What Car?: Briti merali dojazd elektromobilov. Hyundai porazil Teslu!
V meste sú najväčšie straty u spaľovacích motorov v tom, že je veľa rozjazdov a zastavení. Pri rozjazdoch motor pracuje v širokom rozsahu otáčok, často mimo najvyššej účinnosti. Pri brzdení sa kinetická energia marí v teplo v brzdových doštičkách....
Elektromotor má oveľa vyššiu účinnosť vo výrazne väčšom rozsahu otáčok, ktoré by spaľovací motor nikdy nedosiahol. Elektromotor má už pri nulových otáčkach max. krútiaci moment. Pri brzdení dokáže kinetickú energiu premieňať na elektrickú a dobíjať baterku.
Pri ustálenej rýchlosti 90 až 140 km/h (v závislosti od vozidla a sprevodovania) môže bežať spaľovací motor na ideálnych otáčkach. Zároveň pri jazde po diaľnici nedochádza k častému a výraznému spomaľovaniu, takže nie je nutné nadobudnutú kinetickú energiu mariť na teplo pri brzdení.
Pri rýchlostiach 80 až 100 km/h začína byť aerodynamický jazdný odpor dominantným nad ostatnými (trenie pneumatík, zmeny rýchlosti). VW e-up má aerodynamiku chladničky, je to malé mestské auto.