2009 tú výzvu uverejnili v TED, tak to bol len formálny krok, ako ZSSK zlegalizovať prístup k eurofon
je to realita je to presne o 66% viac úspora je len keď sa to prečíta na 1 km......lebo dvojnásobne viac vlak neznamená dvojnásobne vyššie náklady a naopak vyššie tržby takže tá uspora mala byť niekde na hranici 40% keby sa súťažilo.....
zbino ešte raz s projektom neprišla minulá vláda........naštuduj si to......
vo vestníku vyšla formálna súťaž aby sa mohli čerpať eurofondy......
a nebolo to na túto konkretnu trať.Kludne sa môže napísať že to Figel dal podvodom alebo priamym zadaním.
zbino prestaň trepať že s týmto projektom prišla minulá vláda.........táto akože súťaž za Vážneho bola daná len preto aby sa mohli čerpať Eurofondy na nové vozidlá a bola myslená na celú sieť a nie na jednu trať.V skutočnosti žiadna súťaž neprebehla.
Realita štát zaplatí Jančurovi o 2/3 viac ako doteraz ZSSK ......a toto viac sa premietne do iných kútov SR kde sa budú rušiť vlaky a trate....
a pritom to navýšenie vlkm ktoré si štát objednal pravdep má nahradiť oddialenie stavania dialnice ale realne to nemusí znamenať obrovský nárast počtu cestujúcich a tak sa môže kludne stať že hlavne v úseku DS-KVetoslavov okrem špičky (do roboty/z roboty) bude voziť prázdne súpravy a na inom území SR nebudú sa môcť možno dostať ludia do práce.......
ak by to bolo na Slovensku maďarsko by neváhalo rozpútať štvavú kampaň lebo pre nich čím horšie pre Slovensko tým lepšie pre maďarsko.
Inak Orbán si robí čo chce.......len na Slovensku sa vždy trasieme čo povie Brusel
MD si naozaj môže objednať vlkm na ktoré má peniaze problem je že ZSSK núti rušiť spoje ,neobjedná dosť vlkm na iných tratiach zato súkromníkovi aby sa ukázalo že je lepší vytvorí nadštandartné podmienky ...!!! a podotýkam kedže vlkm nie je dosť tak na úkor iných regionov SR ,
aby si to lepšie pochopil je pochopitelné že pri viacej vlakoch vychádza tá cena na 1 km lacnejšia.,lebo náklady sú menšie viacej vlakov neznamená že sa zvýšia náklady o 100% preto tá cena vychádza lepšie bude síce zvýšená spotreba nafty,viac sa vyberie na doplatku pre štát za DC ale sa zase viacej vyberie na cestovnom,nebude treba viac pracovníkov...takže náklady nebudú dvojnásobné...preto to konštatovanie že v skutočnosti štát zaplatí o 2/3 viac ako doteraz a je to pravda a na úkor iných tratí.Na jednej strane nesporne skvalitní dopravu inde zruší
a čo sa týka súťaže ten dopyt bol akosi myslený na celú sieť len Figel z toho urobil figel....a dopyt bol len kvôli možnosti čerpať eurofondy
zmluva sa musí dodržať takže drahý jančura určite vyjde
ano bráni Ministerstvo dopravy lebo si neobjedná a nepreplatí vlkm
práve preto že štát dal nadštandartné podmienky na tejto trati sa zrušia spoje ZSSK v regionoch...alebo inak navýšenie peňazí pre súkromníka nie je problem keď sa zoberie ZSSK
v skutočnosti bude jazdiť RJ drahšie ako súčasná ZSSK
pre zbina a podobných modrogumovníkov.
Bolo to MD ktoré neumožnilo ZSSK nasadiť viac vlakov lebo pre ZSSK platí strop vlkm ktoré objednáva štát(vlkm -vlakové odjazdené km).
1.Ako je možné že v prípade súkromníka to už možné bolo.......
Fixné a variabilné náklady ak sa znížia fixné náklady a zvýšia sa variabilné náklady tak pri náraste 100% vlakov to znamená úsporu pri vlkm až do 40%.,
inými slovami
ak by sa súťažilo v dnešnom rozsahu dopravy na tejto trati tak by Jančurova cena bola vyššia ako u ZSSK ,alebo naopak ak by sa súťažilo v novom GVD s pridanými vlakmi tak by bola ZSSK lacnejšia
2.Otázka prečo nebola normálna súťaž.....
V skutočnosti RJ bude jazdiť drahšie na úkor iných regionov SR
štát zaplatí o 66 % v skutočnosti viac.......taká je skutočná pravda a toto naviac sa prejaví v iných regionoch SR,kde bude musieť ZSSK škrtať lebo štát pridal inde vlakové km ktoré sú smerodatné pri platení za žel.dopravu.......
Ak by štát zaplatil tolko aj ZSSK bez problemov to odvezie aj v nových vozňoch aj v taktovom Grafikone.....
Figel len robí PR súkromníkovi tomu dá peniaze ZSSK NIE ......a sprostá slovač sadne na lep akí sú súkromníci úžasní....
Odporúčame