Na co je toto dobre? Chapem, vyhoda pre Suzuki. Co ma ale z tohto zakaznik? Ze si mozem kupit Corollu z dvoma rozdielnymi logami? Alebo bude tento hybrid od Suzuki snad omnoho lacnejsi ako od Toyoty?
Na co je toto dobre? Chapem, vyhoda pre Suzuki. Co ma ale z tohto zakaznik? Ze si mozem kupit Corollu z dvoma rozdielnymi logami? Alebo bude tento hybrid od Suzuki snad omnoho lacnejsi ako od Toyoty?
Davaju niekomu z vas tieto fuzie zmysel? Nepytam sa na znizovanie nakladov pre automobilky. Pytam sa ci to ma nejaky prinos pre spotrebitelov. Niekedy fungovali vsetky tieto znacky samostatne a vedel som, ze ak si kupim auto od jednej, urcite nebude rovnako jazdit a nebudem sa v nom citit rovnako ako v aute od tej druhej, tretej, stvrtej, atd. AK si dnes kupim auto od tejto FCA, PSA, alebo od VW, v podstate dostavam to iste ci je to Seat, VW, Skoda, alebo Fiat, Chrysler, Jeep, atd. Tak preco proste ak chcu mat 4 korporacie nezacnu vyrabat kazda po 3 auta v roznom segmente a hotovo. Naco tam lepia loga 25tich znaciek ked rozdiel je nebadatelny?
Pekne zhrnute....
V poslednej dobe nasi vladcovia zabudi na to, ze ak chcu aby ludia nieco minuli, musia najprv nieco dostat...
Jeno, predtym ako niekoho urazis sa prosim ta nauc citat, alebo rozumiet tomu co citas. Alebo si precitaj viac ako prve styri slova. Mozno pochopis, ze v mojom prispevku bol aj sarkazmus a vlastne sa cely viedol v duchu odporu k elektromobilite a nesuhlasom s EU postupom v pripade emisnych noriem. Neviem ci ma ale zmysel reagovat dalej kedze si zase precitas iba prvu vetu. Stale nechapem ako si z mojho prispevku vycital ze som zastavam postup EU. To si ziada riadnu kreativitu toto vymysliet co si ty vymyslel...
Ide to dobrym smerom. Zda sa, ze doba v ktorej prave sme by si ziadala uplne ine opatrenia. Najskor teda take, ktore s automobilovym priemyslom nesuvisia, teda investicie do zdravotnictva, farmarcenia, vzdelavania buducich generacii. No ale uz ked sme pri tych autach tak asi takto....
Nove auta drazeju, jazdenky drazeju nenormalne.Ludia odmietaju kupovat plug in hybridy alebo elektromobily skrz ich nedostatocnu vyuzitelnost ale najma cenu. To, ze si ich par ludi kupi ako druhe auto v rodine len na paradu, nebudem komentovat. A EU tlaci aby bolo este horsie. Lebo prisnejsie emisie a dane znamenaju vyssie ceny pre konecneho zakaznika.
Pritom, elektromobilita sa zda byt cesta s jasnym koncom kvoli prirodnym zdrojom. Takze sa pytam, co chce EU dosiahnut? Niekto tu v diskusiach raz napisal, ze sa EU snazi predist expanzii cinskych automobiliek na EU trh a preto sprisnuje limity. Mozno, ale nezabija tym zaroven automobilovy priemysel este predtym ako by Cinania vobec s niecim prisli?
Pan redaktor, z kontextu mi logicky vyplyva, ze automobilovy priemysel krvaca. Realita v cennikoch automobiliek je vsak uplne ina! Ceny stupaju!!! Vie mi to niekto vysvetlit? Automobilky ponukaju zlavy, ale pritom nafukli cennikove ceny. Takze v mnohych pripadoch sa ziadna lepsia konecna cena nekona. Cennik Toyota zaciatkom roka mal konecnu akciovu cenu lepsiu ako je teraz, napriek tomu, ze vyska zlavy sa teraz uvadza vyssia. Mam v plane kupit nove auto, ale neakceptujem tuto novu cenovu politiku, ktora ide proti logike zakladneho ekonomickeho modelu, ze ponuka a cena sa odvija od dopytu. Takze nekupujem! A som ochotny cakat a takychto ludi mam okolo seba mnoho. A myslim si, ze kvalita clanku by vzrastla keby ste sa viac vzili do situacie obcanov a napisali, ze predsa nie je mozne v v krize kupovat auta za zvysene ceny a prizerat sa ako sa automobilky rozhodli radsej predat iba mizerne percenta aut a preto prepustit mnohych zamestancov (hlavne ze plnia emisne limity). Vyborne!
Ano, na servis som zabudol. Uz naozaj nevedia co si pytat...
Co tymto clankom chcete povedat? To ze sa auta nepredavaju momentalne leti celym internetom. Prosim skuste dat clankom pridanu hodnotu. Existuju riesenia? Su v plane? ALebo sa EU a vyrobcovia iba prizeraju a pocitaju percenta? Rad by som si precital rozsiahlejsi clanok. Lebo pri takychto predajoch nema velmi ani zmysel predstavovat nove modely a chvalit sa nimi, nema zmysel robit testy automobilov a nema zmysel o nich diskutovat kym sa neozivi trh. Takze kde su riesenia? AKo sa planuje restartovat silne krizou zasiahnuty priemysel?
Kolko ludi na SK zaraba 2500 v cistom? To je vysoky nadpriemer. Takze to uz sa zase bavime o tom ze dovolit si auto bude moct iba vyssia stredna trieda a bohaci...
Ved sa ani nekupuje. ALe vcera som pocuval nasho noveho premiera ako ospevuje znovuzavedenie plnej vyroby PSA. Ja som nesmierne rad, ze si ti ludia co tam pracuju udrzia pracu, ale komu chcu tie auta predavat? To chcu namiesto pestovania skladovat na poliach nepredane auta? A potom co? Toto nie je riesenie. Slovensko by malo rychlo zvazovat ine investicie. Napriklad do moderneho eko farmarcenia a stat sa lidrom. Namiesto aut mozeme vyvazat kvalitne potraviny a v pripade krizy nakrmit svojich obyvatelov. ALebo investovat do prepracovanej zeleznicnej a autobusovej dopravy. Tiez by tam vedeli zamestnat mnoho ludi a je to predsa len alternativa pre ludi co nemozu alebo nechcu mat auto. Tak nech je dostojna!
To je asi niekde predpisane, ze kazdy tyzden musi vyjst isty pocet clankov ospevujucich elektromobilitu, uzasny narast poctov predanych ekologickych aut, alebo ako sa ceny aut budu uz len zvysovat. Pritom mnohi ludia sa nevedia momentalne pozbierat z trojmesacnej pandemie a ktovie co bude dalej. Hlavne ze budeme neustale opakovat ako elektromobily su jedina cesta.
Moj nazor je, ze ani elektromobil, ani spalovak v cene elektromobilu nebudu pre normalne zarabajucich ludi zaujimave.
A pritom staci tak malo.. Poskytnut zlavu. Stale si myslim, ze je lepsie vypredat sklady aj ked bez marze, ako prepustit desaticice ludi. A potom dlhodobo rozmyslat o udrzatelnom rieseni. A ono by to slo aj inak.
Predstavme si, ze auta nezlacneju, naopak zdrazeju, lebo EU nechce upustit od emisnych noriem a technologickej vybavy. To znamena koniec osobnej dopravy aj pre strednu triedu, alebo velke zadlzenie sa. No pri recesii, ktoru tu mame sa zda ze skor to prve. V takom pripade je ludom ukradnute aky infotainment mam v aute alebo ci auto doslova rozmysla za mna. Stacilo by mi hocijake auto s klimou ake sme tu mali v 2000, len aby som sa vedel niekde dopravit. Vsetko sa zbytocne predrazuje a tie oplastovane tablety v interieroch uz nemozu vyzerat viac gicovo.
Takzvane dotacie su sice riesenim ako vypredat sklady, ale nie su dlhodobym riesenim. Dlhodobym riesenim je jedine zvolnenie v emisnej politike EU a zvolnenie v oblasti technologickej vybavy automobilov. Kvoli mnozstvu technologickym prvkom sa auta predrazuju. Dalsia vec je ponuka motorov, o ktore nie vsetci maju zaujem. AK si mam kupit 1.0 trojvalec, radsej budem chodit vlakom, pretoze nedam cca 15 tisic za nieco co nepovazujem za dlhodobu investiciu. Ludia v mojom okoli to nazyvaju "vysavace" podla zvuku ktory motor vydava.
AK nepridu s 30% zlavami, tak nech nerataju ze sa im v tejto dobe budu sklady vypredavat. Ludia na to nemaju a ak aj niektori ano, budu si radsej peniaze drzat ako istotu v neistych casoch. Ja sa po novom aute pokukujem uz nejaku dobu, ale za tie peniaze ani nahodou. A ak sa to uz cele postavi na hlavu, ze budu auta uz len drahsie, tak potom nech si to kupuje uz iba smotanka. Len v tom pripade nechcem vidiet tie % nezamestnanych....
Ako vravis ohladne nastavenia SK. Podporoval sa biznis, ktory nemal dlhodobu perspektivu. Skoncime ako Detroit. Hlavne vyzdvihujem tvoj koment ohladne malych farmarov, tych potrebujeme ako sol.
Co tak poskytnut zlavu ak chcu aby sa nieco predalo???
Sledujem ceny novych aut pravidelne a od zaciatku pandemie niektore automobilky ceny dokonca zvysili. To je logicke ze?
Nejak tak to bude, aj ked si myslim ze staci 5EUR za liter a nie 50 a bude to mat pre ludi ten isty efekt. Prave preto hovorim o infrastrukture mimo automobilov, aj ked prestava nemat auto v rodine ma dost desi...
Ach jaaj. Pripomina mi to... "Ked budeme do hlav ludi tlacit tie iste informacie dost dlho, tak tomu snad uveria". Netvrdim, ze clanok nemoze byt pravdivy, nemam ani zaujem si overovat na akom zaklade boli tieto cisla vypracovane, ale jedno je jasne - za kazdu cenu a ako casto sa len da, potapat benziny a diesle, robit z nich to najvacsie zlo ake tu pre planetu existuje.
Ak su naftaky a bezinaky naozaj taky velky problem, tak nech je alternativa lakava. Nech je cenovo dostupna a prepracovanejsia. AK nema byt cenovo dostupna pre bezneho obcana, tak nech povedia rovno. A obcania aspon zacnu tlacit na vybudovanie poriadne vlakovej a autobusovej, pripadne inej modernej infrastruktury. Nebavi ma dookola pocuvat o elektromobilite, ktoru su vacsina dovolit nemoze a pre inych zase z hladiska dojazdu a aj ekologie nedava zmysel.
Prial by som konecne nejaky krok automobiliek smerom k ludom. Mozno sa dockam, uvidime...
Krvacaju, lamentuju, upozornuju na nedostatok objednavok, ale ceny neznizia. Radsej nechaju auta hnit na letiskach. Auta boli uz pred krizou predrazene. Pokles kupyschopnosti prichadzal tak ci onak. Napriek tomu ziadna automobilka nechce urobit v zlacnovani prvy krok. Asi sa boja retazovej reakcie a poklesu cien o takych 30%. Ludia by vsak zacali kupovat a ti co pracuju v auto odvetvi by nemuseli prist o pracu. Avsak nedeje sa, takze z toho mi vyplyvaju dve veci.
1. Automobilky sa rozhodli predavat auta uz len bohatym ludom. Potom je vsak jasne ze mnohe z nich musia zaniknut a mnoho ludi musi prist o pracu.
2. ALebo si myslia ze sme uz uplne stratili rozum a budeme kupovat tieto predrazene auta (aj kvoli emisnym normam) v dobe kedy tisice a celosvetovo miliony prichadzaju o pracu a vladne neistota.
Takze neviem co z toho si vybrat, ale jedno je jasne, nove auto za tieto ceny nekupujem.
Odporúčame